Citat:
Ursprungligen postat av
Abchar
Känner lite så att antingen är barnet omhändertaget. Eller så har det säkert varit flera saker en mamma blivit påpekad om. När hon sen blir av med barnet hotar hon som som gjort att hon mist sitt barn. Annars kan vi nog vara överens om att inte en ”vanlig” människa som mår bra ens skulle gå och höja rösten på en förskola. Absolut inte göra sig hotfull eller hota någon. Då är det nog dags att se över allt. Man får väll inte orosanmälan utan anledning. Det kan ju inte vara varit en när någon agerar såhär. Då behöver man nog se över sin mentala hälsa. Hemskt att barnet kommer bli stämplad som tex ”där är ju hon som har bombar morsan” stor chans för mobbning och att barnet blir utan vänner. Konsekvenser som man som förälder måste tänka på varje gång man öppnar munnen.
Att barnet skulle omhändertagits pga mamman ej använde bilbälte på barnet känns högst orimligt.
Mest troligt blev hon arg när personalen orosanmälde henne pga bilbältet och sen dagen efter när hon kom dit vräkte ur sig en hel del olämpliga saker.
Läste kommentarerna i Facebookinlägget du länkade till och en är så här:
Citat:
"kan lugna med att anklagelserna inte stämmer då jag känner mamman. Det är förskolan som brister och är dessutom anmäld, den ligger heller inte i Gråbo."
En annan:
Citat:
"Personalen verkar ju inte speciellt trevlig , troligtvis ligger det annat bakom det här"
Ett av svaren till det inlägget:
Citat:
"håller med i det du skriver! Hörde ju om pedagoger som gick hem på fritiden och gjorde anonyma orosanmälningar också."
Citat:
"Det har inte skett något bombhot, lätt att få det att se så ut när flera personal går ihop sig och drar på med en stor lögn, även rektorn som agerat under all kritik."
Skulle vara intressant att få veta bådas sidor så att säga.
Varför rann bägaren över till sist och mamman "bombhotade" förskolan.
Andra i facebookinlägget ger sin input i hur lätt det är att bli orosanmäld, vilket är skrämmande. (olika förskolor) :
Citat:
"Precis så är det! Det är så enkelt för förskolor att göra anmälningar hit och dit idag, litar aldrig på någon förskola eller deras anklagelser. Asså snälla jag har tidigare fått orosannälan för att jag jobbar mycket, va tror dom jag jobbar för? Jo för att kunna ge mina barn de bästa möjliga 😳 Sen leker dom offer."
Citat:
"Jag fick en orosanmälan för att jag lämnade klagomål på att grinden mellan förskola och parkering var oduglig, små treåringar kunde öppna den själva och sprang rakt ut på vägen 🥲 Anmälan angav att jag var ”hotfull”. "