• 4
  • 5
2025-10-31, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boogeyman22
Ts skriver (archetyp), personen skriver ingenstans att det faktiskt står archetyp i brevet. Det personen menar är att hen har gjort sina köp på archetyp. Med all sannolikhet så är det en säljare som funnits både på fs4 och archetyp som behållit ett kundregister.

Det står archetype i brevet, men jag tror nog också det sannolikaste är att någon behållit ett kundregister och nu försöker få ut lite extra pengar när sidan lagt ner
Citera
2025-11-01, 10:16
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripinthedark
Hej!

Fick ett brev skickat från polsk adress där det påstås att jag handlat från darknet (Archetype) och att om jag inte skickar krypto värde 120 dollar till en bifogad adress, som uppges vara kopplad till mitt ”ärende” så kommer dom att läcka uppgifterna till grannar, familj, polis, arbetsgivare etc. För argumentets skull kan vi säga att jag tidigare gjort beställningar på darknet. Hemma har jag ingenting olagligt och jag hade klarat ett urinprov.

Såklart hade det varit väldigt tråkigt om alla mina grannar fick ett brev där det påstods att jag var knarkare, likaså mitt jobb etc. Men samtidigt vet jag inte hur mycket ev polis och arbetsgivare har att gå på om dom får ett anonymt tips från polen om att jag beställt droger x antal gånger, låter svårt att bevisa? Känns också som att jag ev hamnar i en ännu mer konstig situation om jag betalar, för då får dom bara mer vatten på sin kvarn och kanske fortsätter utpressningen?

Någon som råkat ut för något liknande? Hade ni betalat eller bara låtit det vara? Dom tar ett specifikt exempel på ett köp, men säger att dom vet ”allt”, vad är oddsen för det? Borde varit krypterat?

Skit i det. Tror du verkligen dina grannar och ditt jobb kommer ta ett polskt brev på allvar? tror du dom klickar på varenda länk i sin skräppost också?
Citera
2025-11-04, 07:28
Medlem
Morningstars avatar
Jag har fått exakt samma brev. Skickar ett meddelande till dig för att stämma av om det är samma säljare lite senare.
Citera
2025-11-04, 14:31
Medlem
Roidberts avatar
Självklart ska du inte göra någonting åt detta. Om du visar dig vara en sucker som betalar kommer du att bli mjölkad ännu mer så småningom. Att polisanmäla är förmodligen också en dålig idé om du vid något tillfälle har beställt hem droger eller någonting annat som är olagligt, eller om du vill göra det i framtiden. Polisen bör man inte ha att göra med om det inte är absolut nödvändigt. De är inte dina vänner.
Citera
Igår, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morningstar
Jag har fått exakt samma brev. Skickar ett meddelande till dig för att stämma av om det är samma säljare lite senare.

Kan du kolla med mig med?
Citera
Igår, 21:40
Medlem
FrenzyPreserves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Du ska inte polisanmäla för fan. Dra in polisen i det här? Dummaste jag någonsin hört.

Nej bara skit i det. Släng brevet åt helvete.

Och när du beställer knark ska du använda PGP och kryptera din address.

Problemet är att bedgragaren verkar ha tillgång till inofrmation som PGP-krypterat. Även jag fick brevet om beställningar där addressen krypterats genom PGP.
Citera
Igår, 21:42
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Ni är kokta...
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto