2025-10-21, 17:03
Medlem
De måste uppfylla kraven på dopingtester och inte stödja Rysslands krig mot Ukraina bl.a. så alla kommer nog inte att tillåtas att delta i OS.
Citera
2025-10-21, 17:04
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare

Jag hoppas och tror dock att Norge, Sverige och Finland m.fl. bojkottar OS om ryzzarna tillåts vara med - då blir tävlingen precis lika pajig som när ryzzen arrangerade sitt eget "hockey-vm" med några klubblag, belarus och nåt från kazakstan.

Bojkottar de så vinner Ryssland då de sopar hem guld efter guld. Rena propagandan för Putin. Om 5-10 år kommer ingen i övriga världen komma ihåg att åkare bojkottade, de kommer bara se de som tog guld.

Bättre att ställa upp och vinna över ryssarna.
Citera
2025-10-21, 17:09
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Participantly
Jag vet att du inte är så dum som du försöker verka. Jag pratar om svenska traditioner. Dessa traditioner innebär att man stöder nazistiska regimer. Svenskarna skulle suga vem som helst kuk för att försöka försvaga Ryssland.
Men Sverige kommer aldrig att gå i krig mot Ryssland. Varför? Svaret är uppenbart – de är kuksugare.

Jag varken är dum eller försöker verka dum. Jag är förmodligen den smartaste användaren på Flashback.

Sverige har inte som tradition att stödja "nazistiska regimer". Återigen vad sedan länge döda Socialdemokrater gjorde i en tid innan vår tid kan du väl inte mena är intressant? Då kan vi lika gärna dra upp vad vikingarna gjorde också antar jag?

Ditt intresse för kuksugning är svår att begripa varför du tar upp i den här tråden. Håll det gärna för dig själv så slipper vi läsa om det. Ta det med dina pojkvänner.

Sverige kommer förmodligen snart att automatiskt vara i krig med Ryzzland. Det är den vägen massmördaren och diktatorn Putin verkar vilja dra det. Vilket skulle passa in i det han talat om senaste 20 åren.
Citera
2025-10-21, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krona
https://www.sportresolutions.com/new...ly-2025-report

Så dopade Ryssar i OS: Check!

Bra med lite konkurrens för de astmamedicinerade norrmännen!
Citera
2025-10-21, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krona
https://www.svd.se/a/kw43GB/vinter-o...tavla-i-milano

Vilka av de mer kända namnen kommer att få delta? Bolsjunov och Stephanova är två av de största stjärnorna men samtidigt två av de som öppet eller halvöppet har stöttar Rysslands invasion av Ukraina.

Hur har Ryssarnas åkare utvecklats sedan de försvann från världsscenen?
Fan va positiva nyheter! Det är så man fäller en tår nästan! Nu väntar vi bara på att alla ska släppas tillbaks igen! Världen kanske kan bli bättre ändå
Citera
2025-10-21, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Helt bisarrt tilltag. Alla ryska idrottsmän, i princip, tillhör den ryska militären på ett eller annat sätt. De ska självklart inte tillåtas delta någonstans. Samma sak gäller Belarus i någon mån.

Ryska idrottsmän är dessutom en del av den ryska propagandaapparaten och ingår förstås i den systematiska doping Ryssland bedriver. Ryssland borde aldrig tillåtas vara med i internationella sportsammanhang så länge de 1) invaderar grannländer, 2) dopar sina idrottsmän och 3) är ett skitland 💩 i övrigt.
Citera
2025-10-21, 17:40
Medlem
qups avatar
Sjukt från början att stänga av vanliga ryssar. Däremot är det bra med neutral flagg. Gör samma med Israel.
Citera
2025-10-21, 17:42
Medlem
Hoppas Ryssland vinner med 10-0.
Citera
2025-10-21, 17:52
Medlem
Blir kul när de kommer till Falun. Lite roliga attentat i tanken.
Citera
2025-10-21, 18:19
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Bojkottar de så vinner Ryssland då de sopar hem guld efter guld. Rena propagandan för Putin. Om 5-10 år kommer ingen i övriga världen komma ihåg att åkare bojkottade, de kommer bara se de som tog guld.

Bättre att ställa upp och vinna över ryssarna.

Kanske enstaka åkare men om ett flertal hela *länder* bojkottar, länder som dessutom är helt tongivande och värdsledande inom skidsporten, så lär det nog kommas ihåg.
Citera
2025-10-21, 18:19
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Detta innebär bara en sak.

Jag som helt ointresserad av sport kommer leta mig dit bara för att paja- Ska se om man kan kasta nått ofarligt pulver i ansiktet på dem eller sprya diskvatten i fejan på dem.

Du skriver lika illa som du tänker.
Citera
2025-10-21, 18:21
Medlem
eternussermos avatar
Bedrövligt, självklart borde alla vettiga länder bojkotta skiten precis som man beslutat att göra när det gäller allt annat ryskt.

Stepanova t.ex stöder kriget, men de hittar väl nåt sätt att få med henne trots att det är en av kriterierna för att inte få delta

https://www.aftonbladet.se/a/y6qgKA?...m_medium=share
Senast redigerad av eternussermo 2025-10-21 kl. 18:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in