2025-10-30, 09:46
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Undrar mer över detta.

"Ambulans och polis larmas till platsen vid halv ett under natten till onsdagen, mannen behövde inte föras till sjukhus."

Det var nog inte vatten i den tanken kan man anta? Borde vara väldigt ovanligt att ambulansen dödförklarar en man direkt.
Vild chansning: Myrsyra.
Det är skördetider nu. Så mycket gräs som ska konserveras.
Citera
2025-10-30, 11:25
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Vild chansning: Myrsyra.
Det är skördetider nu. Så mycket gräs som ska konserveras.
Skördetider nu, i Sverige? Sista vallen slogs för ett par månader sedan, ja det var verkligen en vild chansning.
Det är väl troligare att det är en fallskada, backat ner i en öppen manlucka och ramlat illa ner i botten av tanken.
Citera
2025-10-30, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regelbrott
T*rben?
*=o

Stämmer
Citera
2025-10-30, 12:22
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Skördetider nu, i Sverige? Sista vallen slogs för ett par månader sedan, ja det var verkligen en vild chansning.
Det är väl troligare att det är en fallskada, backat ner i en öppen manlucka och ramlat illa ner i botten av tanken.
Tänkte mest att det framgår att ingen ambulans tillkallades. Lite egendomligt tycker jag.

Hur hög fallhöjd uppskattar du att det var?
Citera
2025-10-30, 13:10
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Tänkte mest att det framgår att ingen ambulans tillkallades. Lite egendomligt tycker jag.

Hur hög fallhöjd uppskattar du att det var?
Du tänker att det handlar om myrsyra för att det är skördetid och för att ingen ambulans tillkallas? Ser inte logiken i det, men för din kännedom, skördetiden i Sverige är slut för i år sen ett tag tillbaka så slipper du killgissa på att det handlar om det. Är ju knappast sådana mängder syra som används, om ens nån, heller.

Jag har ingen aning om hur hög fallhöjd det kan vara men ett olyckligt fall kan ju vara ödesdigert även om det inte är så högt.
Citera
2025-10-30, 13:23
Medlem
Torrbollsfittas avatar
Citat:
Nja. Sista vallen här slogs för några veckor sedan. Att skördetiden är över i augusti var kanske sant för 25 år sedan. Innan klimatförändringarna.
Citera
2025-10-30, 13:43
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Du tänker att det handlar om myrsyra för att det är skördetid och för att ingen ambulans tillkallas? Ser inte logiken i det, men för din kännedom, skördetiden i Sverige är slut för i år sen ett tag tillbaka så slipper du killgissa på att det handlar om det. Är ju knappast sådana mängder syra som används, om ens nån, heller.

Jag har ingen aning om hur hög fallhöjd det kan vara men ett olyckligt fall kan ju vara ödesdigert även om det inte är så högt.
Tror du missförstått ordet "killgissning". Jag var tydlig med att jag gissade. En killgissning är ett självsäkert påstående som om det vore ett faktum. Det är alltså inte bokstavligen "en kille som uttryckligen gissar".

Sista skörden här var för ett par veckor sedan. Befinner mig mindre än en timme från Skövde. Inte för det spelar någon roll. För jag menar, man lagrar väl ändå myrsyra på gården? Eller är det en färskvara?
Inte för att jag riktigt förstår vad du blir så bitter över. Men tycker inte min vilda chansning går att utesluta genom dina killgissande invändningar.

Edit: Såg nu att arbetsplatsen ska ha varit en biogasanläggning. Så kanske svavelväte eller metan är mer troligt. Och sedan dog av syrebrist.
Tror oavsett inte att fallet var dödande. Även om det givetvis inte går att utesluta.
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-10-30 kl. 14:35.
Citera
2025-10-31, 17:41
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Undrar mer över detta.

"Ambulans och polis larmas till platsen vid halv ett under natten till onsdagen, mannen behövde inte föras till sjukhus."

Det var nog inte vatten i den tanken kan man anta? Borde vara väldigt ovanligt att ambulansen dödförklarar en man direkt.

Ambulanspersonal får inte dödförklara någon. En från räddningstjänsten, tex brandman kan dock anta att någon inte kommer överleva om tex huvudet är avskilt från kroppen och därmed fokusera på att rädda andra först.
Citera
2025-11-01, 03:56
Medlem
Ambulansen kan konstatera dödsfall, men dödförklara och signera gör läkare
Citera
2025-11-01, 11:42
Medlem
PerniWhas avatar
Mest troligt syrebrist i tanken beroende på vad den innehållit.
Vi hade en firma här hemma för att sanera och rengöra den gamla brännoljetanken som skulle kapas ner och de hade andningsmasker på när de klev ner i tanken.
Citera
2025-11-02, 18:04
Medlem
https://www.facebook.com/Linnea86/po...awRecYchFzxZ4l

Citat:
Inatt fick jag det värsta besöket och beskedet man kan få 😭 Att min älskade man och pappa till våra barn varit med om en olycka och inte kommer hem mer 😭 Du fick bli pappa två gånger mitt hjärta även om du bara fick träffa Nickolai men du kommer alltid leva kvar i våra hjärtan 😭❤️ Nickolai väntar på dig och ni får ta hand om varandra så kommer vi andra om ett tag 😭❤️

Citat:
you within a week if you dropped dead. Take care of yourself-Jet Li
Citera
2025-11-10, 14:05
Medlem
Finurlig34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hitler-gg
https://www.facebook.com/Linnea86/po...awRecYchFzxZ4l

Förstår inte, "du fick bli pappa två gånger även om du bara fick träffa N"
N är ett barn de förlorat, har de förlorat ett barn i magen också eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in