• 4
  • 5
2025-10-26, 13:36
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Hur viktigt anser ni att det är med vänner i vuxen ålder?

Skulle ni kunna förbjuda er partner att ha vänner? Såntfall varför?

Hur ofta anses normalt att träffa sina vänner?
Extremt hypotetiskt men, givetvis är det ok att ha vänner. Enda är väl om hon är sådan som sover över hos killar eller män, det funkar inte. Ok, om det är typ snöstorm och hennes vän bor långt ute i skogen och ingen annan möjlighet alls finns.

vad som är normalt med vänner, varierar väl. Lite med ålder också, skulle jag tro. Många ungdomar verkar ju ses varje dag, jämfört med män och kvinnor omkring, säg 40, som nog inte ses mer än någon eller max ett par gånger i veckan.

Vänner, har ingen betydelse egentligen. Det medför inget bra för ens egen del alls.
Citera
2025-10-26, 18:58
Medlem
slagskotts avatar
Jag och sambon har många gemensamma vänner och sedan några egna, skulle aldrig förbjuda
Citera
2025-10-26, 20:53
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Hur viktigt anser ni att det är med vänner i vuxen ålder?

Skulle ni kunna förbjuda er partner att ha vänner? Såntfall varför?

Hur ofta anses normalt att träffa sina vänner?

"Vänner" är bara en kategori vi hänför våra bekantskaper till.
I medelklassen så har man formaliserade vänskapsförhållanden. Man har en vän man ringer en gång i månaden. Man har ett par "anderssons", som man officiellt umgås med.

Jag har min fru, som jag pratar om ditt och datt med, och vi ligger med varandra. Sedan har jag mina föräldrar, som jag pratar ditt och datt med. Sedan har jag 3-4 kollegor på jobbet, som jag ringer upp och pratar med ditt och datt med. Sedan har jag mitt internet-persona.

Ju äldre man blir, desto mindre naturligt känns det att träffa någon över kaffe eller öl, och prata om saker. Ju mer säker man är på sin egen sak, desto obegripligare blir andra människor. Det kan tycka är sorligt, men så är det.

Vad som är normalt? Vem fan bryr sig.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in