Citat:
Ursprungligen postat av
Tuor
Den 1:a november pausas "food stamps" i USA (matkuponger). Detta på grund av den nedstängda statsapparaten
42 miljoner människor är helt beroende av dessa matkuponger, varav 10-11 miljoner är svarta och 9.1 miljoner hispanics.
Många varnar nu för rejäla kravaller. Vissa menar att republikanerna gör detta för att medvetet skapa raskravaller. Kan stämma.
I vilket fall så är det nog väldigt många vita som kommer gå med i KKK efter november
https://www.bbc.com/news/articles/c4g7d9j7p5qo
Citat:
Ursprungligen postat av
C.B.G.
Socialt skyddsnät är utan tvivel bra men någonting har gått rejält snett när 42 miljoner människor förefaller vara beroende av matkuponger. Om inte min matematik är på dålig form så blir det ca 12% av USA:s befolkning. Beklämmande för att uttrycka det milt.
Ett socialt skyddsnät ska vara till för de enstaka undantagen. Inte ett institutionaliserat system som det verkar ha förvandlats till i USA. Ett sånt tillstånd är på sikt inte bra för ett samhälle. Det hoppas jag att även du förstår.
Ja, med så många matkuponger (food-stamps) är det en institution.
Matkupongerna är som pengar - man kan köpa för dem - dvs de används för att köpa knark.
Så detta är förmodligen ett steg i Trumps krig mot knarket.
Det finns massor av frivilliga organisationer som delar ut mat - till hemlösa. Folk får ställa sig i kön helt enkelt - och få mat. Ingen hungrar ihjäl. Men några kan bli hemlösa om de använt sina matkuponger för att betala hyran?
I så fall ökar antalet hemlösa på gatan - där också knarket frodas. Men det är min spekulation. Men köerna till soppköken kommer bli längre.
Ovanligt att någon försöker göra en social reformation i USA?
Och så går det ju inte ihop med ett Stort Amerika (MAGA), med allt knark och hemlöshet och nödhjälps-kuponger.