2025-10-20, 12:50
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Kan du berätta på vilket sätt CNN's bevakning är bättre än Fox?

Sötnos, det var inte jag som gjorde påståendet.
Citera
2025-10-20, 12:51
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Sötnos, det var DU som gjorde påståendet. Har du problem att motivera eller stå för det du skriver?
Nej, det är det inte. Det var inte jag som var den du svarade, men jag tyckte det var relevant för det du faktiskt skrev i ditt svar till mig.
Citera
2025-10-20, 12:52
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Kan lägga till att han helt uppenbart är dement och därför inte borde inneha det ämbetet han har.

Det är dock svårt att avsky honom för.
Citera
2025-10-20, 12:56
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Vilka av dessa 7 punkter menar du förutsätter ett personligt möte och varför?

Och återigen: Vilka av dessa 7 punkter ifrågasätter du och varför? (Och med "varför" menar jag något mer än att Annika Sörenstam eventuellt tycker så...)

Genom att t ex följa amerikansk politik, det är väl ganska uppenbart? Du känner förhoppningsvis till att Trump är vanligt förekommande i mängder av olika medie-sammanhang?

Så om inte 100 % av alla som träffat en viss person är eniga om hur den personen är så är det inget fel på denne person, är det så du tänker?

Har du träffat Annika Sörenstam, förresten?
Japp hon har jag träffat när hon var aktiv.

Varför säger en journalist upp sig när hon inte får rapportera fritt vad hon upplever i USA?
Citera
2025-10-20, 12:57
Medlem
VoidEngineers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MEGA-eu
Det känns som att 95 % av svenska befolkningen (och typ hela svenska medier) verkligen avskyr Donald Trump oavsett vad han säger eller gör.
Jag säger inte att han är perfekt, men man hör aldrig något positivt om honom i svensk press. Allt är bara skandaler, hån och rubriker som framställer honom som galen.

Men varför?
Är det för att medierna färgar bilden så starkt?
För att han utmanar det politiskt korrekta?
Eller för att vi i Sverige har en helt annan syn på politik, makt och “hur man får vara som ledare”?

Skulle vara intressant att höra ärliga svar inte bara “för att han är dum i huvudet”, utan riktiga tankar om varför hatet är så starkt här, vad han än gör så svartmålas han VARFÖR ?

Dom hatar honom hårt också .
Idag blev jag kallad ugly nazi på X och ”orc blood” för att jag håller med Trump i mycket och Zelenskyj får mig att rysa.
De som hatar , hatar hårt.

Skälet är nog okunskap. Att de lyssnar på 95% av media och inte sätter sig in i Trumps politik.
Citera
2025-10-20, 12:59
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Försök hänga med. Jag åsyftade påstående att andra inte nagelfarats som Trump.
Då har du levt under en sten.

Citat:
Håller du med om att Trumpnissarna följer honom blint?
Det finns de som gör, som slentrianälskar allt han gör utan fakta, precis som de som slentrianhatar honom utan fakta.

Citat:
Mer specifikt, tack. Vilka specifika saker har du problem med och hur anser du att media felbevakat dessa?
Problemet är att media, både i Sverige och USA (och resten av världen) väljer att rapportera Dead Cats, när man vet att annat är viktigare. Förra mandatperiodens fokus på muren till Mexico var ett typexempel. Få fokuserade på vad Trump gjorde under tiden. Det märkliga är att det funkar varje gång. En tweet och hela media är i spinn, samtidigt som han för samtal med Kina och Ryssland att inrätta ett nytt handelsavtal.

Mitt andra problem är svälja elefanter och helt enkelt avstå att rapportera. Drönarkungen Obama, "burarna" under Biden o s v.

Mitt tredje problem är att beslut som får omfattande lokala följder hamnar i lokalpress

Citat:
I allmänhet: Nej. Jag tycker dock den var rimligare än vad man ser nu angående Trump, där det ena vansinnet efter det andra passerar förbi nästan obemärkt.

Det var rimligt att barn kunde se det var något gravt fel på Biden men ingen enda kritisk rapport kom. Ok.
Citera
Medlem
Kalaskula544s avatar
Gammelmedia har ett massivt drev mot President Trump.

När President Biden var det knappt något alls om USA, det var ett svart hål i media.. max en liten artikel om Bidens val om glass eller något.

President Trump hamnar i blåsväder om han råkar ha sockar med olika färger på sig.

Kontrasten är uppenbar på MSM om vilken sida som leder folket.

''Biden är vår vän och frälsare''

''Trump är mer eller mindre Hitler''

Såna här reportage från SVT och TV4.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Kan lägga till att han helt uppenbart är dement och därför inte borde inneha det ämbetet han har.
Tror inte amerikanerna väljer en dement president.
Kan tillägga att föregångaren
mr Biden däremot verkade dement mot slutet.
Detta skrivet av en som ej är dement.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MEGA-eu
Det känns som att 95 % av svenska befolkningen (och typ hela svenska medier) verkligen avskyr Donald Trump oavsett vad han säger eller gör.
Jag säger inte att han är perfekt, men man hör aldrig något positivt om honom i svensk press. Allt är bara skandaler, hån och rubriker som framställer honom som galen.

Men varför?
Är det för att medierna färgar bilden så starkt?
För att han utmanar det politiskt korrekta?
Eller för att vi i Sverige har en helt annan syn på politik, makt och “hur man får vara som ledare”?

Skulle vara intressant att höra ärliga svar inte bara “för att han är dum i huvudet”, utan riktiga tankar om varför hatet är så starkt här, vad han än gör så svartmålas han VARFÖR ?

Hat är det väl inte men Trumpen är en självisk skit som bara tänker på sig själv och skiter både i sitt land och resten av världen, han verkar vara dement och vill vara en diktator som dessutom älskar en mördare som Putin!
Citera
2025-10-20, 13:03
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Man behöver inte ha träffat honom för att konstatera att ponkterna i inlägget är korrekta.
Hag kan säkert vara trevlig i privata sammanhang, något som högst förvånat konstaterades av Bill Maher, en av Trumps hängivna motståndare, efter en middag med honom.
Men att han är trevlig privat tar inte bort det faktum att han är en korkad labil narcissist som inte har i världspolitiken att göra.
Så du är en Psykolog och genom Svensk media el annan media kan du konstatera detta. Man häpnar.
Citera
2025-10-20, 13:04
Medlem
zebbe36s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoidEngineer
Dom hatar honom hårt också .
Idag blev jag kallad ugly nazi på X och ”orc blood” för att jag håller med Trump i mycket och Zelenskyj får mig att rysa.
De som hatar , hatar hårt.

Skälet är nog okunskap. Att de lyssnar på 95% av media och inte sätter sig in i Trumps politik.

Precis så är det.
President Trump är till skillnad mot dom andra presidenterna väldigt öppen med sin politik. Han bjuder in pressen till Vita Huset och han har ofta presskonferenser.
Men jag tror inte hatarna kikar på det.
Dom flesta löser väl löpsedlarna här hemma.
Citera
2025-10-20, 13:04
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Nej, det är det inte. Det var inte jag som var den du svarade, men jag tyckte det var relevant för det du faktiskt skrev i ditt svar till mig.

Upptäckte det och redigerade redan innan du skrev.

Jag har i tråden aldrig påstått att CNN är bättre än Fox News. Jag kan dock säga det nu: CNN är bättre än Fox eftersom Fox är helt jävla galna. De satt t ex efter mordet av Kirk-sopan och sa helt jävla sjuka saker, hur mordet var en krigsförklaring etc. Därtill försvarar de varenda jävla galen sak Trump säger, de sitter och håller med, t o m om något så galet som att ta grönland. Det gjorde CNN inte med Biden, de höll sig åtminstone till att vifta bort Bidens uppenbara cognitive decline.

Den skillnaden torde vara odiskutabel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in