Citat:
Ursprungligen postat av
jjujju
Jag tycker att det är läskigt att dessa individer inte begriper eller lär sig av sina misstag
Kvittar hur pedagogisk man är och hur många olika exempel man tar, konsekvenserna kan vara brutala men ändå kommer psykopaten upprepa det som leder till den hemska konsekvensen.
Det fanns aldrig något sunt förnuft eller någon moral överhuvudtaget. Hur kan man vara så ”hjärndöd”? Det är verkligen märkligt och jag ser det som ett gravt handikapp, för dessa människor kan inte fungera i samhället? Tänk att vara så defekt att man sätter sig själv i fängelset? Gång på gång, på gång, på gång. Det är som att vara en bebis som tittar på världen och inte förstår någonting och bara tar saker från andra människor utan att be om lov. Fast att denne är vuxen. Det måste ju handla om någon form av utvecklingsstörning? Hjärnan slutade utvecklas någonstans i ett tidigt livsskede? Det är svårt att begripa psykopati men desto mer jag lärt mig så pekar det mot en outvecklad hjärna i nivå med en bebis..
Det måste vara väldigt förvirrande för psykopaten att begå en omoralisk eller olaglig handling och sedan åka fast och inte förstå VARFÖR dom åkt fast?
Jag har lite svårt att acceptera att dom föds såhär? Hur vet man det? Det verkar liksom mer vara brist på någon uppfostran och att psykopaten blivit lämnad åt sitt öde där personens föräldrar inte interagerat med barnet överhuvudtaget? Eller är det bara en missbildning av dåliga gener?
Det stämmer att uppfostran eller så att säga barndomen har stor betydelse i utvecklingen av psykopati. Sen är det en psykisk störning så grubbla kan du ju gör på varför det upprepar mönster när det gäller konsekvenstänk. Alla måste vara Gatosmarta eller mer om jag ska svara på TS tråd. Har säkert träffat psykopater med inte nära inpå sådär. För liten stad för att kunna isolera från vänner och familj. Men skulle kanske fungera ändå. Ska finnas 1 enligt den enda data jag har på omfattning med psykopater på populationsnivå.