• 4
  • 5
2025-10-22, 02:08
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Ja. Svenska som i svenska språket stavas med litet s.
Klassiskt.
Citera
2025-10-22, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretaFfeta
Hur än knasigt detta må låta så är det en bra liknelse. Du kan ha det bästa ”spöet” och alla gadgets men alltid ”fiska” på en dålig plats eller aldrig ens gå ut och fiska så lär du inte få något.

Samtidigt kan en annan med riktigt dåliga redskap få en baddare för att han var ute tillräckligt ofta och hade ”krokarna” ute.

Träffade min på en salsakurs under sent 2000-tal som en kvinnlig vän fick tjata ut mig på för att hon inte ville gå ensam.

Vem fiskar 2025? Det var kul förr, men det har utlänningarna förstört. Nu är fiskekort för dyrt, för begränsat osv.
Jag kan köpa go fisk på ICA.
Citera
2025-10-22, 07:28
Medlem
Demetrioss avatar
Attraktiva människor som mestadels kvinnor och tjusiga vältränade extraverta snubbar kan "låta det komma".
Alla andra medelmåttor behöver anstränga sig lite för att få det som de vill ha, och inte vänta på det som troligen aldrig kommer att hända.

Att definiera sig till en rätt kategori hjälper till att bli av med falska förväntningar.
Citera
2025-10-22, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demetrios
Attraktiva människor som mestadels kvinnor och tjusiga vältränade extraverta snubbar kan "låta det komma".
Alla andra medelmåttor behöver anstränga sig lite för att få det som de vill ha, och inte vänta på det som troligen aldrig kommer att hända.

Att definiera sig till en rätt kategori hjälper till att bli av med falska förväntningar.

Du pratar om ligor.
Citera
2025-10-22, 20:14
Medlem
GretaFfetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Vem fiskar 2025? Det var kul förr, men det har utlänningarna förstört. Nu är fiskekort för dyrt, för begränsat osv.
Jag kan köpa go fisk på ICA.

Fiska i havet/någon av de stora sjöarna o skaffa båt så får du vara i fred
Citera
2025-10-25, 11:31
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Vad är egentligen bäst för ens man rent generellt? Att aktivt leta efter en partner/kvinna genom att exempelvis nätdejta och gå ut på krogen, eller att leva sitt liv och låta det komma när det kommer?

För och nackdelar med dom två alternativen?
Beror väl på. När jag och jämnåriga polare var relativt unga, och ville bli av med oskulden, så var det betydligt mer aktivt, på ffa krogen, och andra ställen där man träffas. Tror också att det är bra om man är, säg mellan 20 och 30, och är oskuld, att vara aktiv på det sättet.

Annars är det bara nackdelar, med det du nämner, och bättre att låta det komma när det kommer. OM det kommer alls, och vara inställd på att det aldrig kanske kommer. Sedan är det väl bra om man kan ha radarn på och kan visa intresse i mer vanliga situationer. Hur världen och samhället ser ut är ändå ingen lyckad eller bra plats, och lär sannolikt aldrig bli det heller.
Citera
2025-10-25, 11:49
Medlem
Batman-Livess avatar
Jag är en gammal man som sedan länge har slutat med den så kallade "jakten", det vill säga att jag aktivt letar efter en dam att ha vid min sida. Jag gav upp denna "jakten".

Slutade leta aktivt, slutade med att lägga ut krokar och linor i förhoppning om att få napp.

Jag har insett nu på äldre dar att det är skönast att leva själv, och att inte alls leta efter en partner.

Så skönt att bara sköta om sig själv, och inte leta efter någon dam.
Citera
2025-10-25, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretaFfeta
Fiska i havet/någon av de stora sjöarna o skaffa båt så får du vara i fred

Båt skulle jag aldrig skaffa. Utrustningen eller båten blir bara stulen.
Förr så fick man ha saker ifred. Det var tider det.

Angående att vara aktiv eller inte så funkar det såhär.
Kvinnan bara finns till, och har en kö med män som vill spetsa henne.
Mannen finns till, men har inte en kö med kvinnor som vill att han spetsar dom. Inte förrän han pumpat sina biceps. Och inte förrän han visat att han är man och har tagit första steget.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in