2025-10-30, 09:38
Medlem
Kokkashugis avatar
Har ofta dragit på munnen och låtit mig roas av ´Jeppssons´ återkommande domedagsprofetior i Aftonbladet. En misslyckad "fearmonger" på vänsterkanten som oblygt försöker casha in på bokförsäljning och föredrag genom att göda på klimatskräcken.

Föga förvånande äger han egen fastighet i välbärgade Bromma där han bor tillsammans med sin fru (som verkar vara någon form av karriärcoach) samt sina två vuxna barn.

För säkerhets skull verkar det finnas inte mindre än tre fossildrivna fordon i den klimatfanatiska familjens ägo.

Nu senaste hotade han tydligen statsministerns pressekreterare att ta ner en "tweet" som hade mage att kritisera den (enligt hans egna uppfattning) uppburne journalisten.

Vad vet vi mera om denne "Jeppe"? Har han några udda böjelser? Har han slutat slå sin fru? Vad tjänar en klimatjournalist på Aftonbladet i dagsläget? Har han gjort någon bestående gärning tidigare i livet? Var kommer han ifrån? Jag vill veta allt om den fantastiske Jeppsson!
Citera
2025-10-30, 11:09
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Är han släkt med Jeppson i the Ark?
Han verkar ha varit inblandad i et filmprojekt om bandet.
Citera
2025-10-30, 11:52
Medlem
kajnuss avatar
Det värsta är att han lika gärna hade kunnat jobba på SVT.
Citera
2025-10-30, 12:47
Medlem
Kokkashugis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajnus
Det värsta är att han lika gärna hade kunnat jobba på SVT.

Du kan ge dig fan på att han kommer att dyka upp där förr eller senare.
Alla vänstervridna miljötomtar får jobb på SVT direkt.
Citera
2025-10-30, 12:51
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokkashugi
Har ofta dragit på munnen och låtit mig roas av ´Jeppssons´ återkommande domedagsprofetior i Aftonbladet. En misslyckad "fearmonger" på vänsterkanten som oblygt försöker casha in på bokförsäljning och föredrag genom att göda på klimatskräcken.

Föga förvånande äger han egen fastighet i välbärgade Bromma där han bor tillsammans med sin fru (som verkar vara någon form av karriärcoach) samt sina två vuxna barn.

För säkerhets skull verkar det finnas inte mindre än tre fossildrivna fordon i den klimatfanatiska familjens ägo.

Nu senaste hotade han tydligen statsministerns pressekreterare att ta ner en "tweet" som hade mage att kritisera den (enligt hans egna uppfattning) uppburne journalisten.

Vad vet vi mera om denne "Jeppe"? Har han några udda böjelser? Har han slutat slå sin fru? Vad tjänar en klimatjournalist på Aftonbladet i dagsläget? Har han gjort någon bestående gärning tidigare i livet? Var kommer han ifrån? Jag vill veta allt om den fantastiske Jeppsson!
Vilken jeppe!

"Grävchef" på AB! Vad är det?

Skrivit många klimatböcker.
Citat:
vår civilisation kan kollapsa om bara 16 år
Nu är det bara 15 år kvar!

Citat:
Och jag tror på en journalistik som talar klarspråk, som inte vidmakthåller ett hopp som känns alltmer förfalskat. Att låta påskina att det finns ett hopp gör att skadan tillåts fortsätta.
Bill Gates har inte lyssnat på Jeppe!

Citat:
Hur hanterar du som privatperson de här frågorna?

– Jag tycker ju att det är bättre att veta hur saker ligger till, då kan man fatta beslut på rätt grunder. I vardagen är jag inte en dyster person. Den bästa hållningen är att vara en handlingskraftig pessimist.

Hans iver prisas!
Citat:
2024 nominerades han till Årets medieledare på Tidningsutgivarnas gala Årets dagstidning med motiveringen: "Han väckte ett nytt engagemang för journalistiken i en digital kontext, och gav en tydlig riktning för redaktionen.
Senast redigerad av gofigur 2025-10-30 kl. 12:59.
Citera
2025-10-30, 13:12
Medlem
Kokkashugis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Vilken jeppe!

"Grävchef" på AB! Vad är det?

Skrivit många klimatböcker.

Nu är det bara 15 år kvar!

Bill Gates har inte lyssnat på Jeppe!

Hans iver prisas!

Nej, den tunnhårige domedagsprofeten kör på som om det vore 2019, "The End is Nigh!".

Grävchef är en titel han har hållit kvar vid sedan han hade en kortvarig anställning inom kommunen, det är enda rimliga förklaringen. Han gav jordens undergång ett spann på 15 år iallafall, då kommer han undan, grävchefen.
Citera
2025-10-30, 13:50
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Det är inte omöjligt, han har den där oförsonliga blicken som de inbillade rättfärdiga och tokreligiösa brukar utrustas med.
De är väl smålänningar? Inte Sveriges bibelbälte men väl bonnacentrum Växjö, så typisk inflyttad lantis m a o
Citera
2025-10-30, 16:10
Medlem
Kokkashugis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
De är väl smålänningar? Inte Sveriges bibelbälte men väl bonnacentrum Växjö, så typisk inflyttad lantis m a o

Jag syftade mer på jämförelsen med den fanatism enkelspåriga sossar har när dom sett ljuset.
Citera
2025-10-30, 16:39
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Jag syftade mer på jämförelsen med den fanatism enkelspåriga sossar har när dom sett ljuset.
Ah. Då vore han från Småland förstås.
Citera
Motvillig1.2s avatar

Moderatormeddelande

Postat av Motvillig1.2 2025-10-30, 23:42
Moderator
Klimatet och klimatpolitiken är inte topic i MoJ.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in