• 1
  • 2
2025-10-31, 15:05
Medlem
zombie-nations avatar
Jag förstår inte vad krämig betyder. Att den är fet? Att den hänger ihop och inte är som mjölk? Att den är tjock?
Citera
2025-10-31, 16:31
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag förstår inte vad krämig betyder. Att den är fet? Att den hänger ihop och inte är som mjölk? Att den är tjock?
Skulle anta att det menas att den har ungefär samma konsistens som en kräm (tänk sådan kräm man köper eller gör själv hemma av frukt/bör) men det stämmer ju inte ens. Filmjölk är inte krämig, möjligtvis kan yoghurt falla in under det begreppet.

För övrigt fick detta mig att sakna långfil otroligt mycket, den är faktiskt krämig skulle jag säga. Filmjölken som man nästan kan tugga på.
Citera
2025-10-31, 17:12
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Skulle anta att det menas att den har ungefär samma konsistens som en kräm (tänk sådan kräm man köper eller gör själv hemma av frukt/bör) men det stämmer ju inte ens. Filmjölk är inte krämig, möjligtvis kan yoghurt falla in under det begreppet.

För övrigt fick detta mig att sakna långfil otroligt mycket, den är faktiskt krämig skulle jag säga. Filmjölken som man nästan kan tugga på.

Filbunke tycker jag funkar då. Inte alla som säljer och den är dyr. Men gräddigt på toppen och under något som väldigt mycket liknar långfil. Supergott. Man kan lätt göra den själv med. Men den blir inte lika lång eftersom longibakterierna inte säljs i någon vara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in