• 1
  • 2
2025-10-25, 13:03
Medlem
Oliveiras avatar
Skarsgård är ju en överlägsen skådespelare, men dansken har ju varit med i en massa amerikansk skit så han är säkert mer känd hos pöbeln.
Citera
2025-10-25, 13:07
Medlem
Stellan. Jag är göteborgare och vi pratar inte om danskar. Vi har köpt Göteborg av Danmark, två gånger.
Citera
2025-10-25, 20:20
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
I "finrummet" nog Stellan. Han är ju nära tom en nominering till Oscar. Sett till att göra saker saker folk glor på och tjäna pengar = den som flest folk kommer tjäna igen. Utan tvekan Mads Mikkelsen.

Ja, så går väl att sammanfatta det.

Gillar både. Precis sett Sentimental Value och jäkla vad glad jag blev. Fick upp hoppet för filmen igen.
Citera
2025-10-26, 12:19
Medlem
lala-lands avatar
Dött lopp, bägge är lika bra och stora skulle jag säga! Sen har Mads en bra bro, så då ökas Mikkelsen generna. Men…Stellan har ju alla så inneihelvettes bra barn. Så då vinner Skarsgård på KO 💪
Citera
2025-10-26, 12:39
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Tycker dansken har något fler och mer framträdande roller i stora filmer medan svensken har klart fler mellanroller i fler stora filmer.

Samtidigt är Skarsgård på en uppåtgående kurva med centrala roller i relativt nya filmer såsom Dune.

Men Mikkelsen är förutom sin Hollywoodkarriär med i typ alla stora danska filmer.
Ungefär vad jag skulle skriva. Stellan har fler. Bondskurk väger tyngre.

Har skrivit tidigare att jag fattar inte skarsgård får så många roller. HAn är fantastisk på svenska (enfaldige mördaren, p&b) men blir slätstruken ersättningsbar på engelska. Han måste ha knäckt koden. Något barnen också gjort.

Sedan tycker jag att Mads blommade ut först med efter bröllopet. Blinkande lyktor eller tex pusher är fantastiska filmer men han har inte riktigt blommat ut än. Jag ser i alla fall inte storheten där och då.
Citera
2025-10-26, 12:40
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Stellan. Jag är göteborgare och vi pratar inte om danskar. Vi har köpt Göteborg av Danmark, två gånger.
Mads har bott i götet
Citera
2025-10-26, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Mads har bott i götet

Då är det ju klappat o klart, färdigdiskuterat. Vi har en vinnare!
Citera
2025-11-04, 17:52
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Röstar på Stellan. Stabil sedan sent 60-tal.
Citera
2025-11-04, 18:38
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ja, så går väl att sammanfatta det.

Gillar både. Precis sett Sentimental Value och jäkla vad glad jag blev. Fick upp hoppet för filmen igen.

Stellan var väl det enda tolerabla i den soppan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in