2025-10-24, 23:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Har du blivit helt sjuk i huvudet eller tänker du bara på ditt antal inlägg? "Det är bögarnas fel" är en jättekul sketch av humorgruppen Grotesco.
Du får specificera dig bättre .. för just nu ser det mest ut som om du vill synas men har inget att säga..
Jag svarar gärna på dina frågor om du kan formulera dem så att det går att svara
Citera
2025-10-24, 23:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freethinker2024
Vad menar du med att man inte får kränka med yttrandefriheten? Vem ska vara fökunnaren för om en upphovsperson eller dennes motiv är avsedda att kränka?
Lär om och läs rätt och återkom sedan
Citera
2025-10-24, 23:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pandark23
Så satir som kränker SD ska förbjudas menar du.
Nej, på vilka grunder skulle det kunna göras menar du?
Citera
2025-10-24, 23:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Så på vilket sätt är det hets mot homosexuella att säga att bögar idkar analsex? För det gör de ju.
Lär om och läs rätt.
För övrigt är homosexualitet en dragning till ett specifikt kön .. Alla homosexuella idkar inte analsex .. det är bara i dina fantasier det är så.
Varför fantiserar du om analsex mellan män?
Blir du upphetsad av tanken?
Citera
2025-10-25, 00:16
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Så Hbtq-aktivister ska dömas till fängelse menar du eftersom de hetsar mot folkgruppen homofober.

Nej, jag menar att de inte ska dömas eftersom de inte har hånat straighta människors livsstil.
Citera
2025-10-25, 02:13
Medlem
Jag kan tycka att han gjorde rätt. Sexuella avarter så som bögar, bögerier och pedofiler har inget i skolan att göra.
Vi ska väl skydda ungarna från snusk
Citera
2025-10-25, 02:27
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du får specificera dig bättre .. för just nu ser det mest ut som om du vill synas men har inget att säga..
Jag svarar gärna på dina frågor om du kan formulera dem så att det går att svara

Det är en rolig sketch. Vad är det du inte förstår?
Citera
2025-10-25, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upplysa
Tillfällig länk FUP och hovrättsdom. Då catbox.moe webbplats ligger nere.

https://gofile.io/d/SHXhRw
Tack!
Citera
2025-10-25, 07:11
Medlem
Citat:
Så hädanefter kommer alla som spelar Grotescos låt (som gör narr av frikyrklig homofobi) sju gånger att åtalas och dömas för hets mot folkgrupp.
Nej!

Men kombinerar de spelandet av den låten med kommentarer om att vissa människor är äckliga samt försöker hindra folk från att göra något som de har tillstånd att göra, så kan det bli som det blev.

Vad folk som gapar om yttrandefrihet missar är ju att den dömde försökte ta den yttrandefriheten från de som han riktade sin lilla aktion mot. Han tyckte helt enkelt inte att de hade i skolan att göra för som han själv säger enligt domen "ni kommer hit för att hjärntvätta oss att bli bögar och klippa kuken av oss" samt att han inte gillar när man trycke upp sin sexualitet i hans ansikte då detta ska hållas privat. Att den dömde inte behövde vara på den plats där eventet pågick, verkar han i sammanhanget ha missat.
Citera
2025-10-25, 07:39
Medlem
batakis avatar
Dömd till ungdomsvård tolkar jag som att han hamnade på något behandlingshem, men ser att han blev dömd till att prata med soc 5 gånger.
Jag kan tycka att skolan borde stängt av skärmen långt tidigare.
Samtal med rektorn för killen och hans föräldrar och 5 gånger besöks hos skolpsykolog med samma mål som ungdomskontaktet tycker jag hade räckt.

Som någon skrev, denna domen kan stänga många dörrar för denna eleven och ev. göra att han hamnar i utanförskap. Skulle han gjort det ett flertal gånger hade det varit motiverat, men nu riskerar straffet att bli oproportionerligt stort.
Citera
2025-10-25, 08:35
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Så vilka yttranden var hotfulla och nedsättande?
Läs domen, eller om du vill ha mer information till dina återkommande frågor trots folk i tråden förklarar för dig så läs FUP. Troligtvis kommer du inte fatta mycket då din läsförståelse tycks vara begränsad, inget illa menat dock men så verkar det vara.

Det känns som du är en person som man när man förklarat svarar med typ "va?".
Tänker inte lägga ner den energin i onödan.
Senast redigerad av CooolaFlickan2014 2025-10-25 kl. 08:46.
Citera
2025-10-25, 09:25
Medlem
Greatwhitesharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Läs domen, eller om du vill ha mer information till dina återkommande frågor trots folk i tråden förklarar för dig så läs FUP. Troligtvis kommer du inte fatta mycket då din läsförståelse tycks vara begränsad, inget illa menat dock men så verkar det vara.

Det känns som du är en person som man när man förklarat svarar med typ "va?".
Tänker inte lägga ner den energin i onödan.
Om Socialdemokraterna får som de vill kommer alla som är kritiska mot Pride, klimataktivister , vänster dömmas för hatbrott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in