Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-02, 23:00
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumphakanNr1
Jo men vadå vänta till äktenskapet. Inte alla gifter sig
Man kan absolut vänta till äktenskapet. Eller till förlovningen. Eller bara så pass långt in i ett stabilt förhållande att man lärt känna varandra på djupet. Det finns ganska mycket mellan att ligga efter en vecka och att vänta till bröllopsnatten.
Citera
2025-11-03, 13:12
Medlem
Mindmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Man kan absolut vänta till äktenskapet. Eller till förlovningen. Eller bara så pass långt in i ett stabilt förhållande att man lärt känna varandra på djupet. Det finns ganska mycket mellan att ligga efter en vecka och att vänta till bröllopsnatten.

Exakt 👍
Även om inte alla gör så, kan man ha det som ett ideal i alla fall. Eftersom det orsakar minst problem.
Citera
2025-11-03, 14:04
Bannlyst
Citat:
Fast ni var ju oskulder. Två vuxna människor då
Citera
2025-11-03, 22:29
Bannlyst
Det finns väl värre saker att gå ogenom än det här.

Det handlar om hur män känner inför det. En biologisk svartsjuka
Senast redigerad av RumphakanNr1 2025-11-03 kl. 22:44.
Citera
2025-11-04, 17:19
Bannlyst
Citat:
Jag har testat att vänta ett bra tag också. Vi lärde känna varandra först. Många veckor. Det gjorde ingen som helst skillnad i slutänden?!

Det slutade med att han dog några dagar efter, i alla fall. I övrigt hade tidpunkten 0 betydelse
Citera
2025-11-04, 17:43
Medlem
Citat:
Orka gänga sig innan man får reda på om den andra är kass i sängen.
Citera
2025-11-05, 00:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Alltså…vad spelar det för roll…?!

Jag hade bara träffat någon som jag i så fall redan känner, så jag hade inte behövt lägga upp en plan och räkna antalet dejter.

Fattar inte hur folk kan använda dejtingappar. Man ska ”testa varandras kemi” och sitta och korsförhöra varandra för att försöka lära känna varandra. Känns som ett fett oskönt upplägg.

Ja då kan det vara bra att undvika alla aktivitet som gör att man just inte lär känna varandra. Bio, cykling, paddla kanot, sex. Man besparar sig tid på att lära känna varandra…

Hur många jag har haft sex med vet ju ingen ändå. Eller när jag senast hade det, med vem. Så hur det kommer aldrig bli en dealbreaker för någon. Om en kille är så neurotisk är det en dealbreaker för mig.
Senast redigerad av NOCCOBlueRaspberry 2025-11-05 kl. 01:05.
Citera
2025-11-05, 03:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mindme
Varför många tjejer känner sig svikna eller i en dålig relation kan ofta kokas ner till en sak - de släppte till för tidigt eller borde inte gjort det överhuvudtaget.

Mina bekanta och vänners bekanta har den erfarenheten och man läser ofta om det på nätet. Att tjejen hade sex sedan gjorde killen slut eller visade sig vara dålig. Och sedan har man ett för högt bodycount är bränd efter relationen eller flera.

Lösning, dejting utan sex tills man lärt känna varandra tillräckligt sedan kan man bli ihop/förlova sig/gifta sig.
Tjejen hade sex? Hade inte båda det eller? troll!

Så kul att ni kilar tror att andra män håller helt tyst om vad de vill, och istället lurar tjejer. Nej, det gör ni inte. Ni är snarare väldigt öppna med det:

Har aldrig blivit lurad. Men har ju aldrig trott att jag har varit i relation med någon som aldrig har uttalat det heller. Antingen är det väl jag då som inte utstrålar att jag kan bli lurad.

Jag tror inte du har en enda historia av om lurade tjejer att dela med dig av. Du har blivit lurad av Andrew Tate bara.
Citera
2025-11-05, 06:28
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOCCOBlueRaspberry
Fast ni var ju oskulder. Två vuxna människor då
Om du menar mig och mitt äktenskap, så har vi bara varit med varandra, jag var minderårig och maken var det inte. Vad har det med ämnet att göra?
Du kanske syftar till "att så går det inte till i en modern dejtingkultur med ligg första veckan"? Ja, men det kanske är just den "moderna dejtingkulturen" som är så destruktiv. Försiktighet bör och kan tillämpas i alla åldrar.
Citera
2025-11-05, 06:30
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Jag har testat att vänta ett bra tag också. Vi lärde känna varandra först. Många veckor. Det gjorde ingen som helst skillnad i slutänden?!

Det slutade med att han dog några dagar efter, i alla fall. I övrigt hade tidpunkten 0 betydelse
"Många veckor", låter inte särskilt länge.
Citera
2025-11-05, 06:37
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Nu läste du lite dåligt igen, att vänta till äktenskapet var inte det enda alternativet. Dessutom är ditt inlägg talande. Du utgår ifrån att mannen på något vis ska vara undermålig. Att ha många relationer/ligg sabbar dessutom ditt bondnings-system. Det gör det mycket svårt att bygga något beständigt. Så genom att testköra många minskar du dina chanser att hitta någon du är nöjd och lycklig med. Det är ett naivt modernt synsätt att en man och en kvinna, som är av naturen designade att tända på varandra, inte ganska enkelt kan få till ett tillfredsställande sexliv genom att bygga upp det tillsammans och att bygga det på kärlek, tillit och just bondning.
Citera
2025-11-05, 06:41
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Alltså…vad spelar det för roll…?!

Jag hade bara träffat någon som jag i så fall redan känner, så jag hade inte behövt lägga upp en plan och räkna antalet dejter.

Fattar inte hur folk kan använda dejtingappar. Man ska ”testa varandras kemi” och sitta och korsförhöra varandra för att försöka lära känna varandra. Känns som ett fett oskönt upplägg.

Ja då kan det vara bra att undvika alla aktivitet som gör att man just inte lär känna varandra. Bio, cykling, paddla kanot, sex. Man besparar sig tid på att lära känna varandra…

Hur många jag har haft sex med vet ju ingen ändå. Eller när jag senast hade det, med vem. Så hur det kommer aldrig bli en dealbreaker för någon. Om en kille är så neurotisk är det en dealbreaker för mig.
Det säger väl allt om dina misslyckanden.... Värderingar och huruvida man faktiskt passar ihop genom ett helt liv får man inte reda på något annat sätt än genom att på djupet lära känna varandra och varandras framtidstankar på ett nyktert vis. Dock har du rätt i att man inte bör göra detta på dejtingappar, utan i verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in