2025-10-29, 17:30
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Jag raderade ett konto för nåt år sen och det var helt klart och avslutat, gick inte att gå in på profilen. Nu finns det plötsligt igen, går att klicka sig in på profilen men det är avstängt. What gives?
2025-10-29, 17:43
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Jag raderade ett konto för nåt år sen och det var helt klart och avslutat, gick inte att gå in på profilen. Nu finns det plötsligt igen, går att klicka sig in på profilen men det är avstängt. What gives?

Helt omöjligt att svara på utan att veta kontot, det pågår en hel del arbete med strukturen bakom flashback så det kan ju vara någon ändring där?
2025-10-29, 17:48
Moderator
Maviels avatar
Flashback --> Avstängningar och bannlysningar: feedback
/Moderator
2025-10-29, 22:37
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Så du menar att arbeten med strukturen på Flashback kan få avslutade konton att återuppstå? Det låter ju verkligen säkert....

Kan arbeten med strukturen även få tillexempel raderade mailadresser att återkopplas till konton, avslutade eller aktiva?

Nej, det jag menar är att titlarna kopplat till detta ändrats med tiden här. Jag är inte medveten om det pågår arbete med detta just nu men det jag menar är att det har sett olika ut när man tittar på profilen. Kontot finns ju kvar bara inte aktivt. Uppgifter kopplade till kontot raderas när kontot inte är aktivt (bannlyst eller avslutat på egen hand). Men det går ju att hitta användaren om man söker.
2025-10-29, 23:38
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Nej, det jag menar är att titlarna kopplat till detta ändrats med tiden här. Jag är inte medveten om det pågår arbete med detta just nu men det jag menar är att det har sett olika ut när man tittar på profilen. Kontot finns ju kvar bara inte aktivt. Uppgifter kopplade till kontot raderas när kontot inte är aktivt (bannlyst eller avslutat på egen hand). Men det går ju att hitta användaren om man söker.

Ok.

När jag avslutade kontot var det inte avstängt, tror inte man kommer åt att avsluta då ens?
Så man undrar hur det kan ha blivit avstängt(ohörsamhet) i efterhand, ett avslutat konto kan ju inte bryta mot några regler? Jag kan även logga in på det, därav vet jag hur länge det är avstängt och för vad.

Jag tycker detta är skitskumt men avstängningen ska upphöra inom ganska kort och då ska jag prova att logga in och avsluta det igen.

Men detta är väldigt fishy.
2025-10-30, 09:21
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ok.

När jag avslutade kontot var det inte avstängt, tror inte man kommer åt att avsluta då ens?
Så man undrar hur det kan ha blivit avstängt(ohörsamhet) i efterhand, ett avslutat konto kan ju inte bryta mot några regler? Jag kan även logga in på det, därav vet jag hur länge det är avstängt och för vad.

Jag tycker detta är skitskumt men avstängningen ska upphöra inom ganska kort och då ska jag prova att logga in och avsluta det igen.

Men detta är väldigt fishy.

Om man har begått regelbrott innan man avslutar sitt konto så beivras de även om man skulle ha avslutat det. Dvs det kan tillkomma saker på ens register efter avslutan.

Det är helt omöjligt att diskutera detta när jag inte vet vilket konto det gäller. Diskussionen blir enbart hypotetisk. Vill du detta ska undersökas närmre får du ta PM kontakt med antingen mig eller valfri admin så får vi titta närmre på det aktuella kontot om något är avvikande.

Låser denna tråd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in