2025-11-02, 23:22
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Hur löser vi detta?
Genom att vara ärliga med kvaliteten man betalar för och standarden på de man anställer.

Få vettiga människor jobbar under kassa förhållanden och då får man en uppsjö av inkompetens som skiter i jobbet.
Citera
2025-11-03, 12:37
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, grejen är ju att de har kommit till Sverige för bidragens skull. Det blev en chock för dem när socialsekreterarna faktiskt började ställa krav och neka bidrag, om de inte uppfyllt sin del av att gå kurser genom Arbetsförmedlingen, gå till jobbcoach och ta anvisat arbete. Detta väcker en stark ilska, de är SKITSURA över att behöva arbeta när de räknat med att kunna vara hemma alla dagar, titta på såpor från hemlandet, lyssna på smäktande arabiska kärlekssånger, äta söta bakelser och skvallra med sina svägerskor och systrar och kusiner - och så tar de ut den ilskan på de hjälplösa boende.

Ja, det var ju det somalier och araber gjorde på äldreboende i Göteborg
Bestraffade gamlingarna om dom var jobbiga och pratade bara på somaliska o arabiska över huvudet på dem. Framgår i artikeln fastän det är GP.

https://www.gp.se/ledare/vanvarden-p...d-2768630ce1be
Citera
2025-11-03, 12:42
Medlem
Problemet är hemtjänsten importerar folk från Mellanöstern som inte ser svenskar som människor. Dom ser det bara som ett medel att tjäna pengar och inte göra något.
Varje år läser man om våltäkter mot äldre och oftast någon afghan eller afrikan som har gjort det. Nu senast på tv såg var det ett reportage om en utländsk kille som satt i vardagsrummet hos den äldre och runkade.

Det är bättre vi slutar importera detta folk och istället importerar folk från länder som respekterar äldre som ex Thailand. Jag har hört mycket gott om äldre som bor där på utländska äldreboende.
Citera
2025-11-03, 12:51
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Problemet är hemtjänsten importerar folk från Mellanöstern som inte ser svenskar som människor. Dom ser det bara som ett medel att tjäna pengar och inte göra något.
Varje år läser man om våltäkter mot äldre och oftast någon afghan eller afrikan som har gjort det. Nu senast på tv såg var det ett reportage om en utländsk kille som satt i vardagsrummet hos den äldre och runkade.

Det är bättre vi slutar importera detta folk och istället importerar folk från länder som respekterar äldre som ex Thailand. Jag har hört mycket gott om äldre som bor där på utländska äldreboende.
Vi har importerat klart i alla fall för detta århundradet.

Men visst ett par tusen vackra och hårt arbetande thailändskor...istället för svarta och bruna hucklen utan empati och tåga vore ju en förbättring.
Citera
2025-11-03, 12:52
Medlem
StigHelmutts avatar
Inom hemtjänsten finner man både mördare och gamlingsrånare

Pekades ut för gammalt mord – åtalas för att ha stulit halv miljon från äldre, Partilles hemtjänst
https://omni.se/pekades-ut-for-20-ar...aldre/a/1MgQqG
Citera
2025-11-03, 12:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

Japp. De vänsterliberala har spritt så många "positiva fördomar" om invandrarna, som helt enkelt inte stämmer. T.ex. detta att de är så fina på att ta hand om gamla, för i deras hemländer VÖRDAR man de gamla och tar hand om dem i hemmet.

För det första är "de gamla som man vördar och tar hand om i hemmet" i så fall deras egen farmor, mormor, gammelmor o.s.v. - inte främmande otrogna hundar (som de ser på oss)

För det andra blir de gamla inte alltid så väl behandlade där heller, medelåldern är som bekant inte hög i dessa länder

För det tredje har en del av dessa importerade folkslag en extremt inhuman syn på gamla. Kerstin Thorvall berättade om detta i en av sina böcker, när hon hade varit i Etiopien eller Eritrea, minns inte vilket nu. Där hade hon frågat några negrer hur de tar hand om sina gamla, och då svarade de: "när de inte kan arbeta för maten längre får de lägga sig på marken, sedan brer vi mattor över dem och driver en kamelhjord över"...
Citera
2025-11-03, 12:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Inom hemtjänsten finner man både mördare och gamlingsrånare

Pekades ut för gammalt mord – åtalas för att ha stulit halv miljon från äldre, Partilles hemtjänst
https://omni.se/pekades-ut-for-20-ar...aldre/a/1MgQqG

Hur kan den kvinnan ens få arbeta med människor? Förutom mordet för länge sedan så är hon dömd för stöld nyligen. Kollar de inte ens polisregistret när de anställer vårdare till hjälplösa människor?
Citera
2025-11-03, 13:02
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Hur kan den kvinnan ens få arbeta med människor? Förutom mordet för länge sedan så är hon dömd för stöld nyligen. Kollar de inte ens polisregistret när de anställer vårdare till hjälplösa människor?

Nej det är sån personalbrist (pga den vidriga personalen?) så dom får stoppa in vem som helst

Istället för att ta in hundratusentals födeskor om året till landet, borde regeringen dubbla eller trippla lönerna på äldreboende, då hade dom fått in bra ungdommar

Det hade vi haft råd med!
bara omfördelning av pengar
skatten ner i en somalies buk så hon orkar gå runt i sverige och kackla nonstop eller satsa på vården
Senast redigerad av StigHelmutt 2025-11-03 kl. 13:04.
Citera
2025-11-03, 13:11
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:

Hon är inte den enda
I en anna del av göteborg torterade och vanvådrade somalier och araber hjärnskadade gamlingar, enligt GP

Citat:
De har drabbats av en hjärnskada och bor på serviceboendet för att få omsorg. Istället låter personalen dem ligga i sin egen avföring hela nätter och larmen sätts på ljudlöst eller göms undan. Det dröjer år innan personalen tvingas bort.
https://www.sverigesradio.se/avsnitt...-egen-avforing
Senast redigerad av StigHelmutt 2025-11-03 kl. 13:18.
Citera
2025-11-03, 13:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Hon är inte den enda
I en anna del av göteborg torterade och vanvådrade somalier och araber hjärnskadade gamlingar, enligt GP

Jag vet, jag läste det. Fruktansvärt!

Jag känner folk som börjar planera för sin ålderdom väldigt tidigt (redan i 50-åren), väljer ut ett privat äldreboende och börjar betala en köavgift dit för att säkra en plats. Jag förstår dem...
Citera
2025-11-03, 13:17
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Jag vet, jag läste det. Fruktansvärt!

Jag känner folk som börjar planera för sin ålderdom väldigt tidigt (redan i 50-åren), väljer ut ett privat äldreboende och börjar betala en köavgift dit för att säkra en plats. Jag förstår dem...

oh my god, kanske man borde göra det..
Har du några tips?
Är det äldreboenden utomlands tex Spanien eller är de i Sverige?
Citera
2025-11-03, 13:24
Medlem
Citat:
Japp. De vänsterliberala har spritt så många "positiva fördomar" om invandrarna, som helt enkelt inte stämmer. T.ex. detta att de är så fina på att ta hand om gamla, för i deras hemländer VÖRDAR man de gamla och tar hand om dem i hemmet.

För det första är "de gamla som man vördar och tar hand om i hemmet" i så fall deras egen farmor, mormor, gammelmor o.s.v. - inte främmande otrogna hundar (som de ser på oss)

För det andra blir de gamla inte alltid så väl behandlade där heller, medelåldern är som bekant inte hög i dessa länder

För det tredje har en del av dessa importerade folkslag en extremt inhuman syn på gamla. Kerstin Thorvall berättade om detta i en av sina böcker, när hon hade varit i Etiopien eller Eritrea, minns inte vilket nu. Där hade hon frågat några negrer hur de tar hand om sina gamla, och då svarade de: "när de inte kan arbeta för maten längre får de lägga sig på marken, sedan brer vi mattor över dem och driver en kamelhjord över"...

Jag är uppväxt på dessa positiva fördomar om invandare fast det är från invandrare själva. Dom har länge spridit positiva rykten att dom är så bra på ta hand sina äldre som du säger i hemmet medans dom samtidigt smutskastar oss att vi låter andra ta hand om våra äldre och sen aldrig besöker dom.
Dom berättat hur viktigt det är att visa äldre respekt.

Jag trodde länge på detta ska inte ljuga men dom senaste 10-15 åren så har invandrare visat att dom skiter fullständigt i äldre människor alla fall svenskar eller vita människor, dom respektera ingen oavsett ålder. Så jag köper inte deras resonemang längre men visst dom kanske bryr sig mer om sina egna, det kan jag köpa.

Detta är allvarligt det som händer nu i flera år inom hemtjänsten. Men det verkar inte hända så mycket åt det hela. Detta verkar vara något vi har alla har att se fram emot att få ligga i vår egen avföring/urin, att bli sexuellt antastade, våldtagna, hånade, hängas upp i sele och skita därifrån osv.

Mår så jävla illa att behöva tänka på detta. Sen läser man insändaren att dessa som gjorde så blir omplacerade eller bli utköpta genom årslöner. Man belönas för att göra detta, det är ju helt galet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in