• 3
  • 4
2025-10-30, 00:23
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Att hon "nog inte kan" skaffa bomber har inget med saken att göra. Hon bombhotar, och indirekt mordhotar, de som befinner sig på området. De som befinner sig där är förstås personal och barn.

Detta går inte att rationalisera. Det är stört beteende, även om man i viss mån kan haja hur en persons väg dit ser ut. Det är dock stor skillnad på att förstå ett skeende och själv utföra det.

Alla kan förstås med domstolen låtsas att att det är ett regelrätt hot vare sig det är något dumt någon uppenbarligen slänger ur sig i affekt eller om någon på allvar bombhotar en verksamhet.

Men det blir inte sant för det.

I slutänden kommer respekt for rättvisan och viljan att se nyanser i samhället och därmed all sammanhållning och gemensam respekt urholkas av att domstolar och förskolepersonal utnyttjar lagen och rättvisan på det sättet.
Citera
2025-10-30, 10:52
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abchar
Känner lite så att antingen är barnet omhändertaget. Eller så har det säkert varit flera saker en mamma blivit påpekad om. När hon sen blir av med barnet hotar hon som som gjort att hon mist sitt barn. Annars kan vi nog vara överens om att inte en ”vanlig” människa som mår bra ens skulle gå och höja rösten på en förskola. Absolut inte göra sig hotfull eller hota någon. Då är det nog dags att se över allt. Man får väll inte orosanmälan utan anledning. Det kan ju inte vara varit en när någon agerar såhär. Då behöver man nog se över sin mentala hälsa. Hemskt att barnet kommer bli stämplad som tex ”där är ju hon som har bombar morsan” stor chans för mobbning och att barnet blir utan vänner. Konsekvenser som man som förälder måste tänka på varje gång man öppnar munnen.
Att barnet skulle omhändertagits pga mamman ej använde bilbälte på barnet känns högst orimligt.

Mest troligt blev hon arg när personalen orosanmälde henne pga bilbältet och sen dagen efter när hon kom dit vräkte ur sig en hel del olämpliga saker.

Läste kommentarerna i Facebookinlägget du länkade till och en är så här:

Citat:
"kan lugna med att anklagelserna inte stämmer då jag känner mamman. Det är förskolan som brister och är dessutom anmäld, den ligger heller inte i Gråbo."

En annan:

Citat:
"Personalen verkar ju inte speciellt trevlig , troligtvis ligger det annat bakom det här"

Ett av svaren till det inlägget:

Citat:
"håller med i det du skriver! Hörde ju om pedagoger som gick hem på fritiden och gjorde anonyma orosanmälningar också."

Citat:
"Det har inte skett något bombhot, lätt att få det att se så ut när flera personal går ihop sig och drar på med en stor lögn, även rektorn som agerat under all kritik."

Skulle vara intressant att få veta bådas sidor så att säga.
Varför rann bägaren över till sist och mamman "bombhotade" förskolan.

Andra i facebookinlägget ger sin input i hur lätt det är att bli orosanmäld, vilket är skrämmande. (olika förskolor) :

Citat:
"Precis så är det! Det är så enkelt för förskolor att göra anmälningar hit och dit idag, litar aldrig på någon förskola eller deras anklagelser. Asså snälla jag har tidigare fått orosannälan för att jag jobbar mycket, va tror dom jag jobbar för? Jo för att kunna ge mina barn de bästa möjliga 😳 Sen leker dom offer."

Citat:
"Jag fick en orosanmälan för att jag lämnade klagomål på att grinden mellan förskola och parkering var oduglig, små treåringar kunde öppna den själva och sprang rakt ut på vägen 🥲 Anmälan angav att jag var ”hotfull”. "
Citera
2025-10-30, 11:28
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Låter som en mor som ej blir hörd utav socialtjänst och dessas beteenden.

Citat:
Absolut, det finns skolor som ringer till soc för minsta lilla, och sen finns det folk där på soc som inte hör ett skit och kör på mot folk rätt hotfullt.

Att säga till en mor "du kan förlora ditt barn" är nog det värsta en kan göra.

Citat:
Tror det är tio gånger värre för en mamma. Det är liksom det som många predatorer kan börja hota med.

Jag tror att skolan drog på sig bombhot för någon där fortsatte att bara anmäla.

Citat:
Det beror på, vi vet inte hennes problematik med typ diagnos som ADHD eller liknande. Har man inte de rätta orden eller verktygen eller får någon förståelse öht så räcker inte orden liksom till..

Jag tvivlar på att en småbarns mor har möjlighet att skaffa bomber öht. Så det är bara ord kastade i desperation som ej betyder någonting.

Och ärligt talat, är det skolan eller barnen som hon hotade?

Citat:
Jo men precis. Jag säger att idag kan det vara en realitet.

Rycker vissa på axlarna även när dom har gjort allt dom kan för att få sitt barn att kunna gå till skolan, och sen tar staten sen och skickar massa hotbrev för någon på skolan håller på och ringer?

Citat:
Amen dåså, då har jag läst det fel.

Tvärtom, du kan nog vara "spot on" på en hel del. (sett till mitt inlägg innan detta)

Men för att få en tydligare bild måste vi nog få tillgång till FUP.
Citera
2025-10-30, 11:56
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Tvärtom, du kan nog vara "spot on" på en hel del. (sett till mitt inlägg innan detta)

Men för att få en tydligare bild måste vi nog få tillgång till FUP.

Nja, jag vet inte det jag. Ser inte föräldern till att ungen har ett bilbälte på sig innan dom drar iväg så har hon ingen mera än sig själv att faktiskt skylla.

Som du själv sa här innan så var det säkert inte första gången som de såg något.

Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Jag gissar på att förskolan väntat på rätt tillfälle att få slänga iväg en orosanmälan. Troligtvis har det varit konflikter mellan mamma och personal tidigare.
Citera
2025-10-30, 12:49
Medlem
Låter som typiskt babbebeteende. En babbeluring som är förbannad för socialen ska ta hennes ungar. Trodde hon verkligen oddsen ökade för henne nu att få behålla sina ungar när hon beter sig som en apa
Citera
2025-10-30, 14:34
Medlem
Att mamman sa att hon skulle kasta in en bomb på ”den här jävla förskolan” låter desperat och väldigt WT men ligger väl i tiden. Tänker även på den unga mamma som härom året slog ner och dödshotade en dagisfröken när ett annat dagisbarn råkade putta ner hennes son vid hämtningen.
Citera
2025-10-31, 00:06
Medlem
Det har diskuterats mycket i grupper på Facebook och någon la ut från rättegången. Detta skulle skett i början på april -24. Domen kom inte förens nu i oktober. Så troligen inte så allvarligt eftersom det tagit sån tid.

Här finns mer info.

Det ska handla om några förskolor i st*nkull*n åk*rslätt och ösl*nd* förskola.
*=e *=a
Finns på TikTok ang detta.
J*ssic* börj*sson på pappren och länk till TikTok är https://www.tiktok.com/@njutavminfam...zeFl0wBWQ&_r=1

Av denna TikTok verkar modern vara den oskyldiga. Verkar som förskolan kört över modern totalt. Dock bara snabb kollat.
Citera
2025-10-31, 14:47
Medlem
Någon som kan få tag på fup?
Citera
2025-10-31, 16:02
Medlem
Nu skiter jag blanka f@n i saker. Men snälla någon jag kan säga såhär som avsett vad. Jag har ingen direkt kontakt med denna person. Men vi är släkt och jag fick reda på allt detta av Lerums bor också. Men har man då inte hört allt. Eller hört hur alla olika personer vränger historian så tycker jag personligen inte att man ska yttra sig. Jag ska inte ens lägga mig i men det är inte så jäkla kul att en mamma blir uthängd på detta sätt. Ta bort hela inlägget tills ni pratat med personen. Jag behöver inte ens mer info en att jag skratta och sa. Denna människa skulle inte göra så.
Kan säga såhär oavsett vi har kontakt eller inte så är jag så trött på allas j@vla springande till mig om allt. Jag fick reda av det på fb och de räcker för mig. Jag kan till 99% säga att detta kan inte ha hänt! Denna person skulle inte uttrycka ett hot så. Det kan jag nästan säga till 300000 fast jag ej känner personen längre. Men oavsett vill jag markera för detta är så j@vla sjukt enligt mig. Ingen som någon gång tänkt på att vara källkritisk och inte lita blint på allt från nyheter tex? Folk försökte till mig säga flera olika historier och jag gick på skiten som ni också gjorde uppenbarligen. Men när jag fick namn då tappa jag det. Hade denna person gjort detta hade de nog skett tidigare under denna mammans levnadsår så varför skulle de ske nu…. Jag svara tex en som har fake konto att de är lugnt och att jag också såg fake kontona. Skaffa er något annat att göra. Personen i fråga får tycka vad den vill om detta. Men jag kan utan att ens set bevis eller något säga såhär (denna mamman skulle aldrig ens yttra sig vid barn på detta sätt) jag skiter i vår relation. Men lägg ner detta. Det är för fasen en familj med barn det handlar om. Att gå ut såhär i tidning och allt är fan inte skoj för dessa barn. Så snälla gå och lägg er och tänk lite längre än näsan räcker…. Ha det gött och lev ett liv ist… / en tvåbarnsmamma som tröttnar på skit..
Citera
2025-10-31, 16:13
Medlem
Tänk några steg extra. Det finns barn som inte ska behöva se detta. Oskyldiga barn som kan må piss av att läsa detta. Kryp under en sten ist allihop!
Citera
2025-11-03, 00:06
Medlem
Tycker det är så många här som spekulerar massor! Mamman skriver ju att rektorn har gjort en anmälan på morsan inte ens en vecka in på dom började. Sen har han letat fel hela tiden. Någons som spred rykten och även la en dildo på bilen. Samt fröknar som gjorde orosanmälningar anonymt på fritiden. Ena fröken som va med i rättegången hennes morbror trakasserade henne. Och la dildon på bilen med. Så räcker nog med spekulationer.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in