2025-10-29, 20:13
  #1
Medlem
WordWarriors avatar
Aborträttens historia och framväxt har starka kopplingar till rasbiologin, det vill säga att rensa ut svaga gener från genpoolen, en ideologi som förekom i det tredje riket. Det handlar här om Planned Parenthoods grundare Margaret Sanger och hennes förflutna.

Hon höll bland annat tal inför den ökända rasistiska rörelsen Ku Klux Klan som kampanjade mot svarta. Så det ursprungliga syftet med aborträtten verkar vara att svarta och funktionsnedsatta inte skulle fortplanta sig. Nu verkar det gälla vita som inte är önskvärda. Vissa gener ska undertryckas i populationen av ideologiska skäl.

Citat:
Planned Parenthood’s Legacy: It’s Worse Than You Think

Planned Parenthood has repeatedly prioritized its profits over the lives of women and children. People deserve to know the truth about Planned Parenthood.

Planned Parenthood (noun) – an organization that has taken nearly 10 million lives through abortion since 1973.

Let that sink in.

Of the more than 61 million abortions that have taken place since 1973, Planned Parenthood is responsible for nearly 10 million of them.

Who founded Planned Parenthood?
Planned Parenthood was founded by Margaret Sanger, a nurse who made it her life’s mission to bring birth control into the mainstream of society. In 1916, along with her sister Ethel Byrne and activist Fania Mindell, she opened America’s first “birth control clinic” in Brooklyn, New York. That clinic was shut down days later for violating federal law.

Margaret Sanger and eugenics
For decades, Planned Parenthood has struggled with its founder’s support for eugenics, which it now describes as “an inherently racist and ableist ideology.” Eugenics is an ideology that seeks to “improve” humanity through selective “breeding.” Eugenic practices involve using birth control, forced and voluntary sterilization, and other methods to weed out “undesirable” traits such as mental illnesses and physical disabilities, or to reduce the populations of specific demographics such as African Americans.

It’s well known (and admitted by Planned Parenthood) that Margaret Sanger spoke to a Ku Klux Klan group to gain support for birth control, supported the Supreme Court’s Buck v. Bell decision allowing the sterilization of people deemed “unfit” without their consent, and conducted experimental birth control pill trials on hundreds of Puerto Rican women without telling them of the drug’s experimental nature or potentially dangerous side effects.

https://adflegal.org/article/planned-parenthoods-legacy-its-worse-you-think/

Topic: vad anser ni om aborträttens kopplingar till rasbiologin? Vet ni feminister egentligen vad ni stödjer och varför?
Citera
2025-10-29, 20:27
  #2
Avstängd
triptykens avatar
Du menar att historian hos tidigare ledare fördömmer alla?

Oooooof har kassa nyheter till dig då...

Sanger - alltså INTE aborträttens globala förespråkare utan PP i USA's ideologiska grundare hade, på 1910-1920 åsikter om eugenetik, rashygien för oss Svenskar. Precis som alla andra under den tiden.

Det roliga med den faktan är att folk som använder det NU mot friheter och rättigheter för människor inte tycker det är ett problem att deras hjältar hade samma åsikter som alla andra också, det är bara när dom som vill driva samhället framåt kan ses som likvärdiga som det tas upp.

Det är för att du, TS, och andra saknar moral och etik. Ni är kretiner. Svaga, viljelösa och pantade. Sry om det låter tungt men din feghet lyser igenom här och din avsaknad av logik till fördel för dina känslor inför dina åsikter (du kan inte formulera dom till tankar och logik så ditt gråtande är allt du har) blottlägger vad du är. Alla vuxna skrattar självklart åt er, men för att förklara: att ta beslut baserade på moral och etik, logik och viljestyrka, fördömer. Att inte göra det, förlåter.

Så folk som gör bra saker kan lätt hånas för deras tidigare åsikter - folk som du, som lever i skräck ensamma i er feghet, helt utan motivation, vilja eller tankeförmåga - ni kommer alltid komma undan på grund av den fegheten. Ni tar inga beslut, ni gör ingenting. Feghet förlåter tidigare misstag och problem eftersom ingen skulle döma er för det med tanke på vad ni är nu.

Så, i korthet, ditt fördömande av mänskliga friheter baserat på en person som är vagt involverad och hennes problem avslöjar dig som en pultron.
Igen, jag ber om ursäkt om det låter hårt, men såna som du skryter om att ni kan ta kritik (trots att ni aldrig kan hantera det) - så jag tänker att nu får du hantera det alla andra kan.

Din feghet är bevisad, blottad och genomskinlig just på grund av din argumentation.

Försök visa litet litet självdistans och tänk själv för en gångs skull <3

edit: för att förklara ytterligare för att jag tror du behöver det: när var senaste gången du FAKTISKT gjorde nåt? Du behöver inte svara för vi vet svaret... men tänk på det. Tänk på dom som kämpar för vårt gemensamma väl och hur det känns främmande för dig, och varför. Men det är som träning, om du bara sätter igång kommer du växa som en person och lyckan i det är uppenbar. Så gör nåt. Sluta gråtskrika, bara faktiskt gör nåt.
__________________
Senast redigerad av triptyken 2025-10-29 kl. 20:30.
Citera
2025-10-29, 20:28
  #3
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Aborträttens historia och framväxt har starka kopplingar till rasbiologin, det vill säga att rensa ut svaga gener från genpoolen, en ideologi som förekom i det tredje riket. Det handlar här om Planned Parenthoods grundare Margaret Sanger och hennes förflutna.

Hon höll bland annat tal inför den ökända rasistiska rörelsen Ku Klux Klan som kampanjade mot svarta. Så det ursprungliga syftet med aborträtten verkar vara att svarta och funktionsnedsatta inte skulle fortplanta sig. Nu verkar det gälla vita som inte är önskvärda. Vissa gener ska undertryckas i populationen av ideologiska skäl.



Topic: vad anser ni om aborträttens kopplingar till rasbiologin? Vet ni feminister egentligen vad ni stödjer och varför?

Ur allt ont kommer något gott och vice versa. Hundratusentals kvinnors liv och hälsa har räddats genom att få tillgång till säkra och trygga aborter.

Förr och fortfarande i länder där det är förbjudet använder kvinnor farliga metoder för att bli av med oönskade graviditeter. Ingrepp de riskerar att dö av eller skadas på så sätt att de aldrig mer kan bli gravida.

Vad fan de nationalkristna i USA håller på med nu vettefan. Om det nu var så att tanken bakom fri abort i USA var att minska antalet svarta så går de nu helt emot det. Nu kommer antalet svarta öka. Barnfattigdomen kommer öka. Kvinnor som dör i barnsäng kommer öka. Barn som föds av pundare kommer öka. Osv osv osv.
__________________
Senast redigerad av Jenny9 2025-10-29 kl. 20:30.
Citera
2025-10-29, 20:34
  #4
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ur allt ont kommer något gott och vice versa. Hundratusentals kvinnors liv och hälsa har räddats genom att få tillgång till säkra och trygga aborter.

Förr och fortfarande i länder där det är förbjudet använder kvinnor farliga metoder för att bli av med oönskade graviditeter. Ingrepp de riskerar att dö av eller skadas på så sätt att de aldrig mer kan bli gravida.

Vad fan de nationalkristna i USA håller på med nu vettefan. Om det nu var så att tanken bakom fri abort i USA var att minska antalet svarta så går de nu helt emot det. Nu kommer antalet svarta öka. Barnfattigdomen kommer öka. Kvinnor som dör i barnsäng kommer öka. Barn som föds av pundare kommer öka. Osv osv osv.

Ja, jättebra att man från att vilja utrota svarta och funktionsnedsatta, nu vill utrota vita eftersom de har fel åsikter och kräver för mycket betalt. Verkligen...
Citera
2025-10-29, 20:36
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ur allt ont kommer något gott och vice versa. Hundratusentals kvinnors liv och hälsa har räddats genom att få tillgång till säkra och trygga aborter.

Förr och fortfarande i länder där det är förbjudet använder kvinnor farliga metoder för att bli av med oönskade graviditeter. Ingrepp de riskerar att dö av eller skadas på så sätt att de aldrig mer kan bli gravida.

Vad fan de nationalkristna i USA håller på med nu vettefan. Om det nu var så att tanken bakom fri abort i USA var att minska antalet svarta så går de nu helt emot det.

Dessa "hundratusentals kvinnor" hade ju iofs också kunnat låta bli att bli gravida till att börja med så hade de inte behövt några säkra och trygga sätt att mörda sina ofödda barn på. Så jag ser inte riktigt hur detta har fört något gott med sig. Snarare är det väl så att ur detta onda kom något ännu mer ont.

Oavsett om orsaken till aborten är rasbiologi eller feminism så blir ju liksom utgången densamma - dvs det ofödda barnet berövas på sitt liv.
Citera
2025-10-29, 20:36
  #6
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Du menar att historian hos tidigare ledare fördömmer alla?

Oooooof har kassa nyheter till dig då...

Sanger - alltså INTE aborträttens globala förespråkare utan PP i USA's ideologiska grundare hade, på 1910-1920 åsikter om eugenetik, rashygien för oss Svenskar. Precis som alla andra under den tiden.

Det roliga med den faktan är att folk som använder det NU mot friheter och rättigheter för människor inte tycker det är ett problem att deras hjältar hade samma åsikter som alla andra också, det är bara när dom som vill driva samhället framåt kan ses som likvärdiga som det tas upp.

Det är för att du, TS, och andra saknar moral och etik. Ni är kretiner. Svaga, viljelösa och pantade. Sry om det låter tungt men din feghet lyser igenom här och din avsaknad av logik till fördel för dina känslor inför dina åsikter (du kan inte formulera dom till tankar och logik så ditt gråtande är allt du har) blottlägger vad du är. Alla vuxna skrattar självklart åt er, men för att förklara: att ta beslut baserade på moral och etik, logik och viljestyrka, fördömer. Att inte göra det, förlåter.

Så folk som gör bra saker kan lätt hånas för deras tidigare åsikter - folk som du, som lever i skräck ensamma i er feghet, helt utan motivation, vilja eller tankeförmåga - ni kommer alltid komma undan på grund av den fegheten. Ni tar inga beslut, ni gör ingenting. Feghet förlåter tidigare misstag och problem eftersom ingen skulle döma er för det med tanke på vad ni är nu.

Så, i korthet, ditt fördömande av mänskliga friheter baserat på en person som är vagt involverad och hennes problem avslöjar dig som en pultron.
Igen, jag ber om ursäkt om det låter hårt, men såna som du skryter om att ni kan ta kritik (trots att ni aldrig kan hantera det) - så jag tänker att nu får du hantera det alla andra kan.

Din feghet är bevisad, blottad och genomskinlig just på grund av din argumentation.

Försök visa litet litet självdistans och tänk själv för en gångs skull <3

edit: för att förklara ytterligare för att jag tror du behöver det: när var senaste gången du FAKTISKT gjorde nåt? Du behöver inte svara för vi vet svaret... men tänk på det. Tänk på dom som kämpar för vårt gemensamma väl och hur det känns främmande för dig, och varför. Men det är som träning, om du bara sätter igång kommer du växa som en person och lyckan i det är uppenbar. Så gör nåt. Sluta gråtskrika, bara faktiskt gör nåt.

Många textrader, många känsloargument, oerhört lite substans.
Citera
2025-10-29, 20:36
  #7
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ja, jättebra att man från att vilja utrota svarta och funktionsnedsatta, nu vill utrota vita eftersom de har fel åsikter och kräver för mycket betalt. Verkligen...

Vad har du för länkar och bevis för att Ku Klux Klan och extremisthögern nu vill utrota vita?

Och vilka är "de"? "Globalisterna" = judarna?
Citera
2025-10-29, 20:38
  #8
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Dessa "hundratusentals kvinnor" hade ju iofs också kunnat låta bli att bli gravida till att börja med så hade de inte behövt några säkra och trygga sätt att mörda sina ofödda barn på. Så jag ser inte riktigt hur detta har fört något gott med sig. Snarare är det väl så att ur detta onda kom något ännu mer ont.

Oavsett om orsaken till aborten är rasbiologi eller feminism så blir ju liksom utgången densamma - dvs det ofödda barnet berövas på sitt liv.

Säg det till de metamfetamin pundande kvinnorna och männen. Eller fattiga svarta som inte ens vet hur man trär på en kondom.

Säg det också till 34 miljoner amerikaner som redan har det svårt som nu får sina sjukförsäkringar indragna för att Trump ska finansiera skattelättnader till den absolut rikaste 1%en.
__________________
Senast redigerad av Jenny9 2025-10-29 kl. 20:45.
Citera
2025-10-29, 20:40
  #9
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vad har du för länkar och bevis för att Ku Klux Klan och extremisthögern nu vill utrota vita?

Och vilka är "de"? "Globalisterna" = judarna?

Just det. Globalismen, feminister inkluderade, har vänt sin rasideologi mot vita. Det finns många personkopplingar, men i den här tråden fokuserar vi på Margaret Sangers kopplingar till Ku Klux Klan och den eugeniska rörelsen.
Citera
2025-10-29, 20:44
  #10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Just det. Globalismen, feminister inkluderade, har vänt sin rasideologi mot vita. Det finns många personkopplingar, men i den här tråden fokuserar vi på Margaret Sangers kopplingar till Ku Klux Klan och den eugeniska rörelsen.

Jaha så nu är feminister inte vänster längre.... Där ser man.
Citera
2025-10-29, 20:50
  #11
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jaha så nu är feminister inte vänster längre.... Där ser man.

Globalisterna är liksom feminister marxister långt till vänster i sin syn på kultur, kön, sexualitet, religion och sociala relationer. Båda tankesätt är totalitära och accepterar inte dissidenter. Feministerna springer därmed storkapitalets intressen som nyttiga idioter. Gillar du att stödja den tusendels promille av de allra rikaste som sitter på hälften av världens tillgångar? Jag trodde åtminstone att du förespråkade den inbillade dagis-rättvisa som den traditionella vänstern förespråkade? Jag respekterar den traditionella vänstern oerhört mycket mer än feminismen kan jag meddela. Kvinnor är för övrigt inte diskrimerade, de är priviligierade.
Citera
2025-10-29, 20:55
  #12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Globalisterna är liksom feminister marxister långt till vänster i sin syn på kultur, kön, sexualitet, religion och sociala relationer. Båda tankesätt är totalitära och accepterar inte dissidenter. Feministerna springer därmed storkapitalets intressen som nyttiga idioter. Gillar du att stödja den tusendels promille av de allra rikaste som sitter på hälften av världens tillgångar? Jag trodde åtminstone att du förespråkade den inbillade dagis-rättvisa som den traditionella vänstern förespråkade? Jag respekterar den traditionella vänstern oerhört mycket mer än feminismen kan jag meddela. Kvinnor är för övrigt inte diskrimerade, de är priviligierade.

Jaha så globalisterna och feministerna är samma typ av människor. Tänk att storkapitalet styrs av marxister.

Ja i västländerna är folk, kvinnor och män, tämligen priviligerade om man jämför med låglöneländerna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in