2025-11-02, 20:52
Medlem
HEJ!

Jag börjar misstänka att media har överdrivit mer än vanligt när det kommit till Ryssland och ''förbereder'' krig på NATO.

Jag tror att ingenting kommer att hända och världen är mycket lugn egentligen. Men att den överdrivits rejält av media.

Ryssland förbereder inte alls något krig överhuvudtaget eller hotar luftrum eller kränker luftrum. Allt är frid och fröjd.

Visserligen kanske Ryssland ändå råkar ''kränka'' luftrum, men sen kanske man tar kontakt med Ryssland och Ryssland ber om ursäkt och förklarar varför man råkade flyga förbi. Det handlar inte om spionage egentligen. Men media överdriver allt det där. Det kanske till och med inte skett någon kränkning i luftrum alls.

Det där med att Ryssland förbered inför krig, är bara påhitt alltihopa?

Detta är för att hålla världen och människor i schack. Alla skall bli rädda. Alla skall hata Ryssland.

Alla skall tro att stora mäktiga människor är hjältar och ''löser'' problem, som inte ens fanns något att lösa.

Och så hurrar man och tackar våra ''hjältar''. Och därav kan man alltid förlita sig på våra hjältar, som en gång räddade oss från att det startades krig.

Tacka NATO och dylikt.

I själva verket förbereder inte Ryssland något krig alls?

Absolut ingenting kommer att hända!

Inget att vara orolig för!
Citera
2025-11-02, 20:54
Medlem
67arigGubbes avatar
Gör dom säkert, men media tjänar pengar när rädda harar trycker på artiklarna också. Så det är väl sanning i både sakerna.
Citera
2025-11-02, 20:56
Avslutad
Ryssland förbereder inte något krig mot NATO. De är beredd att försvara sig om NATO attackerar Ryssland.

Sverige har gått in på krigsstigen och med NATO´s hjälp, EU, och andra ekonomiska intressenter vill man gärna provocera fram ett krig vad det lider.

Passar fint i den globala depopulation plan.. och att dölja den redan havererade ekonomin i Väst.
Citera
2025-11-02, 21:04
Medlem
pn222jws avatar
Jag hoppas att dom inte förbereder det, men NATO måste ju ändå vara förberedda. Det kan vara så att Putin tänker eller känner att han byggt upp (ex-USSR) Ryssland - ungefär som Gustav Vasa byggde Sverige för femhundra år sen. Som en del företagsgrundare resonerar "det som är mitt gör jag (nästan) som jag vill med". Dom första 10 åren av hans styre var ekonomiskt framgångsrika när olje- och gaspriserna steg.
Citera
2025-11-02, 21:09
Medlem
Bara europeiska mutpolitiker och ljugmedia,bankmaffian osv som jobbar med krigsindustrin,eliten som vill tömma våra skattepengar på död och elände som håller uppe cirkusen tillsammans med nato.
Citera
2025-11-02, 21:11
Medlem
AlfaQhards avatar
Viljan finns, men inte förmågan.
Citera
2025-11-02, 21:14
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Tja, men krig kommer väl alltid förr eller senare,
Om man tittar historiskt.
Citera
2025-11-02, 21:30
Medlem
Diamondgrits avatar
Ryssland förbereder för alla möjliga sorts krig hela tiden, precis som vi gör. Kränkningar av luftrum t.ex. går ju inte ut på att nån pilot vill ha kul utan att kolla efter hur responsen ser ut: hur lång tid tar det för systemet att reagera, vilka reaktioner finns, när skickas jaktplan ut, hur fort kommer de fram, vilka luftvärn börjar sikta på det som flyger in osv. osv.
Vi vet självklart hur ryssarna reagerar om deras luftrum kränks. På något vis.
Citera
2025-11-02, 21:41
Medlem
dwgs avatar
Ryssland vet att starta krig mot Nato är godnatt.

Men skrämsel säljer
Citera
2025-11-02, 21:49
Medlem
Det är såhär propaganda fungerar, man ljuger om att Ryssland vill anfalla NATO länder medan man använder Ukraina som ett proxyland för att anfalla Ryssland!
Sen bombar man ett eget NATO land och skyller på Ryssland och så invaderar NATO Ryssland och sen har vi 2a världskriget igen, fast istället för Tyskland så är det Ryssland den här gången...

Allt man behöver är idioter som imte kan tänka själv och som tror på allt som SVT och Aftonbladet säger!
Det är extremt viktigt att ha folket med sig när man vill invadera och utrota ett land!
Citera
2025-11-02, 21:54
Medlem
TELAVIV91s avatar
Sverige förbereder sig för krig med Ryssland och de med Sverige och nato.
Citera
2025-11-02, 21:57
Medlem
Kundalinis avatar
Än så länge nöjer sig ryssen med att göra vad man klarar av, dvs använda sina kriminella anförvanter för att störa civila funktioner, skicka upp sina gamla plan för att kränka andra suveräna nationers luftrum och låta sina debila troll skriva här.

Och terrorbomba ukrainska förskolor så klart.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in