2025-10-28, 17:05
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Jag tänker att det visar på att man bryr sig om sig själv

Somliga går i trasiga skor.
Citera
2025-10-28, 17:06
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Beroende på vad det är för sorts skor då förmodar jag!

Tänker passande?? och hela.

Länge var det ett tecken på fattigdom att ha fina skor.

En person med trasiga skor signalerar inte succé, speciellt gäller det män. Kvinnor köper fler skor 😭
Citera
2025-10-28, 17:27
Medlem
Citat:
Vad menar du med att känna till?
Själv skulle jag nog bara reagerar om någon inte hade några skor!

Nej men alltså lägga märke till dom typ och så. Till exempel när en av dina kollegor har på sig ett par skor hon aldrig haft dom innan att du märker det och så
Citera
2025-10-28, 17:33
Medlem
Barrington1975s avatar
Citat:
Jag tänker att det visar på att man bryr sig om sig själv

Jag håller med. Speciellt tafatt ser det ut med träningsskor när man inte tränar. Eller sneakers för den delen också. Värst är ”salomon-skor”, du är på ett kontor inte mount everest 😅

Samma typ av vuxna som bär ryggsäck.

Min slashas till lillebror går med snörade träningsskor som han inte ens bryr sig om att knyta om. Han återanvänder samma gamla knop gång på gång och kränker på skorna med skohorn.
Citera
2025-10-28, 17:45
Medlem
Citat:

En person med trasiga skor signalerar inte succé, speciellt gäller det män. Kvinnor köper fler skor 😭

Något förvånad bara att man som människa reflektera över en sådan sak, vad ska man med den informationen till kan man undra.
Citera
2025-10-28, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HouseofKnowledge
Nej men alltså lägga märke till dom typ och så. Till exempel när en av dina kollegor har på sig ett par skor hon aldrig haft dom innan att du märker det och så

Nej jag reflektera inte över andras klädval eller skor,
Förstår inte vad jag ska med den informationen!
Liksom tillför inte mitt liv något!
Men om man har fot fetisch så är det kanske en annan sak.
Citera
2025-10-28, 18:00
Medlem
Snusfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101
Skor berättar mycket om ens personlighet. Här i orten jag bor, går alla i löparskor eller sneakers. Det är ingen som går i vanliga skor med en liten klack om det inte är kvinnor som klär upp sig för att handla på ICA.

Men skor e viktigt haha.

Löparskor är bra vid löpning. Annars är det wt att ha det på jobbet. Kanske inte många som har jobb på orten.
Citera
2025-10-28, 18:05
Medlem
Citat:

Det säger hur mycket du är medveten om din omgivning och om du inte har koll på vad dom som sitter runt dig har för skor så är du inte särskilt medveten om din omgivning
Citera
2025-10-28, 18:08
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:

Idag är det väl mode att gå runt i jeans med målarfläckar och hål i. Om någon kändis går runt med trasiga skor så är blir det trendigt.
Citera
2025-10-28, 18:21
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Något förvånad bara att man som människa reflektera över en sådan sak, vad ska man med den informationen till kan man undra.

Omtanke och information
Citera
2025-10-28, 18:25
Medlem
vichy6s avatar
Citat:

Du har nog rätt
Citera
2025-10-28, 18:31
Medlem
Borasare1980s avatar
Enda gången jag lägger märke till kollegors skor är om personerna som normalt sett är kortare än mig plötsligt blivit längre än mig. I övrigt tycker jag det är jävligt löjligt att bedöma folk utefter vilka skor de har. Jag väljer i 99 fall av 100 att ha på mig skor som är lätta att få av och på och som sitter bekvämt, sedan skiter jag fullständigt om de ser slitna eller billiga ut. Finskor har jag bara på mig till begravningar. Har ingen lust att tortera mina fötter i onödan. Hade en ex som tvingade mig använda Converse och de skorna förstörde mig fullständigt. Fick dubbel hålfotsinflammation och kunde inte stå på fötterna alls en hel vecka. Fick krypa runt på knäna hemma. Tänker aldrig mer låta kvinnor bestämma vad jag ska ha på fötterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in