Idag, 12:50
Medlem
Aggressiv hund anföll polis – hittad och avlivad

Nu har polisen skjutit den hund som attackerade en polis under torsdagseftermiddagen.

https://www.sverigesradio.se/artikel...6klerrv6fmvo2a

Jag reagerar på att så många människor verkar kritisera polisen för att polisen sköt hunden.
Ägaren har kniv, hunden gör utfall mot polisen, vad vill folk att polisen ska göra? vänta tills hunden bitit polisen och sen skjuta hunden?
Senast redigerad av Skykru Idag kl. 12:53.
Idag, 12:54
Medlem
Crabbofixs avatar
det är självklart att skjuta en hund som anfaller en

på samma sätt som om man blev anfallen av ett vilt djur i skogen

den som tycker annorlunda lever i fablernas värld
Idag, 12:58
Moderator
OYs avatar
Utgången rubrik " Aggressiv hund anföll polis, utanför Ludvika (23 oktober 2025) "

/Mod
Idag, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
det är självklart att skjuta en hund som anfaller en

på samma sätt som om man blev anfallen av ett vilt djur i skogen

den som tycker annorlunda lever i fablernas värld
Jag förstår att folk älskar hundar, och att det inte är hundens fel att den attackerade, utan allt är ägarens fel. Men samtidigt måste ju folk förstå att polisen måste få försvara sig. Mest troligen handlade det om en stor hund, tex en kamphund, som kan göra allvarliga skador om den biter.

Hur folk kan kritisera att polisen sköt en hund som försökte attackera polisen kan jag inte förstå. Man undrar vad dessa personer hade velat att polisen gjorde istället.
Idag, 13:35
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skykru
Jag förstår att folk älskar hundar, och att det inte är hundens fel att den attackerade, utan allt är ägarens fel. Men samtidigt måste ju folk förstå att polisen måste få försvara sig. Mest troligen handlade det om en stor hund, tex en kamphund, som kan göra allvarliga skador om den biter.

Hur folk kan kritisera att polisen sköt en hund som försökte attackera polisen kan jag inte förstå. Man undrar vad dessa personer hade velat att polisen gjorde istället.

Exakt så.

Bor man dessutom i Klenshyttan och har en hund som anfaller polisen så är man 100% en Wt-pundare.

Hela skogen ända ifrån fläckar söder om Örebro och uppåt skogen mot Kopparberg och över mot Ludvika är nerlusat med pundare med skrotbilar och kamphundar.

Där har eleganter som Hans Scheike, Kristi brud och Svartenbrandt bott, och bor.

Västmanland/Närke och södra Dalarna kan vara ren dynga, många är helt jävla sjuka i huvudet av alla tungmetallerna i grundvattnet.

Bott där, hade fördomar innan och dessa blev bekräftade på så många sätt att det inte går att förklara, får bli en bok istället.

Det är 100% ADHD-country.

Never again.

Inte ett dugg förvånad att hundar blir skjutna av polisen.
Senast redigerad av Sinnersten Idag kl. 13:41.
Idag, 13:36
Medlem
Citat:
Aggressiv hund anföll polis – hittad och avlivad

Nu har polisen skjutit den hund som attackerade en polis under torsdagseftermiddagen.

https://www.sverigesradio.se/artikel...6klerrv6fmvo2a

Jag reagerar på att så många människor verkar kritisera polisen för att polisen sköt hunden.
Ägaren har kniv, hunden gör utfall mot polisen, vad vill folk att polisen ska göra? vänta tills hunden bitit polisen och sen skjuta hunden?

Din historia går inte ihop....

Polisen ingrep vid ett grip, hunden försvarade sin husse. Hunden sprang sedan in i skogen.
Polisen ordnade jakt på hunden och sköt hunden UTAN att hunden hade attackerat polisen ännu en gång.
Givetvis skulle hunden tas omhand av kunnig personal.
Idag, 14:06
Moderator
OYs avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Husdjur
/Moderator
Idag, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Din historia går inte ihop....

Polisen ingrep vid ett grip, hunden försvarade sin husse. Hunden sprang sedan in i skogen.
Polisen ordnade jakt på hunden och sköt hunden UTAN att hunden hade attackerat polisen ännu en gång.
Givetvis skulle hunden tas omhand av kunnig personal.
Jag länkade hela händelsen, jag tror det bryter emot reglerna att kopiera in hela artikeln?

Men hade du läst artikeln och lyssnat hade du vetat
Av någon anledning närmar sig polisen denna man som har en hund och en kniv
Hunden attackerar
Polisen skjuter (och skadar hunden)
Hunden springer iväg i skogen
Polisen hanterar situationen med mannen
Sen hittar polisen hunden genom att följa blodspåren i skogen
Det beslutas att avliva hunden pga skadorna (mest troligen avlivade polisen hunden på plats)

Och nej, en skadad aggressiv hund som troligen växt upp hos en missbrukande pundare är inte bara att gå och koppla. Visste man skulle kunna kallat in veterinär och skjutit hunden med sedering, och sen tagit hunden till veterinär. Men för vems skull? Och vem ska betala hundens vård? Och vart ska hunden ta vägen efter den opererats?
Idag, 16:20
Medlem
Citat:
Jag länkade hela händelsen, jag tror det bryter emot reglerna att kopiera in hela artikeln?

Men hade du läst artikeln och lyssnat hade du vetat
Av någon anledning närmar sig polisen denna man som har en hund och en kniv
Hunden attackerar
Polisen skjuter (och skadar hunden)
Hunden springer iväg i skogen
Polisen hanterar situationen med mannen
Sen hittar polisen hunden genom att följa blodspåren i skogen
Det beslutas att avliva hunden pga skadorna (mest troligen avlivade polisen hunden på plats)

Och nej, en skadad aggressiv hund som troligen växt upp hos en missbrukande pundare är inte bara att gå och koppla. Visste man skulle kunna kallat in veterinär och skjutit hunden med sedering, och sen tagit hunden till veterinär. Men för vems skull? Och vem ska betala hundens vård? Och vart ska hunden ta vägen efter den opererats?

När du skriver attackerade, vad menar du då?
Var inte hunden kopplad?

Sprang den mot poliserna eller stod den still och skällde den mot poliserna när de närmade sig hunden? Det är en viss skillnad.
Idag, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
När du skriver attackerade, vad menar du då?
Var inte hunden kopplad?

Sprang den mot poliserna eller stod den still och skällde den mot poliserna när de närmade sig hunden? Det är en viss skillnad.
Hunden slet sig och attackerade polisen som då sköt hunden.

Lite mer information ifrån andras artiklar

Jag kan även tillägga att jag tycker det är synd att hunden fick betala med sitt liv för att den hade en idiotisk ägare.
Hade hunden ägts av en vettig person hade detta aldrig hänt.
Senast redigerad av Skykru Idag kl. 16:30.
Idag, 18:36
Moderator
Allaballawallas avatar
Ta det i (FB) Polisen attackerades av aggressiv hund – varnar nu allmänheten Ludvika (25-10-23)

Tråd låst.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in