Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Japp. De vänsterliberala har spritt så många "positiva fördomar" om invandrarna, som helt enkelt inte stämmer. T.ex. detta att de är så fina på att ta hand om gamla, för i deras hemländer VÖRDAR man de gamla och tar hand om dem i hemmet.
För det första är "de gamla som man vördar och tar hand om i hemmet" i så fall deras egen farmor, mormor, gammelmor o.s.v. - inte främmande otrogna hundar (som de ser på oss)
För det andra blir de gamla inte alltid så väl behandlade där heller, medelåldern är som bekant inte hög i dessa länder
För det tredje har en del av dessa importerade folkslag en extremt inhuman syn på gamla. Kerstin Thorvall berättade om detta i en av sina böcker, när hon hade varit i Etiopien eller Eritrea, minns inte vilket nu. Där hade hon frågat några negrer hur de tar hand om sina gamla, och då svarade de: "när de inte kan arbeta för maten längre får de lägga sig på marken, sedan brer vi mattor över dem och driver en kamelhjord över"...
Jag är uppväxt på dessa positiva fördomar om invandare fast det är från invandrare själva. Dom har länge spridit positiva rykten att dom är så bra på ta hand sina äldre som du säger i hemmet medans dom samtidigt smutskastar oss att vi låter andra ta hand om våra äldre och sen aldrig besöker dom.
Dom berättat hur viktigt det är att visa äldre respekt.
Jag trodde länge på detta ska inte ljuga men dom senaste 10-15 åren så har invandrare visat att dom skiter fullständigt i äldre människor alla fall svenskar eller vita människor, dom respektera ingen oavsett ålder. Så jag köper inte deras resonemang längre men visst dom kanske bryr sig mer om sina egna, det kan jag köpa.
Detta är allvarligt det som händer nu i flera år inom hemtjänsten. Men det verkar inte hända så mycket åt det hela. Detta verkar vara något vi har alla har att se fram emot att få ligga i vår egen avföring/urin, att bli sexuellt antastade, våldtagna, hånade, hängas upp i sele och skita därifrån osv.
Mår så jävla illa att behöva tänka på detta. Sen läser man insändaren att dessa som gjorde så blir omplacerade eller bli utköpta genom årslöner. Man belönas för att göra detta, det är ju helt galet.