2025-10-23, 19:21
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Hahahahahaaha aspie nr 1 har talat. Din jävla dåre.

Länka mig 10 andra +20 timmars tal från USA detta året tack, det är ju ack så vanligt.
Detta är helt normalt för bägge partierna, så varför är det bara dåligt med D?
Citera
2025-10-23, 19:28
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Du sa vanligt och inte normalt, en ordentlig tabbe från superaspie som du. Om jag förklarar igen kommer det gå in då tror du? För annars verkar det lite meningslöst att upprepa mig igen. Såvitt jag sett i tråden är det bara jag som faktiskt lyssnat på delar av talet och det absurda snömoset som Jeff kräkte ur sig.
Citera
2025-10-23, 19:30
Medlem
klybans avatar
Citat:
Du sa vanligt och inte normalt, en ordentlig tabbe från superaspie som du. Om jag förklarar igen kommer det gå in då tror du? För annars verkar det lite meningslöst att upprepa mig igen. Såvitt jag sett i tråden är det bara jag som faktiskt lyssnat på delar av talet och det absurda snömoset som Jeff kräkte ur sig.
Är det lika dåligt när republikanerna gör samma?
Citera
2025-10-23, 19:34
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Är det lika dåligt när republikanerna gör samma?

Jag är svensk och foliehatt, jag röstar inte i det svenska valet så varför i helvete skulle jag bry mig om republikanerna din jävla dåre? Innehållet i talen betyder tydligen ingenting för dig "det är ju vanligt och normalt" ja det är mord med ditt stolpskott.

Du och din sort är med i en sekt. Ni djupt djupt störda individer. Ni kan inte se världen utanför ert vänster/höger paradigm.
Citera
2025-10-23, 19:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, så vad ylas det om?

Det var obegränsad taltid i juli erinrar jag mig nu.
Då gjorde demokraten väljares röster hörda.

Han anv den obegränsade taltiden till brev som skickats in av individer i varje delstat som är beroende av bidrag och drabbas av Trumps BBB.

(FB) Trumps "Big Beautiful Bill" godkänd i senaten (2025-07-01) med Vance röst
Citera
2025-10-23, 19:48
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag är svensk och foliehatt, jag röstar inte i det svenska valet så varför i helvete skulle jag bry mig om republikanerna din jävla dåre? Innehållet i talen betyder tydligen ingenting för dig "det är ju vanligt och normalt" ja det är mord med ditt stolpskott.

Du och din sort är med i en sekt. Ni djupt djupt störda individer. Ni kan inte se världen utanför ert vänster/höger paradigm.
Ingen har pratat om Sverige här, bara du.
Dock är det normalt att någon fåne kör detta.
Men berätta igen, varför är det bara dåligt när D gör detta och inte R?
För nu ger du bara hyckleri.
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, så vad ylas det om?

Det var obegränsad taltid i juli erinrar jag mig nu.
Då gjorde demokraten väljares röster hörda.

Han anv den obegränsade taltiden till brev som skickats in av individer i varje delstat som är beroende av bidrag och drabbas av Trumps BBB.

(FB) Trumps "Big Beautiful Bill" godkänd i senaten (2025-07-01) med Vance röst
Rätt komiskt när de försöker inbilla sig det är bara dåligt när de gör något helt normalt och som sker sällan i politiken i USA och som dåligt endast när D gör det.
hyckleri får en ofta att skratta
Citera
2025-10-23, 19:54
Medlem
StoreSvartes avatar
Kan han gå och pissa under talet eller hur funkar det där?
Citera
2025-10-23, 20:13
Medlem
Sånt här är väl fullt jämförbart med de dårar som postar kilometertexter här på forumet när de inte kan utveckla sina tankar bättre?
Citera
2025-10-23, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Kan han gå och pissa under talet eller hur funkar det där?

Dehydrering, hink, eller få en allierad att ställa en lång nog fråga så att du hinner gå eftersom du inte anses ha lämnat golvet om du gör det under frågan. Kör du i 22 timmar får du kanske använda fler än en lösning.
Citera
2025-10-23, 21:00
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ionia
Filibuster kallas det.

Undrar om senatorerna och den övriga personalen har rätt att lämna lokalen om de tröttnar, eller om de blir uthängda och cancellerade då såsom illojala.

Ja det har dom. Perfekt om det vankas omröstning
Citera
2025-10-24, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ionia
Filibuster kallas det.

Undrar om senatorerna och den övriga personalen har rätt att lämna lokalen om de tröttnar, eller om de blir uthängda och cancellerade då såsom illojala.

Du menar att republikaner skulle cancellera andra republikaner för att de inte orkade sitta kvar och lyssna på en demokrat som håller ett maratons tal? Vad nu "cancellera" innebär förstås.

Sen vet jag inte riktigt hur det funkar, men om alla republikaner går hem så lär ju inte eventuell omröstning gå deras väg. Men jag antar att du tänkte dig att de skulle gå ut och sitta "utanför" och ta en fika så länge?

Det jag lite undrar över hur ofta det är filibustering faktiskt varit framgångsrikt. Jag tänker det är väl inte ofta någon efter en filibuster tänker "aj fan vilka precisa och tunga argument han kom med, jag tar och ändrar min uppfattning i frågan". Jag tänker att dessa anföranden inte dryper av tunga argument utan snarare är mest bara retorisk luft.
Senast redigerad av prostetnic 2025-10-24 kl. 00:08.
Citera
2025-10-24, 09:14
Medlem
Citat:
Ja, inget konstigt alls, vi ser detta ifrån bägge partierna.

Sure det kanske finns saker att diskutera som är positivt och negativt i det dom gör det emot, för ofta är det att stoppa nått.
Men kan vara mer anledningar.

Ser dock inte detta som något märkvärdigt alls, bara tråkigt för de inblandade

Citat:
Ursprungligen postat av Binary
De har ingen tidsgräns för sina tal så de gör så där ibland för att blockera andra och andra aktiviteter t.ex. omröstningar.

Det är en helt absurd regel, de borde ha tydliga tidsgränser som vi har i Riksdagen

Det hade varit fruktansvärt roligt om någon stor/stark åhörare tröttnade på mongo-Jeff och gick upp där och gjorde kalsongrycket på honom, samtidigt som han gick iväg med Jeff, bärandes i kalsongen. 😆
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in