2026-06-18, 16:18
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Bawan är näste man på rakning, sen greken/scar alla kommer få livstid med denna regering
Tror det blir så, och det ska vara så. Alla liv dom har förstört...
Citera
2026-06-18, 16:38
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Spiken i kistan för poya. livstid

Hurra lagom, detta ska nog dras en vända i Hovrätten oxå.
Citera
2026-06-18, 17:52
  #123
Medlem
Alltid fått känslan av att hela toppskiktet av bronätverket och senare foxtrot är ett gäng fd rikstöntar (ja, det är dem fortfarande, men ni fattar). Liksom verkligen mobboffer, som inte hade överlevt en dag i mer hårdhudade förorter.

När allt begav sig runt 2023 roade jag mig med att kolla upp vissa "kändare" medlemmar, såsom:

Elias Bäck: Var en riktigt jävla pinsam wannabe-pundar-kriminell innan han fick börja umgås med dem "stora" grabbarna. Sök på hans namn här på flashback så finns väldigt roliga saker att gräva i. Uppvuxen i övre medelklassfamilj, fullständigt pissat bort sitt liv och gjort att släkten under flera år behövt leva under skyddad identitet.

5ifty/ Remon *något eritreanskt efternamn*: Där har det snurrat runt videos från när han satt på hvb elr liknande, och även då märks det tydligt vilken mupp han var. Man fick verkligen känslan av att han var hackkycklingen på det boendet. Flera kommentarer, oberoende av varandra, påstår dessutom att han bott i både husby och hallonbergen tidigare, men blivit portad från båda så att hela familjen tvingats flytta. Är ju bara att kolla på hur fanskapet ser ut egentligen, måste ha bland dem mest ofördelaktiga utseendena man kan ha.

Och nu Poya. Gamla bilder på honom skriker också nördig töntblatte som helst sitter inne och spelar LoL.

Bronätverket verkar således ha varit någon form samling av mobbade och utstötta nördar vars högsta dröm varit att vara gangster. Så fruktansvärt tillfredställande att en efter en åker dit, inte minst dem som får ruttna bort i Tunisien
Citera
2026-06-18, 19:27
  #124
Medlem
Någon som vet något om Poyas uppväxt? Har hört att han växte upp i Frölundaområdet i Göteborg. Vet någon om detta stämmer?
Citera
2026-06-18, 21:03
  #125
Medlem
Sitta resten av sitt liv i en cell och samtigt fundera om det var värt att begå grova brott.

Pengar som lockar till livstidsfängelse.

Bra jobbat.
Citera
2026-06-18, 22:23
  #126
Medlem
Finns det någon som har möjlighet att lägga upp förundersökningen eller är det ”bara” domen som är tillgänglig?
Citera
2026-06-18, 22:47
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkeodoktorn
Hurra lagom, detta ska nog dras en vända i Hovrätten oxå.
Regeringen fixar livstid där med, lugn o fin
Citera
2026-06-18, 23:38
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Alltid fått känslan av att hela toppskiktet av bronätverket och senare foxtrot är ett gäng fd rikstöntar (ja, det är dem fortfarande, men ni fattar). Liksom verkligen mobboffer, som inte hade överlevt en dag i mer hårdhudade förorter.

När allt begav sig runt 2023 roade jag mig med att kolla upp vissa "kändare" medlemmar, såsom:

Elias Bäck: Var en riktigt jävla pinsam wannabe-pundar-kriminell innan han fick börja umgås med dem "stora" grabbarna. Sök på hans namn här på flashback så finns väldigt roliga saker att gräva i. Uppvuxen i övre medelklassfamilj, fullständigt pissat bort sitt liv och gjort att släkten under flera år behövt leva under skyddad identitet.

5ifty/ Remon *något eritreanskt efternamn*: Där har det snurrat runt videos från när han satt på hvb elr liknande, och även då märks det tydligt vilken mupp han var. Man fick verkligen känslan av att han var hackkycklingen på det boendet. Flera kommentarer, oberoende av varandra, påstår dessutom att han bott i både husby och hallonbergen tidigare, men blivit portad från båda så att hela familjen tvingats flytta. Är ju bara att kolla på hur fanskapet ser ut egentligen, måste ha bland dem mest ofördelaktiga utseendena man kan ha.

Och nu Poya. Gamla bilder på honom skriker också nördig töntblatte som helst sitter inne och spelar LoL.

Bronätverket verkar således ha varit någon form samling av mobbade och utstötta nördar vars högsta dröm varit att vara gangster. Så fruktansvärt tillfredställande att en efter en åker dit, inte minst dem som får ruttna bort i Tunisien

Intressant inlägg och håller med.
Japanska maffian Yakuzan har en intressant rekryteringsstrategi. Dom rekryterar dom som är på botten istället för vanliga reko hungriga för dom som varit på botten som får chansen kommer alltid vara lojal och aldrig glömma den som gav dom chansen när ingen annan trodde på dom. Räven kanske har gjort något liknande.
Citera
2026-06-19, 05:40
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Regeringen fixar livstid där med, lugn o fin

Regeringen har inte ett skit med det att göra. Dom stiftar lagar men domstolar dömer buset.
Citera
2026-06-19, 14:42
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkeodoktorn
Regeringen har inte ett skit med det att göra. Dom stiftar lagar men domstolar dömer buset.

Nej, det är Riksdagen som stiftar lagar...
Citera
2026-06-19, 22:10
  #131
Medlem
yTerms avatar
Hur fan har ingen fup?
Citera
2026-06-20, 14:03
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkeodoktorn
Hurra lagom, detta ska nog dras en vända i Hovrätten oxå.

Lär inte bli nå mindre straff för det. Karma tar ut sin rätt alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in