Citat:
Ursprungligen postat av
darthvader998
Jag är 26 år och hat haft en fin uppväxt, två närvarande föräldrar och en stabil ekonomi. Vi åkte på resor och fick mycket både saker och uppmärksamhet.
Men 2018 så skiljde sig mina päron, sen dess har vi firat jul separat. Pappa brukar ta med oss på spa å mamma fixar traditionell jul. Pappa åker till södra Sverige för att fira med sin nya, men träffar oss innan han åker.
Jag tycker pappa kunde anstränga sig lite mer, men han kanske gör det. Jag är nostalgisk och saknar julen som den var når jag var ett barn. Många av Mian vänner har kvar samma gamla vanliga.
Mamma har nu flyttat till Gotland så de blir jul där.
Jag har ingen partner än att skapa nya traditioner med.
Är jag otacksam mot mina päron?
Ja, du är faktiskt ett rövhål.
De offrade en stor del av sina liv för dig och skämde bort dig.
Som jag tolkar det hela så hade ni den perfekta familjen och hade den varit perfekt hade den hållit. När barnen vuxit upp så höll inte fasaden längre och äktenskapet sprack.
Du låter som en kvinna och i din ton ser jag ett anklagande mot din pappa samtidigt som jag tycker mig se ett särbehandlande till förmån av din mamma. Ganska vanligt att barnen och speciellt då flickor som tar mammans parti.
Nu har det gått många år sedan de separerade och jag ser samma mönster som hos mig. Jag lämnade min fru och i ett halvår pratade vi och planerade. Så fort den nya mannen dök upp så stängdes dörren och jag blev ovälkommen. Det var aldrig någon som frågade ens om jag ville vara delaktig utan det var bara att finna sig när barnen firade högtider som vanligt.
Har du ens frågat din pappa vad han ville?
Nu låter detta som ett buhu men om man bortser från första Julen så hittade jag tillbaka till min familj och det påverkade aldrig mig. Däremot påverkade det barnen och du som vuxen borde nog göra ett litet bokslut med dina föräldrar innan du gör dig själv, ensam.