Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Nej, det är Riksdagen som stiftar lagar...
Visst, märk ord bara. Riksdagen beslutar om de lagar som föreslås av regeringen.
Men nu handlade detta om att regeringen inte har något inflytande i enskilda brottsfall som den jag kommenterade tycktes tro. Det är domstolar som avgör utfallet och inget som regeringen fixar.
Det har väl hänt i åtskilliga fall att hovrätter frikänner trots mycket hårda tingsrättsdomar. Det var dit jag ville komma.