2025-10-30, 10:17
Bannlyst
Det är rätt utav SD.

Alla terroristvurmande kommunistkommuner ska fan inte ha bidrag ifrån staten.

Ni kan börja med att dra in bidragen för min stad Malmö så ska vi se om Katrin Stjernfeldt Jammeh fortfarande sitter med ögonbindeln och hörselkåpa på för vad som sker utanför hennes kontorsfönster!
Senast redigerad av ytmamz 2025-10-30 kl. 10:21.
Citera
2025-10-30, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullhora
Eftersom kommuner tvingats ta emot flyktingar,

finns fullt mandat att tvinga kommuner att slänga ut samma flyktingar, allihop.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/p...n-om-nyanlanda
Vi kan tyvär inte slänga ut någon om inte deras länder tar emot dem, ska nli traikomiskt se vad folk i sverige tycker, när samma tjejer blir våldtagna av samma killar de blivit förut men som fåt utvisning innan
Citera
2025-10-30, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-pa-kommunerna
Desperationen syns tydligt.
Nu har man faktiskt gått för långt. Jokkmokk var först ut att säga nej och fler kommuner följer efter. Då hotar ett av SD:s stolpskott att dra in bidragen om man inte lyder.
En ganska klar, röd tråd syns i Tidös politik och det är att landet ska toppstyras och med kontroll och hot kan man köra över sina medborgare.
Detta handlar inte om återvandring utan hur man tvingar fram saker man själv vill och i stället för att hjälpa och stimulera så ska man straffa.
Konsekvenserna i form av utebliven vård för befolkningen och ett kraschat socialt system tar man ingen hänsyn till här utan alla ska göra samma oavsett om en kommun inte drabbas av ett beslut eller om det blir en katastrof.
I fallet med återvandring och kommuner som vägrar följa strömmen ser vi ett stort antal glesbygdskommuner som måste föryngra sin befolkning och det tar man ingen hänsyn till.
Frågan jag ställer mig är om det är ett samhälle vi vill leva i om man ska straffa de som kämpar för sin överlevnad?

Ja, att få folk att lämna glesbygden är riktigt hjärndött. Återvandringen bör koncentreras på de kommuner som har stora kluster av människor som inte vill integreras i det svenska samhället.
Citera
2025-10-30, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Varför rensar inte stockholmarna upp inom sitt eget område först? Är det en seriös politik att skylla på att befolkningen i övre Härjebotten, 4000 invånare, sätter hinder i vägen? Är stockholmarna så oerhört rädda för vad härjebottningarna ska tycka?

Klarar stockholmarna inte av de helt nödvändiga gryningsräderna på egen hand? Ta lärdom av de nytagna och upplivande fotona från Rio de Janeiro.

Nå, redovisa nu en tidsplan i.st.f att svamla om det ena med det andra.

När sätts det hela i gång? Vi och många fler väntar.
Stockholmarna tvingas redan betala för alla utanförskaps områden som finns där. Varför ska de då även tvingas betala för att Jokkmokk vill behålla värdelöst folk? Sen är ju ifs J inställning mer förståelig än tex Örebro, som har en större befolkning men ändå inte vill hjälpa till med att skicka hem folk som inte passar in i Sverige.
Citera
2025-10-30, 10:22
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Absolut. Förr i tiden hade kommunerna Sveriges bästa ekonomer och FÖRVALTADE kommunens pengar. Nu förstår de inte ens sina egna privatekonomi. Därför ser det ut som det gör.. Kriserna avlöser varandra, pengar finns inte till något, alla bara slösar och inte har en aning om hur mycket 200.000 kronor ens är, det är ju bara lite siffror, nånstans?

Nu genomförs de flesta kommunala projekt med hjälp utav riktade statsbidrag.
Tex om kommunen bygger en cykelbana så står staten för hälften av kostnaden.
Då bygger kommunen cykelbanan för att de vill framstå som att de gör något och struntar i att förbättra vården av gamla eller något annat som är mer angeläget.

Kan man sedan söka pengar ifrån klimatklivet så brukar det gå rent åt skogen.
Citera
2025-10-30, 10:29
Medlem
Idiotiskt som vanligt från SD. Varför ska kommunerna ödsla tid på möten med något staten ansvarar för? Hur fan ska man kunna åka runt till 290 kommuner för att diskutera något kommunerna inte har med att göra?
Staten tvingade på kommunerna invandrare nu ska kommunerna tvingas ta statens ansvar?
Citera
2025-10-30, 10:31
Medlem
Sezlows avatar
Helt rätt, SD visar vägen.
De där kommunerna ska inte få bidrag från staten.

Citera
2025-10-30, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Stockholmarna tvingas redan betala för alla utanförskaps områden som finns där. Varför ska de då även tvingas betala för att Jokkmokk vill behålla värdelöst folk? Sen är ju ifs J inställning mer förståelig än tex Örebro, som har en större befolkning men ändå inte vill hjälpa till med att skicka hem folk som inte passar in i Sverige.

Betala och betala...konton hit och konton dit. När sätts de helt nödvändiga gryningsräderna i gång i Järfälla, Huddinge, Haninge etc. etc.? Klapprande läderstövlar, schäferhundar, Raus!, Raus!

Att vänta på att det ska skyfflas pengar mellan olika konton ser jag inte som en framkomlig väg till lösning men du kanske är så naiv så att du tror att det kommer att lösa invandringsproblemen.

Nå, hur ser nu tidsplanen ut för de helt nödvändiga åtgärderna? Redovisa dem väldigt gärna här.
Citera
2025-10-30, 11:35
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Du har nog missförstått. Återvändandet är frivilligt och man lockar med pengar.
Ledsen att göra dig besviken.

Må den dagen aldrig komma då vi skickar ut skötsamma invandrare.
Jag pratade med två i dag. Pratar mycket bra svenska bägge två. Grannar till mig, känner dem mycket väl. Den ena kvinnan (mamma med man och barn) var mycket glad över att hon snart, efter avslutad praktik, ska börja jobba i äldreomsorgen. Den andra (också mamma med man och barn) äger en livsmedelsbutik i sta’n.

https://www.migrationsverket.se/du-h...ngsbidrag.html

Är det inte just det vi gjort nu i över 20 år?

Kriminella utvisas inte. Men vi kan utan problem utvisa vuxna och barn som sköter sig och bidrar.. Systemet är helt skevt.
Citera
2025-10-30, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Blir nog SD för första gången i nästa val.

Nä tyvärr så blir det inte SD i några mer val Vad i helvete ska vi betala för att bli av med skötsamma invandrare för?

Men tyvärr så finns det inget alternativ heller.
Det enda som skulle få mig fortsätta rösta är om skräcken MP går bra i opinionen.
Citera
2025-10-30, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Betala och betala...konton hit och konton dit. När sätts de helt nödvändiga gryningsräderna i gång i Järfälla, Huddinge, Haninge etc. etc.? Klapprande läderstövlar, schäferhundar, Raus!, Raus!

Att vänta på att det ska skyfflas pengar mellan olika konton ser jag inte som en framkomlig väg till lösning men du kanske är så naiv så att du tror att det kommer att lösa invandringsproblemen.

Nå, hur ser nu tidsplanen ut för de helt nödvändiga åtgärderna? Redovisa dem väldigt gärna här.
Haha, nä, jag tror verkligen inte att dessa åtgörder(återvandringsbidraget) kommer lösa invandringen. Alltså är jag realist, och inser att det som du förespråkar aldrig kommer hända(tyvärr) och då är det väl bättre med lite iaf.
Citera
2025-10-30, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svammelprofeten
Nä tyvärr så blir det inte SD i några mer val Vad i helvete ska vi betala för att bli av med skötsamma invandrare för?

Men tyvärr så finns det inget alternativ heller.
Det enda som skulle få mig fortsätta rösta är om skräcken MP går bra i opinionen.
Men detta förslag gäller ju inte skötsamma invandrare..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in