2025-10-30, 19:55
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Bland dessa food stamp-beroende white trash rednecks så är det många som röstade på Donald.
Citera
2025-10-30, 19:56
Medlem
PrippsFats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Om flera miljoner människor svälter kommer det att bli hungerkravaller. Det beror inte på hudens färg utan på magen som triggar hungerskänslor
Men det verkar som att hudfärgen har betydelse för vilka som får matkuponger. 80% av den Somaliska befolkningen får matkuponger eller motsvarande social care.

Nu kan det vara så att de inte behöver detta, och bara jobbar svart. Alltså fuskar.
Citera
2025-10-30, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrippsFat
Men det verkar som att hudfärgen har betydelse för vilka som får matkuponger. 80% av den Somaliska befolkningen får matkuponger eller motsvarande social care.

Nu kan det vara så att de inte behöver detta, och bara jobbar svart. Alltså fuskar.
Svarta blir systematiskt diskriminerade på arbetsmarknaden. Därför är det oftare arbetslösa och då har de ingen inkomst.
Citera
2025-10-30, 20:10
Medlem
PrippsFats avatar
Citat:
Svarta blir systematiskt diskriminerade på arbetsmarknaden. Därför är det oftare arbetslösa och då har de ingen inkomst.
Ja, det gäller ju även i Afrika. Kan du inte åka ner dit, alltså till somalia och lära upp de som systematiskt diskriminerar dessa stackars somalier där?

Så här ser det alltså ut:
https://www.breitbart.com/politics/2...n-food-stamps/

Men om vi skall vara allvarliga, så tror jag mera att de för krig. Barn är ett litet skepp av de åsikter föräldrarna har. Föder man många barn, så vinner man kriget. Och det är ju bra om motståndaren betalar för barnen.

Och klart är, att du jobbar för islam. Det är inget som jag bryr mig om egentligen. Jag jobbar ju för Kungen. Så vi är bara motståndare, men tro inte för ett ögonblick att vi inte fattar. Vilket innebär att det blir ju lite löjligt.
Citera
2025-10-30, 20:10
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Det mest deprimerande med det här är att så mycket som 42 miljoner människor i USA förmodas vara beroende av dessa food stamps. Det borde uppenbarligen göras mer för att åtgärda rötterna till det nuvarande tillståndet.

Inte helt oväntat verkar det finnas en överrepresentation av ensamma mammor som ynglat av sig. Förmodligen med olämpliga fäder.

Skulden ligger helt på demokraternas vänsterflygel. En gissning är att Trump kommer att använda detta som ett förhandlingsknep för att få de mer sansade demokraterna att upphäva nedstängningen.

Något raskrig tror jag inte på. Enligt trovärdiga källor verkar det som att delstaterna åtminstone tillfälligt går in med resurser för att kompensera för matkupongernas uteblivande. Men visst, skulle det hålla på väldigt länge kan nog oroligheter uppstå.

Ja det är inte så att jag på något sätt inte tycker synd om alla fattiga människor som nu blir drabbade. Oavsett om det är vita, svarta, bruna eller gula.

Men faktum är att det är stor risk att svarta kommer gå full ni**er i november och det är många som är oroliga.
Citera
2025-10-30, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
TS har du glömt hur våra demokratiska rättigheter kom till? Hungerkravallerna? Ta en titt i en historiebok.

Hungriga människor gör ALLT för att få mat och det har inte med hudfärg att göra.

Gör allt? Som att ta ett jobb tex? Demokraterna har genom många många år medvetet bedrivit en politik som lett till en situation där väldigt många människor numer anser sig ha rätt att bli försörjda av den arbetande befolkningen. Vidare att man kan stjäla (upp till närmare 1000 dollar) utan att det leder till åtal eller annan konsekvens. Om 33 procent av alla negrer i USA lever på EBT/foodstamps så är det nog att anse såsom att ha att göra med hudfärg, likaså om man tittar närmare på vilka som sitter i fängelse. Vad skulle det annars ha med att göra? IQ kanske, eller rasism?
Citera
2025-10-30, 20:18
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Skitsnack.

Dra den om tomten också!!!

Raskrig tror jag knappast över foodstamps men upplopp kan det absolut bli, mot regeringen såklart.
Citera
2025-10-30, 20:19
Medlem
PrippsFats avatar
Citat:
Ämnet var matkuponger i USA. Du verkar förvirrad. För många Pripps Fat i kväll?
Kan du förklara varför Somalier, som är svarta, har en 80% matkupongs uttag. Medan kristna svarta har en mycket lägre nivå?

Är det det ett systematiskt förtryck emot svarta menar du?
Edit: Hade du varit torr bakom öronen, så hade du vetat att det var längesedan den sista Prippsfat kom ur kranarna.
Senast redigerad av PrippsFat 2025-10-30 kl. 20:32.
Citera
2025-10-30, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Ja det är inte så att jag på något sätt inte tycker synd om alla fattiga människor som nu blir drabbade. Oavsett om det är vita, svarta, bruna eller gula.

Men faktum är att det är stor risk att svarta kommer gå full ni**er i november och det är många som är oroliga.

Det är stor risk att hungrande av alla sorter kommer gå lös när skafferiet där hemma har sinat. Vi svenskar hade våra bröduppror när det begav sig och som tidigare nämnts i tråden så var hunger en av grundorsakerna till att den franska revolutionen skedde. Historien är full av exempel på denna, fullt rimliga reaktion.

Här kommer en gammal hit på ämnet.

https://youtu.be/PFCHiuY1qJE?si=LvMO3T6Gff-AORAp
Citera
2025-10-30, 20:25
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Ett alternativ vore ju å andra sidan att höja minimilönen så att folk slapp gå på Foodstamps, alternativt se till att rika började betala lite skatt så man slapp stänga ner statsapparaten en gång i halvåret...

Nedsättningar har inget med hur mycket pengar som finns i statskassan att göra.i
Citera
2025-10-30, 20:28
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Skitsnack.

Dra den om tomten också!!!

Raskrig tror jag knappast över foodstamps men upplopp kan det absolut bli, mot regeringen såklart.

Raskrig var en något överdriven titel så klart men rejäla upplopp som sedan kan leda till någonting värre är ganska sannolikt.

Det enda som kan sätta stopp för detta är nationalgardet men problemet är att om Trump skickar nationalgardet i detta läge så kommer det att bli väldigt mycket bensin på elden.

USA är i ett sådant otroligt känsligt läge nu att det räcker med minsta lilla grej för att det ska braka loss ordentligt.
Citera
2025-10-30, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Bland dessa food stamp-beroende white trash rednecks så är det många som röstade på Donald.
Källor på det tack. Det är inte så att jag tror du ljuger, men den personen som sagt det till dig ljuger.

Se så, fram med källorna och bevisa du inte blivit manipulerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in