2025-10-27, 19:12
Medlem
LuktenAvBajss avatar
Jag är för elektriska stolen. Eller varför inte giljotin? Kan du med uppsåt ta ett liv ska du också vara redo att få ditt liv taget från dig.
Citera
2025-10-27, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
vi har ju redan sis-hem
Sis-hem är dagis. De tar bort taggtråd och de sitter med kaffe och bullar med buset. Du kan inte ta grovt kriminella tonåringar och låta tanter lösa dem. De måste in i riktiga fängelser. De skrattar bara åt våra ”straff”.
Citera
2025-10-27, 19:31
Medlem
Bassplays avatar
Jaha ja jag vet inte riktigt vad jag tycker.

Man borde straffa de som rekryterar barn något ofantligt till att börja med.

Risken om det fortsätter såhär är ju som sagt att de rekryterar ännu yngre och I framtiden då?

Ska 8 åringar kunna sitta i fängelse?

Kanske inte heller så bra att barn som är 13 får sitta med folk över 15. Kommer bli våldtäkter och annat hemskt.
Citera
2025-10-27, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Du menar att man borde ändra lagarna till att intagna inte skall behandlas med respekt för sitt människovärde och att verkställigheten skall utformas så att den intagnes anpassning i samhället försvåras?

Beträffande lagändringar i Barnkonventionen så skulle jag gärna vilja se hur Ulf Kristersson eller Gunnar Strömmer lyfter på luren och ringer FN för att allra ödmjukast önska "några små justeringar" i Barnkonventionen, så att det skall passa deras kriminalpolitik och inlåsning av barn lite bättre...

Slutligen vill jag bara påminna om att denna diskussionen alltså började med att du hade anmärkningar på att man byggde om och anpassade det som skall bli ungdomsavdelningarna - Och nu är du alltså inne på att ändra både Fängelselagen och Barnkonventionen (vilket alltså kommer försämra barns rättigheter) för att du inte gillar att man anpassar deras celler/bostadsrum? Vilket dessutom är någonting som inte påverkar, försämrar eller går ut över någon annan? Alltså hör du inte själv hur dumt det låter!?

Min inställning är att det inte skall daltas med grovt kriminella oavsett ålder. "Försämra barns rättigheter"? Inser du inte själv hur dumt det låter? Vi diskuterar om grovt kriminella skall straffas för sina brott eller inte. Du tycker alltså att det ingår i en 13-årings rättigheter att mörda.
Citera
2025-10-27, 20:16
Medlem
Skönt att något äntligen görs.
Citera
2025-10-27, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Min inställning är att det inte skall daltas med grovt kriminella oavsett ålder. "Försämra barns rättigheter"? Inser du inte själv hur dumt det låter? Vi diskuterar om grovt kriminella skall straffas för sina brott eller inte. Du tycker alltså att det ingår i en 13-årings rättigheter att mörda.

Men på vilket sätt "daltar" man med unga kriminella för att man anpassar lokalerna dom skall vistas i?

Du pratar ju om att ändra lagen och ändra Barnkonventionen (exempelvis artikel 37) och om man då gör det så försämrar man väl deras rättigheter!?

Nej, vi (du och jag) diskuterade anpassningen. Om du glömt det så hänvisar jag dig att gå tillbaks och läsa vår konversation. Jag har aldrig sagt att jag tycker att det ingår i en 13-årings rättigheter att mörda, och det vet du mycket väl! Kom in i matchen nu!
Citera
2025-10-27, 20:27
Medlem
Necriss avatar
Man kan endast vara emot detta om man är SDare... alla andra ville ju ha det så här. Det går inte riktigt säga att man inte förstod eller visste, de senaste 15 åren var det fullständigt uppenbart för alla med IQ nog att få lov att rösta.

Antingen tycker man detta är egentligen dåligt men ett måste = SD
Eller så vill man ha det så här = sjuklöver
Eller förstod man inte = disskvalificerad
Citera
2025-10-27, 20:47
Medlem
Men ännu viktigare är ju att negern och dess familj blir utvisad. Sånt här pack kan vi inte ha runt omkring oss i samhället. Bäst är ju lågprisfängelse med lång förvaringstid. 30 år och uppåt.
Då slipper fler bli mördade för ett playstation och 2 nya jackor.
Citera
2025-10-27, 20:49
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
– När 13–14-åringar springer runt med automatvapen måste det mötas med samhällets fulla kraft. För att skydda andra måste de kunna låsas in, säger justitieutskottets ordförande Henrik Vinge (SD) i ett uttalande."[/i]

Bra sagt av Vinge där. När någon visar tillräckligt farligt beteende som mord och sprängningar så spelar åldern ingen roll utan de måste permanent tas bort från de öppna samhället för att skydda alla andra.
Citera
2025-10-27, 20:58
Medlem
Enda sättet för de här "ungarna" att slippa livstid borde vara att de talar om vem som rekryterade dem, så rekryteraren får livstids fängelse.

"Ungarna" kan sedan komma ut ur fängelset när man till 100% litar på att de inte mördar någon mer.
Citera
2025-10-27, 21:14
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
vi har ju redan sis-hem

Grovt kriminella mördare och våldtäktsmän har ingenting att göra på ett sis-hem där barn ofta sitter för de har problem med missbruk och psykisk ohälsa och inte får någon hjälp i vanliga beroende instanser..

Men gethjärnor som du tycker såklart att det är smart att sätta dessa ibland flera psykopater än de kanske redan råkat ut för..?

(FB) Flicka på HVB hem våltagen av annan boende.

Det finns inget hinder för att sätta in dessa i fängelse istället...

Poängen som flyger er normies och mongolider över huvudet är att Sis-hem inte är ett fängelse.... Det är vårdinstitutioner under socialtjänstlagen och LVU/LVM. Det är för ungdomar med missbruk, psykisk ohälsa och social problematik.. Inte för personer med full insikt om vad de gör och sånt dom vill...
Senast redigerad av buhbye 2025-10-27 kl. 22:05.
Citera
2025-10-27, 21:15
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firrex
Jag tror också på sänkt straffrättsålder, men är verkligen fängelse den rätta vägen för barn? 13-åringar är barn.

Sedan måste det ju såklart finnas ett straff, men jag är tveksam till att ett fängelse är lösningen.
Kan de mörda så kan de sitta i fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in