2025-10-20, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Ukrainska försvaret efterfrågar inte kvinnliga soldater.

Många av dessa Ukrainska tjejer har träffat och kommer att träffa svenska killar.
Vet flera som är i långvariga relationer här i Stockholm, dom lär sej språket snabbt och
är extremt lättintegrerade.

Ett land i krig behöver inte bara soldater utan även en massa andra roller. Sverige har förstått det och har totalförsvarsplikt.

Att ukrainska tjejer drar och skaffar svenska killar gör bara ukrainska killar till incels som får dras med kvinnounderskott efter kriget. Ukraina hade kunnat höja moralen om soldaterna strider för sina kvinnor, inte för en korvfest.
Citera
2025-10-20, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profilbild
Ett land i krig behöver inte bara soldater utan även en massa andra roller. Sverige har förstått det och har totalförsvarsplikt.

Att ukrainska tjejer drar och skaffar svenska killar gör bara ukrainska killar till incels som får dras med kvinnounderskott efter kriget. Ukraina hade kunnat höja moralen om soldaterna strider för sina kvinnor, inte för en korvfest.

Ukraina KAN VÄL BÖRJA med att kalla in alla män från 18-24 år i försvaret.
I dag är det ju +25 år som tjänstgör.

Det är mycket som är knasigt i Ukraina
Citera
2025-10-20, 15:32
Medlem
Låt de åka gratis globalisterna i väst har sålt ut deras land
Citera
2025-10-20, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Ukraina KAN VÄL BÖRJA med att kalla in alla män från 18-24 år i försvaret.
I dag är det ju +25 år som tjänstgör.

Det är mycket som är knasigt i Ukraina

Jag är enig att 18+ bör kallas in.
Sedan borde man ej tillåtit unga kvinnor lämna landet. Det är moralsänke för unga män att strida för ett land där de saknar reproduktiva utsikter. Genetiskt är hanar kodade att slåss för att få tillgång till honor.
Citera
2025-10-20, 16:27
Medlem
Intressant frågeställning. Hade själv ingen aning om att ukrainare åker gratis i kollektivtrafiken. Då väcks genast en annan fråga. Många ukrainare är utplacerade i kommuner runt om i Sverige. Hur är det med deras lägenhetshyror? Betalar de själva eller är det resp kommun som står för kostnaden? I hyreshuset på andra sidan gatan där jag bor bor 3 st ukrainafamiljer. De ser då ut att ha det gott ställt rent materiellt med bil etc men ingen av dem jobbar.
Citera
2025-10-20, 17:07
Medlem
Mittokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Sverige blir sinnessjuk för varje dag som går, jag vill inte att mina skattepengar ska gå till sånt där skräp. Skicka hem dom i ställe
Nu ligger ju inte hela Sverige inom Stockholms länstrafikområde.
Citera
2025-10-20, 17:45
Medlem
ljummenprutts avatar
Har inte läst det du länkade till men varför inte? de har flytt från krig? Empati hörni
Citera
2025-10-20, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittokrat
Nu ligger ju inte hela Sverige inom Stockholms länstrafikområde.
Ukrainare åker gratis i hela landet.

Men i övriga Sverige är det mig verket som betalar
Citera
2025-10-20, 18:09
Medlem
.
Senast redigerad av raskelpoo 2025-10-20 kl. 18:13.
Citera
2025-10-20, 18:17
Medlem
Mittokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Ukrainare åker gratis i hela landet.

Men i övriga Sverige är det mig verket som betalar
Nä.

”Gratis resande
Flera trafikbolag i Sverige har valt att låta dig, som kommer från Ukraina, resa gratis på bussar, spårvagnar och i tunnelbanan. På flera ställen får du fortfarande göra det medan några trafikbolag har upphört med den här servicen. Kontrollera noga vad som gäller när du ska resa, för om resan inte är gratis är det höga böter för den som ertappas utan en giltig biljett.”

https://www.migrationsverket.se/om-d...irektivet.html
Citera
2025-10-20, 19:04
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotoxi
Vad sjutton är anledningen till detta? Många av dem pratar svenska idag och har jobb. De reser alltså helt gratis genom att bara visa upp ett pass på bussen.

https://sl.se/aktuellt/nyheter/ukrai...blic-transport

De har ej rätt till flyktingersättningar som Somalier i Syrier mfl får.
Att de ej får samma bidrag är för att det var tänkt att de skulle återvända efter kriget som man tänkte sig skuller vara några månader.
Citera
2025-10-20, 19:13
Medlem
dansquelcass avatar
Det är helt sjukt! Svenska medborgare tvingas betala medan utländska medborgare får resa gratis. Fullständigt oacceptabelt och respektlöst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in