2025-10-23, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Du drar på för stora växlar på det där. Sluta vara så rädd för judar och sluta hitta på saker i gemen om dem i ditt huvud. Om du prompt ska generalisera en grupp så gör åtminstone med det med den gruppen som ställer till mest fanstyg mot väst just nu istället.

Nu projicerar du angående att generalisera grupper, jag pratade om judiska ledare. I ditt första inlägg pratar du om muslimer generellt.

Här har du judarnas högsta ledare i Europa som önskar samarbete med muslimerna.

https://www.worldjewishcongress.org/...ght?print=true

Om du nu är så rädd för att muslimerna skall plocka svenskarna, bör du då inte vara rädd för det judiska ledarskapet då de stödjer islamsk expansion i hela Europa?
Citera
2025-10-23, 18:39
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Så hur har USA löst situationen? Jo, de har givit indianerna en fri rätt att bosätta sig i hela landet liksom givit dem egna områden med visst självbestämmande.

Motsvarigheten i Mellanöstern är precis det som väldigt många företrädare för palestinierna begärt under väldigt många årtionden. En juridisk status likvärdig med de inflyttade judarna och en obegränsad rätt att återvända till de historiskt bosatta områdena.

Hade USA agerat som Israel hade de med hot om avrättning förbjudit indianerna att lämna sina reservat, en politik som kanske var acceptabel i slutet av artonhundratalet men knappast i början av tjugohundratalet.

Och de årtal jag nämnde är inte kopplade till enskilda individer utan till konventioner som tydligare etablerade länders rätt till sitt territorium. Alltså en tydlig skillnad mot tidigare accepterade strukturer där områden kunde byta tillhörighet genom ockupation och annektering.

Lösningen som du pratar om som de har i USA fungerar inte i Israel förstår du väl? För det första så bor det massa araber/muslimer i Israel. De till och med sitter på valbara platser som politiker.

Men anledningen till att det inte går att fritt blanda in muslimer med judarna är för att det är väldigt många som ser som sin livsuppgift att utrota judarna enligt islam. De finns filmer väldigt många år tillbaka när de lyckas ta sig in till judarnas om råden och som vilda djur hugger ihjäl helt vanliga judar med kniv. Spränger skolbussar fulla med barn, spränger bomber lite här å där. Lite skillnad mot indianerna va?

Om indianerna skulle sagt att det var i deras religion så att de skulle utrota amerikanerna och faktiskt gjort det så skulle givetvis de indianerna satts i inburade områden. Det begriper du väl?

Hur tror du vi i Sverige skulle gjort om norrmännen plötsligt skulle erkänna sig till en efterbliven religion som hävdade att svenskarna skulle utrotas och att norrmännen skulle ta allt land i Sverige? Om nu de flesta norrmän erkände sig till detta och så fort de kom in i Sverige så var det vanligt att de tog fram någon kniv och började hugga ihjäl svenskar. Kvinnor, barn och så blåser en norrman ut en skolbuss med en självmordsbomb. Ibland skickar de raketer in mot vanliga Svenskar i Göteborg.

När någon försöker tala med norrmännen och be dem sluta och ta sitt förnuft till fånga så svarar de bara med manisk blick att de ska döda alla svenskar och ta landet.

Du begriper att vi skulle sluta släppa in norrmännen mer då efter ett tag va?

Nu har det dock blivit så farligt för judar i Europa (Sverige, England etc) att judarna inte vågar vara kvar här och börjar fly. Allt för att muslimerna och vänstersnusket har blivit en för farlig gemensam kraft och anammat nazismen.
Citera
2025-10-23, 19:14
Avstängd
7von4s avatar
[quote=kalkryggar|93290149]
I botten så är det definierat i islams vidriga texter. Där beskrivs det på flera olika sätt att judarna ska dödas. Eftersom muslimerna än idag 2025 är så efterblivna att de faktiskt tror på de texterna så bottnar deras hat mot judar från islam.

Har du någonsin läst Talmud?

Och varför kallas den den babyloniska Talmud?

Jag undrar fortfarande vad Goyim egentligen menar.

(Jabmuth 57,
Jabmuth 60 a, Nidda71 a, Kethuboth 6a, Kidduschin 10a, Aboda zara 37 a) ?????
Citera
2025-10-23, 21:07
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Men anledningen till att det inte går att fritt blanda in muslimer med judarna är för att det är väldigt många som ser som sin livsuppgift att utrota judarna enligt islam.
Och hur kommer det sig att denna situation uppstått i ett område där judar varit välkomna under mer än tusen år trots muslimskt styre?

Vet du en annan grupp som blev väldigt illa åtgångna inte fullt ett sekel sedan? Tyskar under åren 1939-1945. Plötsligt blev engelsmän, amerikanare och ryssar helt bindgalna och började helt omotiverat bomba tyska städer. Och de stackars tyskarna var helt oskyldiga till den uppkomna situationen.
Citera
2025-10-24, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Lösningen som du pratar om som de har i USA fungerar inte i Israel förstår du väl? För det första så bor det massa araber/muslimer i Israel. De till och med sitter på valbara platser som politiker.

Men anledningen till att det inte går att fritt blanda in muslimer med judarna är för att det är väldigt många som ser som sin livsuppgift att utrota judarna enligt islam. De finns filmer väldigt många år tillbaka när de lyckas ta sig in till judarnas om råden och som vilda djur hugger ihjäl helt vanliga judar med kniv. Spränger skolbussar fulla med barn, spränger bomber lite här å där. Lite skillnad mot indianerna va?

Om indianerna skulle sagt att det var i deras religion så att de skulle utrota amerikanerna och faktiskt gjort det så skulle givetvis de indianerna satts i inburade områden. Det begriper du väl?

Hur tror du vi i Sverige skulle gjort om norrmännen plötsligt skulle erkänna sig till en efterbliven religion som hävdade att svenskarna skulle utrotas och att norrmännen skulle ta allt land i Sverige? Om nu de flesta norrmän erkände sig till detta och så fort de kom in i Sverige så var det vanligt att de tog fram någon kniv och började hugga ihjäl svenskar. Kvinnor, barn och så blåser en norrman ut en skolbuss med en självmordsbomb. Ibland skickar de raketer in mot vanliga Svenskar i Göteborg.

När någon försöker tala med norrmännen och be dem sluta och ta sitt förnuft till fånga så svarar de bara med manisk blick att de ska döda alla svenskar och ta landet.

Du begriper att vi skulle sluta släppa in norrmännen mer då efter ett tag va?

Nu har det dock blivit så farligt för judar i Europa (Sverige, England etc) att judarna inte vågar vara kvar här och börjar fly. Allt för att muslimerna och vänstersnusket har blivit en för farlig gemensam kraft och anammat nazismen.

Kort sammanfattat: Israel är en demokrati. Vänstern och araberna avskyr att det är så och gör alltid allt de kan i sin makt för att smutskasta Israel.
Citera
2025-10-24, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.M.M.Hansson
Nu projicerar du angående att generalisera grupper, jag pratade om judiska ledare. I ditt första inlägg pratar du om muslimer generellt.

Om du nu är så rädd för att muslimerna skall plocka svenskarna, bör du då inte vara rädd för det judiska ledarskapet då de stödjer islamsk expansion i hela Europa?

Japp, det stämmer. Jag pratar om muslimer i gemen. Det beror på att striden är här och nu - det är nu som muslimerna är ett hot mot väst. Det är de som har att bevisa att de inte är farliga, inte tvärtom från jag eller någon annan i väst.

Ditt konspiratoriska svammel om judar kan du köra upp någonstans, det är 2025 nu, ingen går på det där längre.
Citera
2025-10-24, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Jag tvivlar på att Bonnier ser på saken likadant. Det är bättre judarna åker hem till Israel och för sin politik där de främjar sig själva i sitt hemland. Lägg ned särlagstiftning för judar och inför tvångsassimilering. De som vägrar ska deporteras.

Vad Bonnier som företag anser vet vare sig du, jag eller någon annan.

Jag har aldrig någonsin i mitt långa liv haft problem med judar i Sverige. Muslimer däremot, hela jävla tiden!

Du är bara en gammeldags nazist. Ingen bryr sig om ditt gamla vrövvel.
Citera
2025-10-24, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.M.M.Hansson

Ett sånt där uttalande, som gjordes 2011, känns utopiskt idag. Efter 2023 har judiska och muslimska ledare väldigt svårt att hitta någon "common ground".
Citera
2025-10-24, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Ett sånt där uttalande, som gjordes 2011, känns utopiskt idag. Efter 2023 har judiska och muslimska ledare väldigt svårt att hitta någon "common ground".

De relationerna är för stunden avkylda med tanke på att Israels ledare är misstänkt för folkmord mot muslimerna och att judiska ledare ansåg att det var fel att attackera Israel trots att Israel historiskt utfört en större mängd våldsdåd mot de palestinska muslimerna än vad som gjordes 2023.

Dock skall man komma ihåg att dessa uttalanden som jag hänvisade till gjordes med en historisk vetskap om att Israel varit i konflikt med muslimerna i flera omgångar tidigare och senast 2006 med Hizbollah. Det är alltså inte orimligt att dessa judiska ledare återigen kommer stödja islam och muslimer.

Såvida de inte önskar byta riktning och hetsa muslimer och vita mot varandra i Europa för att sedan sitta på sidlinjen precis som Israel alltid gjort (för de skickar inte egna trupper) när USA gått in i Mellanöstern. För det är så jag tolkar att ts försöker göra, han vägrar erkänna någon som helst judisk skuld till varför det finns muslimer i Europa trots att bevisen finns med några knapptryck bort.
Citera
2025-10-24, 14:35
Medlem
Hellesylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Vad Bonnier som företag anser vet vare sig du, jag eller någon annan.

Jag har aldrig någonsin i mitt långa liv haft problem med judar i Sverige. Muslimer däremot, hela jävla tiden!

Du är bara en gammeldags nazist. Ingen bryr sig om ditt gamla vrövvel.

Bonnier är en svensk släkt av tysk judisk härkomst. Deras agenda är den samma som Wolodarskis, Sarneckis och Lerner Spectres.

Barbara Lerner Spectre calls for destruction of Christian European ethnic societies
https://www.youtube.com/watch?v=G45W...BlY3RyZQ%3D%3D

Sedan flyr judar inte alls England. De har full kontroll även över detta landet. Kanske några flyttar till USA på grund av släkt eller jobb men merparten stannnar kvar.
Senast redigerad av Hellesylt 2025-10-24 kl. 14:38.
Citera
2025-10-24, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt
Bonnier är en svensk släkt av tysk judisk härkomst. Deras agenda är den samma som Wolodarskis, Sarneckis och Lerner Spectres.

Barbara Lerner Spectre calls for destruction of Christian European ethnic societies
https://www.youtube.com/watch?v=G45W...BlY3RyZQ%3D%3D

Sedan flyr judar inte alls England. De har full kontroll även över detta landet. Kanske några flyttar till USA på grund av släkt eller jobb men merparten stannnar kvar.

Du behöver lära dig lite om statistik och orsak/verkan. Även om dina vanföreställningar var sanna så betyder det inte att alla judar har en slags agenda. Du är bara en gammeldags nazist och ingen bryr sig om ditt svammel.
Citera
2025-10-24, 15:15
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Mångkulturellt, icke desto mindre. Återkom när Sverige har sharia-lagar, muslimerna har sitt eget skolsystem, muslimska partier i regeringen, böneutrop i alla större städer, osv.

Men i Israel får judar döda muslimer i princip ostraffat. Möjligen något symboliskt straff. I många europeiska länder kastas européer i fängelse ifall man ifrågasätter den muslimska koloniseringen av kontinenten och muslimska gäng tillåts härja hur som helst.

Klart att det blir skillnad i hur muslimer uppför sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in