Flashback bygger pepparkakshus!
  • 9
  • 10
2025-11-04, 06:24
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Med invandrare menar jag normala och skötsamma men misstänker att du menar kriminella missbrukare av Sverige.
Jag menar alla araber/muslimer/negrer. De tar med sig sin misslyckade kultur till Sverige och den passar inte in i Sverige. De ska UT!
Citera
2025-11-04, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snairbox
Visst…, L skulle vara ett slags parti för EU med storslagna geopolitiska värderingar och planer?

L är inget annat än inskränkt och onödigt!

L är ett obetydligt pygmé-parti som copy paste parasiterar på en del element från högern vs en del från vänstern o vips, man är ett parti..?

Well,

2% säger tillräckligt. Exit oavsett om dom skulle erhålla hela fantastiska närmast omöjliga 4%.

Hur man t.o.m. dikterar villkor för en eventuellt kommande regering med vägran att sitta med SD i regering när dom själva högst förtjänar en toa stol

Tror dom att dom är 20% månntro? Vem tror dom att dom är?

Onödiga, närmast obefintliga och definitivt ingen högtflygande ”vivetbästförmänniskan-parti”.

Dessutom begriper jag inte vad du vill säga med ditt inlägg. Svammel!

Vad vill du säga?!

Lol, jag har totalsågat Liberalerna i tråden, varför tror du att jag försvarar dem bara för att jag vet vad liberalismen är och står för?
Det här med EU är den enda rest av liberalism som Liberalerna har kvar, i övrigt är de ett personlighetskluvet parti som egentligen är SD när det gäller att vara auktoritära men samtidigt är Vänsterpartiet när det gäller att hata och spotta på oliktänkande. De skrämmer bort alla säger jag ju, och hoppas att de åker ur riksdagen nästa val och inte får några jävla stödröster. Boosta KD istället.
Citera
2025-11-04, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Nej. Jag är 100% uppriktig, skulle aldrig någonsin rösta på ett parti som har en utlänning som partiledare och arab dessutom.
Hur tänker du egentligen?

Att hon kommer gnälla på X om att låga förtroendesiffror handlar om rasism och länka till ditt inlägg
Och på det sättet låtsas om att det inte handlar om att hon står för en politik som är motsatsen till liberal.
Citera
2025-11-04, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Opinionen har sjunkit på grund av:
1) att de inte vill samregera med SD
2) att de vill begränsa vinster i skolor – precis som S, V och MP
3) att de vill ge lärarna rätt att bestraffa elever
Vilken rävsax för Folkpartisterna! De kommer att få en av de tuffaste valkampanjer som ett riksdagsparti någonsin har upplevt i Sverige.

Punkt nummer 2 är ju dock inget som inte opinionen vill, det vill massa människor brett från vänster till höger. Jag ska rösta på KD men är emot vinster i välfärden, dock för friskolor och privata vårdföretag. Skillnaden är att jag inte tycker att riskkapitalbolag har i välfärden att göra och att friskolor borde vara tvungna att återinvestera all vinst i verksamheten och redovisa det.
Jag är för den kreativa friheten men inte rovdjursgirig exploatering av barn, gamla och sjuka.
Citera
2025-11-04, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Effopkoudar
Punkt nummer 2 är ju dock inget som inte opinionen vill, det vill massa människor brett från vänster till höger. Jag ska rösta på KD men är emot vinster i välfärden, dock för friskolor och privata vårdföretag.

Om L skulle föreslå att vi avskaffar statlig och kommunal finansiering av friskolor, skulle jag hålla med.
Det är inte vinsten som är problemet, utan statsfinansieringen. Vill någon aktör öppna en skola där föräldrarna själva betalar kostnaderna för att ha sina barn, så absolut – de ska få göra det.
Staten och kommunen ska bara finansiera de kommunala skolorna.
Citera
2025-11-04, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Om L skulle föreslå att vi avskaffar statlig och kommunal finansiering av friskolor, skulle jag hålla med.
Det är inte vinsten som är problemet, utan statsfinansieringen. Vill någon aktör öppna en skola där föräldrarna själva betalar kostnaderna för att ha sina barn, så absolut – de ska få göra det.
Staten och kommunen ska bara finansiera de kommunala skolorna.

Det håller jag också med om, samma med vården. Det är ok med vinster och paradisöar om ingen skatt är inblandad och föräldrar/vårdtagare/anhöriga finansierar allt själva med höga avgifter. Känns ju dock inte som något som partiet Liberalerna skulle stå för, det låter nämligen som en liberal idé
Senast redigerad av Effopkoudar 2025-11-04 kl. 09:54.
Citera
2025-11-04, 09:53
Medlem
Citat:
Det håller jag också med om, samma med vården. Det är ok med vinster och paradisöar om ingen skatt är inblandad och föräldrar/vårdtagare/anhöriga finansierar allt själva med höga avgifter. Känns ju dock inte som något som partiet liberalerna skulle stå för, det låter nämligen som en liberal idé

Jag håller med dig, kunde inte skriva det bättre
Citera
2025-11-04, 10:28
Medlem
Citat:
Lol, jag har totalsågat Liberalerna i tråden, varför tror du att jag försvarar dem bara för att jag vet vad liberalismen är och står för?
Det här med EU är den enda rest av liberalism som Liberalerna har kvar, i övrigt är de ett personlighetskluvet parti som egentligen är SD när det gäller att vara auktoritära men samtidigt är Vänsterpartiet när det gäller att hata och spotta på oliktänkande. De skrämmer bort alla säger jag ju, och hoppas att de åker ur riksdagen nästa val och inte får några jävla stödröster. Boosta KD istället.

Bra du låter plötsligt vettig o då är vi överens och undvik vänligen framöver retoriken ”svammel”.

Busch har bollar och vore embryo för ett nytt SD med till skillnad från Jimmie, inte ”just another politician”!

Var alltid mot religion framförallt inom politiken men med tanke på den hysteriska spridningen av islam varför inte!

Fyll kyrkorna o bekämpa islamisterna!

Älskar Buske
Citera
2025-11-04, 10:42
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Att hon kommer gnälla på X om att låga förtroendesiffror handlar om rasism och länka till ditt inlägg
Och på det sättet låtsas om att det inte handlar om att hon står för en politik som är motsatsen till liberal.
Och då har hon rätt. Det är rasism, jag vill inte ha en sådan som hon som ledare. Det är inget fel med det. Tvärtom.
Citera
2025-11-04, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Och då har hon rätt. Det är rasism, jag vill inte ha en sådan som hon som ledare. Det är inget fel med det. Tvärtom.

Ok men du är knappast en liberal som slutat rösta på Liberalerna, eller hur? Låter mer som att du alltid hållt på Skånepartiet/Svenskarnas parti och aldrig nånsin varit i närheten av liberalism.
Denna kvinna har ju sänkt partiet ännu lägre än det redan var i opinionen och det beror inte på rasism.
Citera
2025-11-04, 11:30
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ok men du är knappast en liberal som slutat rösta på Liberalerna, eller hur? Låter mer som att du alltid hållt på Skånepartiet/Svenskarnas parti och aldrig nånsin varit i närheten av liberalism.
Denna kvinna har ju sänkt partiet ännu lägre än det redan var i opinionen och det beror inte på rasism.
Ja så är det ju. Nu tänkte jag rent allmänt angående utlänningar i svensk politik = no fucking way.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in