2025-10-22, 19:17
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Kvinnorna i gängen får inga rävringar smidda

Nä just det, är det alltså synd om de gängkriminella kvinnorna för att de aldrig får några ledande roller och att jämställdheten är så minimal i kriminella nätverk? Snyft!
Dessutom kanske det är dubbelt synd om dem eftersom de ofta själva blir utsatta för brott? Snyft snyft!

Detta känns som svensk slaskjournalistik av gammalt känt märke.

Det enda som borde sägas till tjejerna som hamnar i denna miljö är att ge fan i att ge er ihop med idioter. För gör ni det har ni er själva att skylla när allt går åt helvete.

Fast vem vet kanske artikelförfattaren på sitt eget skruvade sätt ändå på något sätt vill förmedla just detta, men min erfarenhet är att vad som bör sägas också bör sägas på ett mer direkt sätt eftersom den tänkta mottagargruppen oftast inte har förmågan att ta till sig mer subtila meddelanden.

Eller hur ligger det till?
Citera
2025-10-22, 19:35
Medlem
HBTKuks avatar

Dumheten vet inga gränser, i vanlig ordning. Gamgsterkvinnor har samma möjlighet att starta gäng som männen, men de gör inte det. Skräll att män från patriarkala skitkulturer styr här i Sverige efter samma normer - kvinnor är andra klassens medborgare och näppeligen ledarmaterial.

Kvinnor kan inte styra med järnhand på samma sätt som män. Eller så är de åtminstone i väldigt liten minoritet.
Citera
2025-10-22, 19:43
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Ja nu ska vi tycka synd om goare tydligen....äckliga jävla nazifeministiska dynga.

Personligen undrar jag alltid tvärtom, varför dessa kvinnor får så patetiska jävla låga straff när dom är 100% av skulden till att snubben mördas? Han gick ju dit för fitta, han hade inte gått dit annars men jag antar att anstiftan är kvinnoförtryck eller nåt.
Citera
2025-10-22, 19:56
Medlem
Bra att man skriver om detta. Nu är det bara en tidsfråga tills kvinnorna får en idé av att skapa sitt egna kriminella organisation. Och då blir det intressant hur sådant kan se ut, i jämförelse med ''männens'' kriminella organisation.
Citera
2025-10-22, 20:05
Medlem
Onanikrems avatar
Jag tycker gängen borde könskvotera in fler kvinnliga ledare och varför inte några HBTQ personer också?
Detta skulle skapa en mjukare stämning inom gängmiljön.

Citera
2025-10-22, 20:14
Medlem
Kundalinis avatar
När man tror sig läst det mesta lyckas en av Aftonbladets skribenter slå en med häpnad en gång till.

Kvinnor får inga ledande roller i kriminella gäng, trots att de är så viktiga för en lyckad narkotikadistribution!

Kvinnor räknas inte ens som gängmedlemmar av polisen!

De polisanmäler i lägre grad när de utsätts för våld!

Den här Linda Hjorten måste vara den sämsta krimreportern landet skådat.

Inte ett ord om att kvinnliga gängmedlemmar mördas i lägre grad (misstänker jag), döms till kortare straff för samma brott (misstänker jag) eller lättare lyckas lämna miljön (misstänker jag).
Citera
2025-10-22, 20:25
Medlem
Soneking1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Bra att man skriver om detta. Nu är det bara en tidsfråga tills kvinnorna får en idé av att skapa sitt egna kriminella organisation. Och då blir det intressant hur sådant kan se ut, i jämförelse med ''männens'' kriminella organisation.

nah, om alla toxiska feminister blev gängkriminela skulle jag skratta hjäl mig
Citera
2025-10-22, 20:54
Medlem
KurtSchweinsteigers avatar
Känns som gängen och klanerna har mycket kvar att göra i sitt jämställdhets, miljö och hbtq-arbete.
Blir nog ingen certifiering än på länge.
Citera
2025-10-23, 00:38
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Jag tycker gängen borde könskvotera in fler kvinnliga ledare och varför inte några HBTQ personer också?
Detta skulle skapa en mjukare stämning inom gängmiljön.

Citat:
Ursprungligen postat av KurtSchweinsteiger
Känns som gängen och klanerna har mycket kvar att göra i sitt jämställdhets, miljö och hbtq-arbete.
Blir nog ingen certifiering än på länge.

Absolut jag håller med er. Det är ett misstag att fastna i gamla patriarkala mönster. Risken är uppenbar att de här gossarna blir omsprungna av moderna gäng som är mer up to date. Jag har också hört att flickorna klagar på att det nästan bara är gossar (med betoning på just gossar) som deltar i diverse skjutpartyn och nu vill de ha samma möjlighet att bli skjutna som gossarna har. Jag välkomnar mer än gärna en ordentlig utredning på regeringsnivå. Gärna tillsammans med Linda Hjertén som sakkunnig på området.
Senast redigerad av LennyMacKenzie 2025-10-23 kl. 00:41.
Citera
2025-10-23, 06:30
Medlem
KurtSchweinsteigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie

Absolut jag håller med er. Det är ett misstag att fastna i gamla patriarkala mönster. Risken är uppenbar att de här gossarna blir omsprungna av moderna gäng som är mer up to date. Jag har också hört att flickorna klagar på att det nästan bara är gossar (med betoning på just gossar) som deltar i diverse skjutpartyn och nu vill de ha samma möjlighet att bli skjutna som gossarna har. Jag välkomnar mer än gärna en ordentlig utredning på regeringsnivå. Gärna tillsammans med Linda Hjertén som sakkunnig på området.
Jag tänker att det gärna får bli en sanningskommission som går till botten med missförhållandena, Stefan Löfven, Fredrik Reinfeldt, Annie Lööf, Carl Bildt, Bengt Westerberg samt någon mupp känns som klippta och skurna för den uppgiften vilket även gäller ordföranden, Peter Wolodarski, DN (oberoende sossecenter).
Citera
2025-10-23, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soneking1
nah, om alla toxiska feminister blev gängkriminela skulle jag skratta hjäl mig
Menade inte att feminister skulle skapa kriminellt organisation!

Syftade mer på de som redan är med i gäng, får en idé att skapa sitt eget.

Att skriva sådant här i media kan det lätt hända att man får tankeställare och tänka: ''Det här är sant!''

''Vi borde skapa vårt eget organisation istället''. Och så vill andra tjejer delta i den. Det skulle möjligtvis bli snabb växt. Tjejer brukar oftast vilja backa varandra och samlas i grupp.
Citera
2025-10-23, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a

Det gäller för Sverige att ha hög svansföring och bekämpa de patriarkala strukturerna inom alla delar av samhällslivet.

Hög tid att inrätta en statlig Krim-o som arbetar med och delar ut statliga stöd till olika projekt för att öka jämställdheten och inkluderingen inom de kriminella gängen.

Gängen skulle troligen nappa direkt på detta, ansökningarna om olika projekt skulle strömma in, och miljonerna rulla till jämställdhetens fromma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in