Igår, 11:37
Medlem
disparitys avatar
Någon med direkt erfarenhet i detta, framförallt inom ämnet idéhistoria? Jag har ett stort intresse för religion och har detta som en plan B om jag inte kommer in någon annanstans men som alla förstår så är det inte mycket man kan göra med den utbildningen om man inte vill bli gymnasielärare eller doktorerar. Man har ju ofta hört skräckhistorier om hur otacksamt det är att doktorera i humaniora, väldigt osäker väg att gå, man blir ofta tvungen att flytta till andra länder för att landa tjänst etc. Någon som kan dela med sig av tips och erfarenheter?
Senast redigerad av disparity Igår kl. 11:39.
Citera
Igår, 12:54
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Utbildning och studier --> Arbetsliv och arbetsmarknad
/Moderator
Citera
Igår, 13:47
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disparity
Någon med direkt erfarenhet i detta, framförallt inom ämnet idéhistoria? Jag har ett stort intresse för religion och har detta som en plan B om jag inte kommer in någon annanstans men som alla förstår så är det inte mycket man kan göra med den utbildningen om man inte vill bli gymnasielärare eller doktorerar. Man har ju ofta hört skräckhistorier om hur otacksamt det är att doktorera i humaniora, väldigt osäker väg att gå, man blir ofta tvungen att flytta till andra länder för att landa tjänst etc. Någon som kan dela med sig av tips och erfarenheter?

Om du rdan nu vet hur arbetsmarknaden ser.. varför i helvete vill du lägga ner 7 år av universitetsstäder för att bli en lärare med medioker lön?

Det kan du väl i fs göra.. men gnäll inte sedan över lönegapet
Citera
Igår, 20:51
Medlem
Timoteuss avatar
Du kanske kan börja med att kolla upp hur många som arbetar pä landets alla institutioner för idéhistoria. Kolla åldrarna och se vilka pensionsavgångar som står för dörren. Samt hur många studenter det finns i ämnet. Då får du lite mer hum om hur stor arbetsmarknaden är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in