• 1
  • 2
2025-11-08, 23:49
Medlem
PiffEllerPuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Är det du, Nostradamus? Efter att ha sett första tre avsnitten så är det bullseye. Krepper som dalmas gillar man ju.

Jag hade rätt alltså? Kul. Tänkte se serien i ett svep när alla delar finns tillgängliga. Joel Spira är grym, likaså Krepper. Han var föredömlig nu senast, i serien Koka Björn som länsman. Rekommenderas, om du inte sett. Dock inte en vidare lättsam och skojfrisk serie.
Senast redigerad av PiffEllerPuff 2025-11-08 kl. 23:54.
Citera
2025-11-09, 08:40
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiffEllerPuff
Jag hade rätt alltså? Kul. Tänkte se serien i ett svep när alla delar finns tillgängliga. Joel Spira är grym, likaså Krepper. Han var föredömlig nu senast, i serien Koka Björn som länsman. Rekommenderas, om du inte sett. Dock inte en vidare lättsam och skojfrisk serie.
Tycker du fångade det precis, även om jag ser tre starka plus, mycket på grund av birollsinnehavare- exempelvis Krepper, men även Asplund, Oscar Töringe och särskilt Maria Sid som Spiras kollega. Den är härlig rakt igenom. En hel del klichéer men serien aspirerar ej på att vara något annan än vad den är. Spira funkar också väldigt bra som lite fumlig passiv psykolog

Sett Koka Björn och håller med. Krepper är riktigt bra, gillar honom skarpt. Min åttaåring trodde inte på att det var ”Palle” som gick runt och svor i Parterapi.
Citera
2025-11-09, 11:47
Medlem
PiffEllerPuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Tycker du fångade det precis, även om jag ser tre starka plus, mycket på grund av birollsinnehavare- exempelvis Krepper, men även Asplund, Oscar Töringe och särskilt Maria Sid som Spiras kollega. Den är härlig rakt igenom. En hel del klichéer men serien aspirerar ej på att vara något annan än vad den är. Spira funkar också väldigt bra som lite fumlig passiv psykolog

Sett Koka Björn och håller med. Krepper är riktigt bra, gillar honom skarpt. Min åttaåring trodde inte på att det var ”Palle” som gick runt och svor i Parterapi.

Bra beskrivet av Parterapi, blir än mer sugen att kolla, men lär hålla mig i skinnet, till alla delar finns tillgängliga. :-) Även jag är stor beundrare av Krepper. Han är oftast lysande.

Ha ha,jag förvandlingen till länsman i Koka Björn var imponerade. Han ser rent grotesk ut, långt ifrån Palle i Solsidan. Man skulle nästan önska en sidoserie med Krepper som länsman i huvudrollen. Dock viskas det ju om en uppföljare till Koka Björn, så förhoppningsvis får vi se mer av Kreppers karaktär.
Jag gillade även skarpt birollerna av Widerberg, Jonas Karlsson och Simon Berger, synd att de inte fick mer plats. Tyckte faktiskt minst om Skarsgård, tyckte inte dialekten lät trovärdig, sen överspelade han lite, etc.
Citera
Igår, 19:03
Medlem
Lite mystv, påminner väl lite om den där filmen masjävlar som kom för massa år sen. Joel Spira, maria sid, krepper som nämnts är alltid bra. Oscar töringe och hans unge tyckte jag spelade riktigt bra, lite kul manus "nu ska jag lägga himmel över salzburg"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in