Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Jag måste dock erkänna att jag inte har hört MP uttrycka att de har för avsikt att spränga några kärnkraftverk? Du får gärna visa var de uttrycker det.
Politiskt beordrad demontering eller sprängning... i båda fallen så stängs kraftverket ner. Med de redan nedstängda kärnreaktorerna har MP dessutom sett till att förstöra reaktorerna så att framtida regeringar inte kan återstarta dem, vilket hade kunnat vara en möjlighet. Ännu ett bevis på att MP är terrorister som jobbar för Ryssland.
Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Dock är jag osäker på om de kan ha sagt att vi ska göra oss beroendes av rysk gas. Menar du att de har gjort det?
Det spelar ingen roll vad de säger, lägger du ner all baskraft så som olja, kol, kärnkraft och snart även vattenkraften så återstår bara väderberoende "förnybar" energi. D.v.s kraftverk som tillverkas i Kina, ett annat fientligt land, och som dessutom är väderberoende, vilket i praktiken innebär att Rysk gas blir det enda alternativet när vinden mojnar och solen går i moln.
Det finns olja, gas och uran även i Sverige, men även det stoppar MP brytning av, vilket återigen ökar beroendet av Rysk import.