2025-10-24, 00:56
Medlem
Snapcounts avatar
..har premiär nu premiär den 24 oktober på Netflix. Den har även gått en liten tid biografer (vet ej i Sverige).

Storyn är de 18 minuterna det tar för ett kärnvapen att färdas ifrån centralasien (NK sägs vara utpekat här) till Usa (Chicago, tror jag), och de olika reaktionerna på det. Filmen skall ha tre olika synsätt under dessa 18 minuter: det politiska, det militära..och det tredje vet jag inte.

Filmen har fått mycket goda recensioner överlag i pressen. Den lär vara intens..

Trailer.., och som jag ser det..en "spolier varning" med den : https://www.youtube.com/watch?v=_wpw2QHJNco

Tankar ?

(själv brukar jag spara ngr "filmpärlor" till julen...för det kommer ju bara sk-t då. Har lite funderingar på att spara den till då..)
Senast redigerad av Snapcount 2025-10-24 kl. 01:19.
Citera
2025-10-26, 15:31
Avstängd
Slutet sög.
Citera
2025-10-26, 16:43
Medlem
drinksareonmes avatar
Verkligen inget vidare har cirka 20 minuter kvar men skiter nog i att se klart.

Förstått att man inte ens

Senast redigerad av drinksareonme 2025-10-26 kl. 16:54.
Citera
2025-10-26, 17:06
Medlem
flugornass avatar
slutet var ett enda ????
Citera
2025-10-26, 17:11
Medlem
Den var ganska bra men konstigt slut ja,
Citera
2025-10-27, 09:26
Medlem
BankarBennys avatar
Håller med andra. Flera bra delar i filmen utspridda här och där, men i slutändan en väldigt frustrerande film.

Spoilers:
Citera
2025-10-28, 15:45
Medlem
Snapcounts avatar
Orkade inte att vänta till julhelgen och.., jag gillade den..t.o.m att jag kan köpa slutet med den frågan som man blir ställd för. Håller dock med om vad "Bankarbenny" säger om hur man har filmat det hela :

Citera
2025-10-28, 16:08
Medlem
ponykalles avatar
Fy fan vilket skit,tröttnade efter 40 min.
Citera
2025-10-28, 17:59
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponykalle
Fy fan vilket skit,tröttnade efter 40 min.
Trots att Netflix varnade för starkt innehåll i början? 🌶️🧄

Jag återaktiverade Netflix då jag blev nyfiken vad Kathryn Bigelow (74 år) hade varit värt att få upp på stora duken (i utvalda teatrar).

Bra början för att visa hur varje ytterligare kärnvapenmakt gör förvirring riktigt obehaglig.
Sedan blir det lite segare, hyfsad mängd B2 bombplanscener och Slutet... .. duger.

Bonuspoäng för under 2 timmar och bara en manusförfattare (NBC nyhetsprogramchef)

Betyg : 3 av 5 Bullet Bill.

👾
Citera
2025-10-28, 20:59
Medlem
Oliveiras avatar
En trist och odymanisk film.
Citera
2025-10-29, 11:31
Medlem
CombatPigs avatar
Jag blev riktigt besviken, då jag tyckte den var bra fram till slutet. Sättet den slutade på gör ju filmen helt meningslös och den tid jag spenderade i soffan var verkligen bortkastad. När den väl kom igång så väljer de att avsluta den i stället.

Jag tycker jag ser mer och mer sånt här nu för tiden. De kan ha jättebra idéer, men sedan vet de inte vad de ska göra av det och då väljer de att hastigt avsluta vilket gör att projektet från början är meningslöst. Tänk att det har kostat pengar att skapa det här, absurt.
Citera
2025-10-29, 15:01
Medlem
En del plot holes men duger se 1 gång.

t.ex varför är allt över om Chicago träffas & om de har 50 antimissil missiler varför inte använde 8 istället för 2, när tusentals abomber regnar ner vill de skydda area 51 med dom eller, spelet är över vid det laget.

Tänkte på slutet att nu slutar den säkert abrupt med den här svarta skärmen så gjord den det, förlåt.
Senast redigerad av mattdemon 2025-10-29 kl. 15:03.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in