2025-10-24, 19:19
Bannlyst
https://www.nintendo.com/en-gb/Games...s-2785805.html

Kirby Air Riders är ett spel från Masahiro Sakurai, alltså samma typ som ligger bakom Smash Bros. Det är en remake på Kirby Air Ride som släpptes till GameCube för drygt 20 år sedan. Vad kan man då säga om spelet?

- Det finns ingen gas, istället glider man fram automatiskt och laddar upp fart i kurvorna (när man bromsar laddar man upp fart samtidigt).
- Spelet är extremt snabbt och påminner mer om F-Zero än Mario Kart.
- Spelet har endast 18 banor (Mario Kart 8 Deluxe har runt 80)
- Spelet har en väldigt gullig och barnslig yta, men är betydligt svårare än Mario Kart.
- Alla nio banor från GameCube-spelet finns med (plus nio helt nya)
- City Trial går ut på att samla på sig föremål under en begränsad tid, och sedan använda det man korpat åt sig i en slutstrid.
- I Top Ride är upplägget liknande R.C. Pro-Am om några här är gamla nog att minnas den klassikern.

Spelet släpps om en månad.

Vad tror Flashback om det?
Kommer det floppa lika hårt som originalet?
Citera
2025-10-24, 19:44
Medlem
Riksreptilens avatar
Prisbild?
Citera
2025-10-25, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Prisbild?
Du känner väl Nintendo? Räkna med närmare ett lakan för den fysiska versionen. Köper du digitalt kan du nog komma undan ett par hundra billigare.
Citera
2025-10-27, 00:58
Medlem
Dumbledwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarssonsLivs
Du känner väl Nintendo? Räkna med närmare ett lakan för den fysiska versionen. Köper du digitalt kan du nog komma undan ett par hundra billigare.
Nintendo spel ska ha all beröm men Japanerna har fan blivit dom nya judarna.

Jag har inte köpt någon Switch 2 än.
Jag väntar istället tills konsolen blir jailbreakad så kan jag ladda ned och spela alla Nintendos single-player spel gratis.

Se vad du har gjort med mig Nintendo.
Girighet har ett pris..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in