2025-10-26, 05:49
Avstängd
Onanikrems avatar
Valfläsk, jag tror på det när det händer (Det kommer aldrig att hända, inte under min livstid i alla fall)
Bästa vore att utvisa alla kriminella utlänningar där fängelse finns i straffskalan. Vi vet ju alla att domstolarna sällan slår till och dömer till det strängaste straffet i straffskalan. Förstår inte varför någon vill ta emot och behålla hela världens skräp här?
Citera
2025-10-26, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Valfläsk, jag tror på det när det händer (Det kommer aldrig att hända, inte under min livstid i alla fall)
Bästa vore att utvisa alla kriminella utlänningar där fängelse finns i straffskalan. Vi vet ju alla att domstolarna sällan slår till och dömer till det strängaste straffet i straffskalan. Förstår inte varför någon vill ta emot och behålla hela världens skräp här?
Numera har man höjt minimistraffen samt att det skall dömas i den högre skalan, S har tidigare höjt max straffen samt att det skall dömas i den lägre skalan (ingen skillnad mer än på papperet)
Citera
2025-10-26, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
Moderaterna kommer aldrig sätta sig upp mot sina chefer EU, FN och WEF etc, som kräver att flyktingar är heliga.
WEF och FN har idag kontroll över den bästa armen idag. Mena, som de kan styra till vilken nation de vill. En arme som har frikort att destabilisera vilket samhälle som helst..

Det är mörka krafter och de måste bekämpas.
Citera
2025-10-26, 06:45
Avstängd
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Numera har man höjt minimistraffen samt att det skall dömas i den högre skalan, S har tidigare höjt max straffen samt att det skall dömas i den lägre skalan (ingen skillnad mer än på papperet)
Satt nyligen och kollade igenom ABK äldre än ett år (detta var från i fjol) Solklart fall för utvisning! Men nej, den var inte tillräckligt grov sa hovrätten. (FB) Skellefteå: Överfallsvåldtäkt (2024-09-12)
(FB) Skellefteå: Överfallsvåldtäkt (2024-09-12)

Begriper inte varför jurister och domare vill ha kvar sånt patrask i ladet? Fullbordad överfallsvåldtäkt av en utlänning = skicka hem!

Om detta Kristersson säger "Alla brott som ger mer än böter kommer leda till utvisning" skulle inträffa har vi fan kommit över halva vägen till mål. Men jag har mina tvivel på att det blir någon ändring de närmaste 10 åren i alla fall.
Senast redigerad av Onanikrem 2025-10-26 kl. 06:48.
Citera
2025-10-26, 06:49
Medlem
Kristersson till samma klubb som Obama, Trudeau, Macron och Starmer.. Det är ingen slump att dessa garderobsittare fick sina positioner..

Och jobbar åt samma störda mål..
Citera
2025-10-26, 07:06
Medlem
particulum1s avatar
Han snackar åtminstone goja för att övertyga befolkningen, som ser sig själva som de "demokratiskt röstberättigade" medborgarna, i dagsläget i två fundamentala samhällsfrågor: ekonomi och invandring.

Ekonomin styrs i praktiken av Riksbanken, en teknokratisk institution oberoende av politiskt inflytande, medan invandringspolitiken till stor del bestäms av Europeiska kommissionen.

Man kan inte lita på någon politikers ord i dessa frågor.

Distribuering av skattemedel och eventuella inhemska lagförändringar som är icke-relaterade till invandring kan möjligen tilldelas viss tilltro.

Utöver det är det mesta av det du hör skitsnack, lögner och goja för att intala befolkningen att de lever i ett "fritt" demokratiskt samhälle där befolkningen besitter den ultimata makten hur landets öde formas, utan snarare är till för att underhålla illusionen utav den generella medborgarens uppfattningen att den lever i fritt demokratiskt samhälle.

Att politiker har historiskt benämns och betraktats som "marionetter" har inte formats utav en slump.
Senast redigerad av particulum1 2025-10-26 kl. 07:08.
Citera
2025-10-26, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Satt nyligen och kollade igenom ABK äldre än ett år (detta var från i fjol) Solklart fall för utvisning! Men nej, den var inte tillräckligt grov sa hovrätten. (FB) Skellefteå: Överfallsvåldtäkt (2024-09-12)
(FB) Skellefteå: Överfallsvåldtäkt (2024-09-12)

Begriper inte varför jurister och domare vill ha kvar sånt patrask i ladet? Fullbordad överfallsvåldtäkt av en utlänning = skicka hem!

Om detta Kristersson säger "Alla brott som ger mer än böter kommer leda till utvisning" skulle inträffa har vi fan kommit över halva vägen till mål. Men jag har mina tvivel på att det blir någon ändring de närmaste 10 åren i alla fall.
Beror även på när brottet begåtts, gällande lag, (samt få domstolarna att anamma) men som sagt hoppas på förbättring.
Citera
2025-10-26, 07:32
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cepel
Sverige har väl aldrig någonsin utvisat kriminella exotiska män? Dom är det alltid synd om oavsett att dom gruppvåldtagit en "Svenne hora" som får skylla sig själv. Inte en chans att dagens filmjölksregering kommer ändra på det.
Exakt så, det är tomma vallöften. Det kommer ske några få utvisningar men inget som förändrar situationen i Sverige.
När vi snart får en S/MP regering kommer mottagandet öka igen och utvisningar stoppas.

Inget förändras inslagen kurs fortsätter.
Citera
2025-10-26, 07:50
Medlem
immenhusens avatar
Sex gånger fler utvisningar rör ju dem som inte är asylinvandrare, vilket är ett stort steg framåt. För att asylinvandrare skall kunna utvisas, behövs däremot ytterligare lagändringar. De tillhör ju en annan grupp invandrare.

/AI
Citera
2025-10-26, 08:23
Medlem
Inget kommer såklart hända. Detta säger Ulf Kristersson bara i hopp om att sno tillbaka väljare från SD.
Citera
2025-10-26, 08:40
Medlem
Bara snack, han är gift med en präst, har själv två importerade barn å så kort han går i barnkläder så vad tror man..
Citera
2025-10-26, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antihumanist
Inget kommer såklart hända. Detta säger Ulf Kristersson bara i hopp om att sno tillbaka väljare från SD.
Syftet är snarare att försvaga oppositionen,spinna på förslaget om tvångsblandning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in