• 1
  • 2
2025-10-30, 13:05
Avstängd
Konstnarren5s avatar
Internet fullt av AI-skräp är ju rena drömmen för riksdag och regering. Ingen orkar längre tänka, bara skrolla, reagera och glömma. Zombies matas med kattvideos och "inspirerande" AI-fejker medan politikerna kan göra vad fan de vill i kulisserna – utan att någon märker något. Digital lobotomi i realtid.
Citera
2025-10-31, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PungiMunninen
När jag ser det här tänker jag bara hur dead internet theory närmar sig mer stormsteg. Från och med i år är dessutom majoriteten av all kommunikation på internet botar. Inom några år är förmodligen majoriteten av allt material på youtube och tiktok AI. Jag undrar hur det ligger till på Youtube? Jag såg en video när någon visade hur mycket att youtube-kommentarerna som är AI (man kan se att de genererar svar ms efter varandra. Typ A skriver något och B svarar A efter 10 ms och C svarar på B efter 10 ms osv.

Det är därför man inte söker information på nätet, utan man söker information i arkiv. 98% av all information som finns når inte internet eller din AI. Men genom olika databaser kan man ändå nå informationen som privatperson.
Citera
2025-10-31, 16:10
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Man ser ju direkt att det där är äkta.

AI är nämligen bara något helt misslyckat, som inte fungerar. Åtminstone enligt många skribenter här på forumet.

Äkta? WTF.
Ja, det är en äkta animerad film men inget som har hänt på riktigt så klart.
Citera
2025-10-31, 17:23
Medlem
Kalaskula544s avatar
AI, garanterat AI.

Det ser ju inte naturligt ut.
Citera
2025-10-31, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Detta är korta videos på en kvinna som skrämmer sin katt genom att skära kakor som liknar, just det...en katt. Frågan är ju om en katt verkligen kan tro att en tårta som liknar en katt alls har med en katt att göra?
I den första videon kan man hålla ögonen på kakelplattorna i bakgrunden, speciellt när plattor blir synliga som tidigare varit dolda till höger om personen (från vår synvinkel, personens vänster). Man kan se hur det inledningsvis saknas detaljer som sedan fylls i av AI:n, mestadels på ett bra sätt, men på ett ställe riktigt dåligt där två olika sätt att förlänga kakelgeometrin krockar med varandra och ger en diskontinuitet med ett osannolikt utseende.

Att högfrekventa detaljer suddas ut vid rörelse är en tänkbar sidoeffekt av videokompression, så där får man vara lite försiktig med slutsatserna. Men det sätt som suddigheterna "svajar" i konturerna är inget man brukar se vid vanlig videokompression.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in