Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Försök hänga med. Jag åsyftade påstående att andra inte nagelfarats som Trump.
Då har du levt under en sten.
Citat:
Håller du med om att Trumpnissarna följer honom blint?
Det finns de som gör, som slentrianälskar allt han gör utan fakta, precis som de som slentrianhatar honom utan fakta.
Citat:
Mer specifikt, tack. Vilka specifika saker har du problem med och hur anser du att media felbevakat dessa?
Problemet är att media, både i Sverige och USA (och resten av världen) väljer att rapportera Dead Cats, när man
vet att annat är viktigare. Förra mandatperiodens fokus på muren till Mexico var ett typexempel. Få fokuserade på vad Trump gjorde under tiden. Det märkliga är att det funkar varje gång. En tweet och hela media är i spinn, samtidigt som han för samtal med Kina och Ryssland att inrätta ett nytt handelsavtal.
Mitt andra problem är svälja elefanter och helt enkelt avstå att rapportera. Drönarkungen Obama, "burarna" under Biden o s v.
Mitt tredje problem är att beslut som får omfattande lokala följder hamnar i lokalpress
Citat:
I allmänhet: Nej. Jag tycker dock den var rimligare än vad man ser nu angående Trump, där det ena vansinnet efter det andra passerar förbi nästan obemärkt.
Det var rimligt att barn kunde se det var något gravt fel på Biden men ingen enda kritisk rapport kom. Ok.