2025-10-29, 10:31
Medlem
RobbanUCs avatar
Ett förtydligande av frågeställningen i rubriken som huvudsakligen gäller Stockholm:
Olika grupper går till inrättningar där de känner sig hemma i kollektivet gällande ålder, vilket lag man håller på, sexuell läggning, politisk övertygelse och vilken "klass" inom just det politiska lägret man befinner sig i - knegare/media/yrkespolitiker, utbudet av olika sorters mat vegan/kött etc. respektive drycker.
Vilka ställen i form av restauranger, pubar, klubbar, barer och dylikt frekventeras mest av de grupper som nämnts i rubriken gällande: Lunch, AV/middag, respektive kvällstid för snack/djupa politiska samtal och även härlig berusning?

Kära forumdeltagare ta upp och diskutera vilka ställen som frekventeras av vilka grupper, atmosfär på haket, ideologisk inriktning hos klientelet, kökets/barens utbud och prisläget, öppettider och övrigt av vikt!

Om tråden ses som malplacerad kan mod flytta den till mat-dryck
Senast redigerad av RobbanUC 2025-10-29 kl. 10:33.
2025-10-29, 10:40
Medlem
Då blir det alltså en lista över samtliga restauranger i Stockholm
2025-10-29, 10:41
Medlem
grungewhores avatar
När jag drev verksamhet har det förekommit att regeringspartier ringt och frågat om vi har kollektivavtal innan de ens kommit på informell lunch, så jag antar att de går på ställen med kollektivavtal. Det är viktigare än innehållet.

Jag har alltid svarat att om ni ringer från socialdemokraterna är ni inte välkomna och lagt på.
2025-10-29, 10:47
Medlem
FarbrorFredriks avatar
Typ, dom flesta.
2025-10-29, 11:07
Medlem
Tavastehuss avatar
Röda rummet på Berns med andra radikaler.
2025-10-29, 11:21
Avstängd
SmarterThanYous avatar
Beror väl på vilket skikt.

Är det partitopparna och deras kuksmekare eller är det de knappt läskunniga trashankarna du menar på?

Tennstopet och Pelikvarnen (allt runt Medis) är bra om du vill knulla finfolk har jag för mig?

Överlag runt Nytorget ser jag vraken ofta, det är hjälp-jag-är-medelålders hela vägen.

Vill du knulla småtjejerna så är det falafelbaren osv på Folkungagatan.

De kan inget mer än att bli knullade är jag rädd. Jag gav upp för länge sen och gifte mig med en normal människa med ett riktigt jobb.

Nä men du ser dem på Tennstopet.

Annars hänger de ofta runt tidningshuset i Marieberg. Gamla Palantino som är sushi numera. Gamla Marginalen som är i inglasade delen i Swecobyggnaden.

De smyger som råttor längs väggarna. Sist jag skulle göra en stakeout uppe vid dragspelshuset och baconskivan såg jag dem kila fram och tillbaka hela dan.
Senast redigerad av SmarterThanYou 2025-10-29 kl. 11:35.
2025-10-29, 12:40
Medlem
triptykens avatar
Har ingen koll på Stockholm men i mitt fall McDonalds och 3.5or ... Annars vart som?

Jag visste inte att vi som är vänster var förvisade till just vissa ställen? Där ser man
Motvillig1.2s avatar

Moderatormeddelande

Postat av Motvillig1.2 2025-10-30, 05:19
Moderator
Tråden är för brett upplagd för att fungerar i underforumet och frågeställningen, till den del sådan kan preciseras alls, förfaller mest inriktad på matställen. Låses.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in