Citat:
För att läka behöver man 1 kunna andas och 2 ha bra blodcirkulation.
Lägg fokus på att förstå lungorna, se till att dessa fungerar så bra som möjligt.
Ta reda på varför de som var aktiva rökare drabbades hårdare av postcovid
medan de som slutat röka drabbades mindre än någon som aldrig rökt.
https://www.regionkronoberg.se/conte...son-j-2022.pdf
Del 2 är hjärtat, där bör du kartlägga när som hjärtat får konstig rytm. Vad gör du innan det händer? Försök hitta ett mönster. Sedan bör du göra övningar som ökar blodcirkulationen utan att påverka hjärtrytmen.
När det gäller betablockarna så vet jag inte om det är så bra för läkningens skull. Det kanske gör det lättare att andas i stunden, men det finns en risk att läkningen går långsammare på grund av den. Betablockare ska man använda så lite som möjligt vad jag förstår, eftersom det öppnar upp och torkar ut, dämpar inflammation. Använd halsduk runt munnen eller liknande sen när vintern torkar ut luften. Passa på och gå ut nu medan det är höst och fuktigt.
Det kanske är svårt att få till i praktiken, det är ju viktigt att du gör saker du tycker är kul och mår mentalt bra av också.
Prova äta mer fuktig mat, soppor, grytor. Det är vad jag hade provat.
Sköt om dig!
Lägg fokus på att förstå lungorna, se till att dessa fungerar så bra som möjligt.
Ta reda på varför de som var aktiva rökare drabbades hårdare av postcovid
medan de som slutat röka drabbades mindre än någon som aldrig rökt.
https://www.regionkronoberg.se/conte...son-j-2022.pdf
Del 2 är hjärtat, där bör du kartlägga när som hjärtat får konstig rytm. Vad gör du innan det händer? Försök hitta ett mönster. Sedan bör du göra övningar som ökar blodcirkulationen utan att påverka hjärtrytmen.
När det gäller betablockarna så vet jag inte om det är så bra för läkningens skull. Det kanske gör det lättare att andas i stunden, men det finns en risk att läkningen går långsammare på grund av den. Betablockare ska man använda så lite som möjligt vad jag förstår, eftersom det öppnar upp och torkar ut, dämpar inflammation. Använd halsduk runt munnen eller liknande sen när vintern torkar ut luften. Passa på och gå ut nu medan det är höst och fuktigt.
Det kanske är svårt att få till i praktiken, det är ju viktigt att du gör saker du tycker är kul och mår mentalt bra av också.
Prova äta mer fuktig mat, soppor, grytor. Det är vad jag hade provat.
Sköt om dig!
Det här är intressant. Det pratas mycket om att det blir dålig syresättning till kroppens organ där en förklaring är att det är för mycket föroreningar som tar upp en del av syrets "plats". Med föroreningar så antar jag att det är spik-proteiner. En i området där jag bor berättade om en närstående som hade dött pga hjärtstopp och vid obduktion kunde man se att det föregåtts av låg syresättning till kroppen organ. En annan person som jag träffat vid blod-aferes utomlands har nu helt övergått till HBOT-behandlingar och menar att han mår bra efter sådan behandling med jämna mellanrum.
Vid vanlig syremätning, tex finger eller panna så har jag alltid legat högt 98-99%. Dr Asad Khan drabbades svårt efter covid och pratar mycket om att man behöver testa syresättning via blodgas.
Jag har uppmärksammat att sår läker väldigt långsamt men det har väl varit mitt minsta problem om man säger så.
Just nu så tar jag alltid en kortare promenad på kvällen för att röra mig lite samt få i frisk, kall luft med mycket syreinnehåll. Hjärtat försöker jag skaffa mig en bild av och det är precis som att syret inte räcker till och hjärtat behöver jobba tyngre/snabbare. Men det är inte alltid så jag vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt för att gå vidare.
Äter nyttigt sedan mitten av 2024. Ketos-diet sedan början av oktober samt fastar ibland.
Tack för dina tips.
.