• 1
  • 2
2025-10-23, 20:25
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
här har vi en som precis upptäckt tv-serien dexter...

Nejdå - tänkt på detta länge, även om Dexter är en av mina största favoritserier, någonsin...
Citera
2025-10-23, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsarit
Snabb avrättning med vapen. Skjuta pedofiler. Brukar ibland somna gott till såna fantasier.

Vad har stoppat dig hittills? Obs, ingen uppmaning att börja nu, enkom en genuin nyfikenhet...
Citera
2025-10-23, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Skulle kunna döda en inbrottstjuv om den varit på något som var mitt. Jagade en med en trädgårdsspade modell tyngre en gång. Hade jag fått tag i honom hade jag kluvit hans huvud med ett hugg. Skulle göra samma sak i dag.

Så enkom i självförsvar - aldrig en mer "offensiv" tillnärmning till dödandet?
Citera
2025-10-23, 20:34
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Kommer du ihåg hur många du då kunde tänkt dig "avrätta" och varför yxa?

Tror yxan kom från Raskolnikov, tror han dräpte sitt offer med en yxa. Jag valde att påverkas av vissa litterära texter. Och Goethes Faust låg och grodde också i nervbanorna. Och rätt mycket black metal.

Det var bara några enstaka just då, men hade också tankar på att dränka en kompis som inte kunde simma. Jag minns inte exakt varför jag irriterade mig på honom.

Var lite över 20 då, men det tog väldigt länge, kanske 15 år till, innan jag började släppa tanken på att mörda någon. När jag var ung hade jag inte bara tilltänkta offer, utan funderade på att bara ta någon random.

Jag har kunnat dissociera mig in i olika roller av mig själv. Just denna blev lite småjobbig efter ett tag så att jag minskade min uppmärksamhet och svälte ut "honom". Nu är denna del av min personlighet död. Så egentligen fick jag ju vad jag ville ändå, att någon dog.
Citera
2025-10-23, 23:06
Medlem
Citat:
Vad har hindrat dig hittills? Obs, ingen uppmaning att börja...

Tror inte jag hade fått så mycket ut av det. Jag är gammal nu och behöver inte den spänningen längre. Det är inte värt att riskera sitta livstid i fängelse.
Citera
2025-10-24, 00:13
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Så enkom i självförsvar - aldrig en mer "offensiv" tillnärmning till dödandet?
Nej, är nog inget ämne för "seriemördare" Kan dock ha jävligt kort stubin om någon trycker på de rätta knapparna. Dvs. stjäl från mig eller slår mig eller de mina.
Citera
2025-10-24, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Tror inte jag hade fått så mycket ut av det. Jag är gammal nu och behöver inte den spänningen längre. Det är inte värt att riskera sitta livstid i fängelse.

Sant - allt har sin tid...
Citera
2025-10-24, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Nej, är nog inget ämne för "seriemördare" Kan dock ha jävligt kort stubin om någon trycker på de rätta knapparna. Dvs. stjäl från mig eller slår mig eller de mina.

Alla har såklart inte varken förutsättningarna och/eller läggningen att bli en seriemördare, vilket vi skall vara glada för - men, som du skriver så är det säkerligen många som skulle gå långt, till och med döda, om de eller någon i deras familj blev attackerade. Så, ja - vid rätt förutsättningar så är det många som skulle släppa alla hämningar och dräpa...

För egen del så skulle jag faktiskt gärna ställa upp som bödel - avrätta personer som det inte finns skuggan av en susning att de är oskyldiga och som begått grov brottslighet såsom, bland annat, mord och våldtäkt, samt pedofili...
Citera
2025-10-24, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Tror yxan kom från Raskolnikov, tror han dräpte sitt offer med en yxa. Jag valde att påverkas av vissa litterära texter. Och Goethes Faust låg och grodde också i nervbanorna. Och rätt mycket black metal.

Det var bara några enstaka just då, men hade också tankar på att dränka en kompis som inte kunde simma. Jag minns inte exakt varför jag irriterade mig på honom.

Var lite över 20 då, men det tog väldigt länge, kanske 15 år till, innan jag började släppa tanken på att mörda någon. När jag var ung hade jag inte bara tilltänkta offer, utan funderade på att bara ta någon random.

Jag har kunnat dissociera mig in i olika roller av mig själv. Just denna blev lite småjobbig efter ett tag så att jag minskade min uppmärksamhet och svälte ut "honom". Nu är denna del av min personlighet död. Så egentligen fick jag ju vad jag ville ändå, att någon dog.

Fina litterära verk...

Speciell historia, men bra jobbat att inte hänge dig till random mord där offren skulle varit oskyldiga medborgare - finns mången andra som står före i kön, så att säga...

Du är inte rädd för att denne persona skall återuppstå, "från de döda"?
Citera
2025-10-24, 13:32
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Du är inte rädd för att denne persona skall återuppstå, "från de döda"?

Nä, jag har levt för nära människor med stora problem, utvecklat för mycket medkänsla, satsat för mycket på den personen jag är nu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in