2025-10-25, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Nej, man borde inte vara rädd för att bloda ner trosor, byxor och säng under mensen.

Det menar 36-åriga Sheila Arnell som i tre års tid valt bort mensskydd.

– Jag vill kunna vara i kontakt med mitt underliv och kunna titta på blodet, säger hon.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/73X62K/sheila-arnell-vill-fribloda-under-menstruationen

Det här var en ny typ av galenskap för mig. Är det någon som har träffat på en sådan här toka i verkliga livet?

"Sheila Arnell har även valt bort mensskydd med anledning av det hon beskriver som ”mikroskopiska sår och toxiner”. "

Det är ju en strålkärring. Hon ser ju dessutom väldigt sliten ut för att bara vara 36 år.
Citera
2025-10-25, 15:10
Medlem
sommarlovs avatar
Förr friblödde kvinnorna, mellan alla graviditeter.
Ren lyx egentligen, bara 12 graviditeter tills pensionen, när mannen måste arbeta varje dag.
Citera
2025-10-25, 15:11
Avstängd
Konstnarren5s avatar
Det offentliga rummet tillhör kvinnor. Stolar, golv, bussar – allt. Vi blöder och tar plats. Män skall hålla tyst och får vänja sig vid den sliriga verkligheten, inte tvärtom.
Citera
2025-10-25, 15:13
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cebej
Tänk om man skulle resonera på samma vis vid diarré och bli en friskitare: "Jag vill kunna vara i kontakt med min tarm och kunna titta på bajset".
Vad vore egentligen skillnaden?

Skillnaden kanske skulle kunna vara den att har du diarré så är det ju någon vajkalle på kistan. Har du montan däremot så visar du ju att du är en fertil kvinna och kan ge nytt liv, vilket är något vackert.
Citera
2025-10-25, 15:17
Medlem
cebejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Skillnaden kanske skulle kunna vara den att har du diarré så är det ju någon vajkalle på kistan. Har du montan däremot så visar du ju att du är en fertil kvinna och kan ge nytt liv, vilket är något vackert.
Friblödare, friskitare, frinysare. Ska alla slags kroppsvätskor bara få flöda fritt? Variga sår och massa annat och vad säger att mensblod är friskt? T. ex HIV finns i mensblod.
Citera
2025-10-25, 15:21
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Det märkliga är kanske inte att någon får för sig att göra detta utan att detta rapporteras i media!

Antar att det är någon form av konstprojekt.
Citera
2025-10-25, 15:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM74
Nja men 46 kanske.

Nej, både jag och frugan gissade direkt på 50+

Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Ja, men det kanske också kan lukta gott?

Nej det kan det inte om man inte är ett perverst äckel.

Citat:
Ursprungligen postat av cebej
Tänk om man skulle resonera på samma vis vid diarré och bli en friskitare: "Jag vill kunna vara i kontakt med min tarm och kunna titta på bajset".
Vad vore egentligen skillnaden?

Är rätt säker på att Sheila anal-yserar sitt bajs varje dag för att ha koll på hur hon mår. Det stämmer perfekt med personligheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Knäppgök.

Word
Citera
2025-10-25, 15:31
Bannlyst
Hon kanske blöder väldigt lite. Antagligen gör hon det
Citera
2025-10-25, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumphakanNr1
Hon kanske blöder väldigt lite. Antagligen gör hon det

Ja, hade väldigt kraftig mens. Hade blivit en pöl minst sagt...

Så för vissa kanske det funkar..
Citera
2025-10-25, 15:56
Medlem
Sinraths avatar
Låter som någon missförstått skillnaden mellan att det inte ska vara pinsamt och i skymundan att kvinnor har mens som kommer utan att dom har något val och att inte sabba för andra människor när man delar sittplatser offentligt. Det krävs inte tampong för att avskilja så det inte blir fläckar på det man suttit.
Citera
2025-10-25, 15:58
Moderator
Nospheratus avatar
Nu förstår jag att det här i själva verket är någon slags feministisk kroppsaktivism, snarare än något slags vetenskapligt medicinskt rön. Men jag förstår inte riktigt vad det hon tycker att hon kan se angående hennes hälsa när hon tittar på sitt mensblod. Jag tror inte ens en erfaren gynekolog kan tro sig se något av relevans alls genom att titta på en kvinnas mensfläckar.

Eller, det ska väl vara om en kvinna plötsligt börjar blöda helt kopiösa mängder då. Men det har ju inte så mycket med utseendet på blodet att göra. Och det lär väl märkas även om man använder tampong eller binda.
Citera
2025-10-25, 15:59
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Låter som någon missförstått skillnaden mellan att det inte ska vara pinsamt och i skymundan att kvinnor har mens som kommer utan att dom har något val och att inte sabba för andra människor när man delar sittplatser offentligt. Det krävs inte tampong för att avskilja så det inte blir fläckar på det man suttit.

Förklara gärna så vi karlar förstår också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in