• 9
  • 10
2025-10-24, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dustimkroy
Jag vet lite min problem i toan inge bra och i papperskorgen blir det äckligt och bytta soppåsar ofta bara för några snusar känns onödigt.
Jag förstår inte riktigt vad du vill ha sagt. Kastar du vare sig i toan eftersom det kan bli stopp där, och inte heller i soppåsar eftersom det känns onödigt?

Men förutom det, har du verkligen varit med om att det kommit upp bajs ur avloppet när du kastat snus i toan? Var det en prilla ettan som satte sig på tvären då? Hur fick du bort allt bajs som kommit upp ur avloppet?

Det torde ha varit värsta paniken innan man fick bort den där prillan.
Citera
2025-10-24, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Jag förstår inte riktigt vad du vill ha sagt. Kastar du vare sig i toan eftersom det kan bli stopp där, och inte heller i soppåsar eftersom det känns onödigt?

Men förutom det, har du verkligen varit med om att det kommit upp bajs ur avloppet när du kastat snus i toan? Var det en prilla ettan som satte sig på tvären då? Hur fick du bort allt bajs som kommit upp ur avloppet?

Det torde ha varit värsta paniken innan man fick bort den där prillan.
Nej det vart stopp i duschen och toan konstigt nog är dom sammankopplade. Nej det stinker ju i papperskorgen och blir massa bakterier känns inte så fräscht. Äh skit samma ska bytta oftare och inte kasta i toan
Citera
2025-10-24, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dustimkroy
Nej det vart stopp i duschen och toan konstigt nog är dom sammankopplade. Nej det stinker ju i papperskorgen och blir massa bakterier känns inte så fräscht. Äh skit samma ska bytta oftare och inte kasta i toan
Så det blev stopp i duschen (antar du menar duschens avlopp) för att du spolade ner en portionssnus i toaletten.

Där ser man, då vet vi att det kan hända. Kom det upp bajs också?
Citera
2025-10-24, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Så det blev stopp i duschen (antar du menar duschens avlopp) för att du spolade ner en portionssnus i toaletten.

Där ser man, då vet vi att det kan hända. Kom det upp bajs också?
Nä papper och snus eller ja det var väl avlopps vatten. Kan vara att portionssnusen flyter upp och skapar något. Plus att det var minus grader en 2-3månader innan så vattnet i avloppet fryst.
Citera
2025-10-24, 18:46
Medlem
Det känns som att vi har kommit fram till följande:

-En snus då och då stoppar inte upp toans avlopp så att det kommer upp bajs.
-Man ska inte kasta snus i toan eftersom det innehåller tungmetaller som reningsverket får svårt att filtrera bort.
-I vattenverket sätter portionssnusar igen filtren.
Citera
2025-10-24, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Inte alls. Så små bitar av våtstark fiber klarar banne mig ett normalsvenskt avlopp av att spola bort, och i mitt fall är det inte ens portionssnus som nedspolas, så här är problemet garanterat icke existerande.

Normalsvenskt avlopp är kraftigt eftersatt, trasigt eller förskjutna skarvar med inväxta rötter och stora fettansamlingar.
Många får stopp just för att dom använder sig av för mjukt dyrt fjolligt toalettpapper som inte löses upp tillräckligt väl i vatten. Fastnar det ena så fastnar det andra.

Fråga vilken spolbilsgubbe som helst, ja jag råkar känna några.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in