• 1
  • 2
2025-10-23, 12:03
Medlem
dengo.dajordens avatar
I morgon, den 24 oktober, är det premiär för denna dokumentär.

När Hampus Linders i radio bland annat beskrivs som "feminist" blev jag förvånad.

Men kanske kommer Hampus att överraska oss. Jag hoppas att han vågar vara lika utmanande som i den norska dokumentären Hjernevask (gammal).

Vad tror ni? Kommentera gärna. Jag hoppas på en återgång till en mer traditionell syn på maskulinitet, i kontrast till den degraderade förfittade versionen vi ser idag.

Därför blir jag förvånad när en man kallar sig feminist.

https://confessionsofaswedishman.com

https://youtu.be/8ExZb88gLJs
Citera
2025-10-23, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dengo.dajorden
I morgon, den 24 oktober, är det premiär för denna dokumentär.

När Hampus Linders i radio bland annat beskrivs som "feminist" blev jag förvånad.

Men kanske kommer Hampus att överraska oss. Jag hoppas att han vågar vara lika utmanande som i den norska dokumentären Hjernevask (gammal).

Vad tror ni? Kommentera gärna. Jag hoppas på en återgång till en mer traditionell syn på maskulinitet, i kontrast till den degraderade förfittade versionen vi ser idag.

Därför blir jag förvånad när en man kallar sig feminist.

https://confessionsofaswedishman.com

https://youtu.be/8ExZb88gLJs
Hjernevask är, eller borde vara, den mest uppskattade dokumentären någonsin, så jag blev nyfiken. Jag kollade på hans sida på IMDB och där fanns ingenting, inte någonting alls, som tyder på att han gjort Hjernevask, eller varit inblandad i den på något sätt. Så vad menar du egentligen?
Citera
2025-10-23, 13:59
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Hahahaah ja trailern var ju mer än cringe. En soiboi bland en massa weirdo incels som tydligen behöver kurser i att vara en man.....
Citera
2025-10-23, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Hahahaah ja trailern var ju mer än cringe. En soiboi bland en massa weirdo incels som tydligen behöver kurser i att vara en man.....
Är du medveten om att incel bara betyder att man är ofrivilligt singel, vilket de flesta har varit nån gång i livet. Man blir väl inte våldsam terrorist bara för att man blir singel, eller varför används ordet incel så ofta i nedlåtande syfte? Alla incels är ju inte kvinnohatare, mördare eller liknande.

Ser fram emot att se filmen.
Citera
2025-10-23, 16:02
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Är du medveten om att incel bara betyder att man är ofrivilligt singel, vilket de flesta har varit nån gång i livet. Man blir väl inte våldsam terrorist bara för att man blir singel, eller varför används ordet incel så ofta i nedlåtande syfte? Alla incels är ju inte kvinnohatare, mördare eller liknande.

Alltså vi kan kalla dom autister om det får dig att må bättre men förstod du andemeningen alls?
Citera
2025-10-23, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Alltså vi kan kalla dom autister om det får dig att må bättre men förstod du andemeningen alls?
Jag förstod det du skrev om feministen i filmen som släpps imorgon, det är rätt uppfattat.

Jag passade på att rikta en känga till dig eftersom jag är trött på att så många använder ordet incel som ett skällsord. Om man är singel och man så är man kvinnohatare eller ännu värre. Förklara gärna detta för mig, för det är inte alldeles självklart. Jag vet många som har varit både frivilligt och ofrivilligt singel och ser inget fel eller suspekt med det. Men det beror säkert på att jag är trög, korkad eller otillräckligt uppdaterad.
Citera
2025-10-23, 17:19
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Jag förstod det du skrev om feministen i filmen som släpps imorgon, det är rätt uppfattat.

Jag passade på att rikta en känga till dig eftersom jag är trött på att så många använder ordet incel som ett skällsord. Om man är singel och man så är man kvinnohatare eller ännu värre. Förklara gärna detta för mig, för det är inte alldeles självklart. Jag vet många som har varit både frivilligt och ofrivilligt singel och ser inget fel eller suspekt med det. Men det beror säkert på att jag är trög, korkad eller otillräckligt uppdaterad.

Fast det är ju ett skällsord, incelfängelset väljer man nämligen själv för alla andra förutom dessa autister förstod nämligen redan vid runt 12 bast att fake it til you make it är vad som gäller i livet. Om du alltid beskriver dig själv som en massiv loser varför skulle inte då kvinnor se dig som en massiv loser? Dessutom är jag rent tekniskt också incel, varit mgtow i år nu så du behöver inte bli allt för upprörd.
Citera
2025-10-23, 17:51
Medlem
omxss avatar
Lyssnade på den här podden där Hampus blir intervjuad https://poddtoppen.se/podcast/182251...n-att-hata-man

Om jag förstår rätt så är trailern väldigt skruvad för att få igång diskussioner och att fler ska se denna. Tror de som tittar på den kommer ut med en annan syn på det hela.
Citera
2025-10-23, 20:13
Medlem
dengo.dajordens avatar
Citat:
Hjernevask är, eller borde vara, den mest uppskattade dokumentären någonsin, så jag blev nyfiken. Jag kollade på hans sida på IMDB och där fanns ingenting, inte någonting alls, som tyder på att han gjort Hjernevask, eller varit inblandad i den på något sätt. Så vad menar du egentligen?

Sorry, uttryckte mig galet. Jag menade hoppas att Confessions .... går i samma linje som Hjernevask, inte att Hampus varit inblandad i den. My bad.

Jo, Hjernevask var banbrytande och det kom inte mycket lika bra som den efteråt.
Citera
2025-10-23, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dengo.dajorden
Sorry, uttryckte mig galet. Jag menade hoppas att Confessions .... går i samma linje som Hjernevask, inte att Hampus varit inblandad i den. My bad.

Jo, Hjernevask var banbrytande och det kom inte mycket lika bra som den efteråt.
Tänkte väll, för annars hade det ju varit som att ta bort det bästa trumfkortet man kan tänka sig. Det går liksom inte att tänka sig ett bättre trumfkort.
Citera
2025-10-23, 22:31
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:

Bara genom att se trailern så förstår man varför vissa av dessa män är ofrivilliga singelmän.
Bakom såna där tillfälliga sekter brukar det ofta finnas en riktigt störd individ. Hans rätta jag brukar med tiden komma fram och då visar det sig också hur mentalt sköra de som låter sig ledas är. Och när allting sedan fallerar tvingas alla uppsöka akut psykvård och sektledaren går under jorden. Det bästa vore nog om alla dessa män gick i terapi istället för att gå med i en psyksekt för incels.

Jag vet inte hur många liknande dokumentärer jag har sett som alla slutar på samma tragiska sätt. Den här kanske inte slutar så, men den ger helt klart samma vibbar.
Senast redigerad av RollonHomie 2025-10-23 kl. 22:33.
Citera
2025-10-24, 06:13
Medlem
VidrigKunds avatar
Känns som han sett för många amerikanska filmer kring detta och ska nu försöka göra en ny kopia.

Varför hitta på något eget, ända ner till ett ”konservativt mansläger” som knappt är en grej i Sverige. Vad ska det ens säga om svenska män och deras beteenden?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in