Citat:
Ursprungligen postat av
Generalknase
Du tänker att det handlar om myrsyra för att det är skördetid och för att ingen ambulans tillkallas? Ser inte logiken i det, men för din kännedom, skördetiden i Sverige är slut för i år sen ett tag tillbaka så slipper du killgissa på att det handlar om det. Är ju knappast sådana mängder syra som används, om ens nån, heller.
Jag har ingen aning om hur hög fallhöjd det kan vara men ett olyckligt fall kan ju vara ödesdigert även om det inte är så högt.
Tror du missförstått ordet "killgissning". Jag var tydlig med att jag gissade. En killgissning är ett självsäkert påstående som om det vore ett faktum. Det är alltså inte bokstavligen "en kille som uttryckligen gissar".
Sista skörden här var för ett par veckor sedan. Befinner mig mindre än en timme från Skövde. Inte för det spelar någon roll. För jag menar, man lagrar väl ändå myrsyra på gården? Eller är det en färskvara?
Inte för att jag riktigt förstår vad du blir så bitter över. Men tycker inte min
vilda chansning går att utesluta genom dina killgissande invändningar.
Edit: Såg nu att arbetsplatsen ska ha varit en biogasanläggning. Så kanske svavelväte eller metan är mer troligt. Och sedan dog av syrebrist.
Tror oavsett inte att fallet var dödande. Även om det givetvis inte går att utesluta.