Citat:
Ursprungligen postat av
darthvader998
Jag har ADHD, vilket såklart kommer med sina nackdelar jag har aldrig varit en stjärna i skolan men har tagit mig fram. Men jag har ett stort driv och kan se saker och dra kopplingar mellan saker som jag upplever att alla inte kan. På de jobb jag haft så har jag presterat som bäst under stress, behållit lugnet när andra kollegor gått sönder och lyckats ta mig igenom stressen för att sen komma ut starkare på andra sidan. Jag kan även snabbt lära mig om saker och få insyn i verksamheter som intresserar mig.
Men hur ska jag visa för en arbetsgivare att jag kan detta, jag har inte bäst betyg och har aldrig varit bra på den delen men jag har en hel del arbetsliverfenhet från olika jobb och ideellt arbete.
Jag har ofta känt mig begränsad när jag ser saker som skulle kunna förbättras på arbetsplatser så tas jag inte på alvar av chefer, de flesta verkar tro att dem kan allt. Jag kan inte allt men jag kan ofta se lösningar som skulle kunna göra verksamheten bättre.
Så hur ska jag visa för en arbetsgivare att jag har dessa förmågor? Utan att ha högsta betyg från universitetet eller gymnasiet. Jag känner mig fast i att chefer inte lyssnar på mig och låter mig visa framfötterna.
Jag är snart klar ekonom och har jobbat mycket inom restaurang, butik och inom sälj. Jag vill bidra och göra skillnad i en verksamhet som ex säljare. Jag mår som bäst när jag ställs in för komplexa problem.
Har träffat många med din inställning och ofta handlar det om småbegåvade narcissister som tror att deras tankegångar är unika fast de inte har läst en enda bok, eller som inte kan prestera väl i ett enda område.
Människor som "ser saker som andra inte gör" gör unika saker/handlingar FÖRE alla andra.
Vänd på det hela, varför ska någon ge dig något när resultatet av dina handlingar inte sticker ut?