• 2
  • 3
2025-11-02, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Håller helt med om detta. Be om stöd runt omkring dig i din kamp istället för att söka hjälp. Hjälp kan du få i form av medicin hos psykiatrin, men ändra ditt mående innebär att du själv behöver jobba med att ändra ditt tankesätt och din livssituation till något som inte känns som en kamp varje dag.

Du har rätt. Jag ska vråla "Hjälp mig att ändra mitt tankesätt!!" nästa gång jag går och handlar mjölk.
Citera
2025-11-02, 11:48
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antropomorf
Du har rätt. Jag ska vråla "Hjälp mig att ändra mitt tankesätt!!" nästa gång jag går och handlar mjölk.

Om du gör det först så lovar jag att prova det efter dig!
Citera
2025-11-02, 14:22
Medlem
Citat:
Med vad då? Att hålla fast en så att man inte släpper taget om broräcket, eller på något sätt hjälpa en att få lusten att leva tillbaka?

De kan hjälpa med båda om du vill ha hjälpen!
Citera
2025-11-02, 20:00
Medlem
nonameds avatar
Hur länge många dygn har det varit så?
Citera
Igår, 18:13
Medlem
Citat:
Tack för att du delar med dig av svåra erfarenheter! Jag kan inte låta bli att undra om dessa kloka, empatiska människors främsta bidrag har bestått i frasen "sök hjälp!", eller om du tycker att kontakten med psykiatrin har varit det som burit dig genom alla dessa svårigheter.

Jag vet att det finns enstaka människor inom det psykiatriska systemet som är engagerade och empatiska, men rent statistiskt är de oerhört få och kan knappast kompensera frånvaron av ett starkt personligt socialt nätverk.

Jag har kanske haft tur, men redan på min första kontakt med psykiatrin bemöttes jag empatiskt.
Sen hade jag samma psykiatriker i 13 år, innan hon slutade, det är klart att man bygger upp en tillit och ömsesidig respekt under 13 år.

Men min mamma, kusin och bästa vän har varit fantastiska! Kanske för att de själv varit drabbade av psykisk ohälsa (både kortvarigt och långvarit). Då har man en djupare förståelse för varandra. Så dessa kloka människor har inte kört med klyschor. Ok?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in