Min nya stackars hyresvärd har verkligen fått kämpa med min nya lägenhet. Fåglar som bor på balkongen som skiter så hon fick be anticimex sätta upp fågelnät, slitet golv i köket som hon erbjöd byta ut, gratis, eluttag i taket som inte funkar som de ska så hon har bokat elektriker, och ny silikontätning i badrum för att det inte var helt tätt efter att de hade tagit bort handikappsanpassade handtag i badrummet.
Jag har så dåligt samvete över att bara ha bott här ett litet tag, men redan ha massa ärenden liggande, så jag ville visa uppskattning.
Gick till affären och köpte massa fikabröd som kanelgifflar, rulltårta, mazariner och annat. Sedan gick jag till mitt husvärdskontor och gav henne fikat.
Hon blev jätteglad och uppskattade det, men hon sa också något som förvånade mig. Hon sa "jag får egentligen inte ta emot mutor, men detta håller jag tyst om

".
Får anställda på kommunala bostadsbolag inte ta emot presenter? Jag vet att vissa statliga tjänster som t ex polis inte får det, men får inte fastighetsskötare det heller? Aldrig haft några problem innan med att ge sjukhuspersonal fika som tack för allt de gjorde när man legat inne, och de är ju också statligt/regionalt/kommunalt anställda, så vad gäller personal inom allmännyttan?