Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-20, 01:47
Medlem
[quote=LimitedByAsholes|93268469]
Ja du vilken cirkus alltså...
Har för mig att Expekt för några år körde samma bullshit som Unibet kör nu, det vill säga återstarta med en annan licens. Kanske någon med erfarenhet därifrån kan berätta hur de skötte detta.
Min gissning är att du får dina pengar utbetalda men inget förvånar mig längre med dessa tattarbolag som utger sig för att vara spelbolag...

Hoppas verkligen att jag får mina pengar eftersom jag såg att dem stänger ner allas konto så borde allas pengar betalas ut de är cirka 10 tusen
Citera
2025-10-20, 06:22
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes

Jag fattar inte varför någon överhuvudtaget går med på att skicka sina bankutdrag till ett sketet spelbolag. Bankutdrag kanske man kan visa för socialen när man vill ha pengar från dem men för ett fucking spelbolag som inte ens tillåter vinnare?

Jag fattar inte varför någon överhuvudtaget är kund hos ett spelbolag. Visst det kan vara kul att spela men vill man gambla så är ju oddsen betydligt bättre på börsen.
Citera
2025-10-20, 07:11
Medlem
Märkligt. Känns som något panikartat och nyheten har fortfarande knappt nått medias rubriker. Inte en enda förklaring har gått att hitta (när detta skrivs).

Kan det möjligen vara relaterat till någon ny lag? Andra nyheter runt spelbolag senaste tiden är att Svenska Spel slutar sponsra damfotbollen i Sverige och att Unibet vill halvera sin sponsring till herrfotbollen i Sverige. Känns som tre större nyheter på kort tid kan ha ett samband.

Personligen berörs jag inte (har nollsaldo) men fan vad konstigt och dåligt hanterat av Unibet.

Slänger med en länk också: https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/svenska-klubbar-riskerar-miljonsmall-/
Senast redigerad av Burkgurka 2025-10-20 kl. 07:17.
Citera
2025-10-20, 09:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Märkligt. Känns som något panikartat och nyheten har fortfarande knappt nått medias rubriker. Inte en enda förklaring har gått att hitta (när detta skrivs).

Kan det möjligen vara relaterat till någon ny lag? Andra nyheter runt spelbolag senaste tiden är att Svenska Spel slutar sponsra damfotbollen i Sverige och att Unibet vill halvera sin sponsring till herrfotbollen i Sverige. Känns som tre större nyheter på kort tid kan ha ett samband.

Personligen berörs jag inte (har nollsaldo) men fan vad konstigt och dåligt hanterat av Unibet.

Slänger med en länk också: https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/svenska-klubbar-riskerar-miljonsmall-/

Man kan bara hoppas på att det beror på att folk spelar mindre, sen har ju det bolag som driver unibet nu fått flera varningar och böter för misstänkt penningtvätt och terror finansiering.

Det går väl inte att spela bort miljoner längre, hårdare krav på att spelbolagen kontrollerar varifrån pengarna kommer.
Svenska spel går efter hur mycket du deklarerar för sen får du en insättningsgräns från dom.
Citera
2025-10-20, 10:58
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Jag vet inte hur det är med er men jag har inte ens fått något informationsmail från Unibet vilket ju är helt jäkla sanslöst.
Detta beslut tycks ju vara mer eller mindre panikartat, på söndag går de ut med det endast via sin hemsida och redan på torsdag ska alltså alla konton vara stängda...
Citera
2025-10-20, 11:12
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur det är med er men jag har inte ens fått något informationsmail från Unibet vilket ju är helt jäkla sanslöst.
Detta beslut tycks ju vara mer eller mindre panikartat, på söndag går de ut med det endast via sin hemsida och redan på torsdag ska alltså alla konton vara stängda...

Inte jag heller faktiskt, kollade igenom oprioriterade mailmappen och skräppost/spam imorse, fanns inget mail där heller.
Citera
2025-10-20, 15:36
Medlem
Fick ett mail nu idag kl 14
Citera
2025-10-20, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Fick ett mail nu idag kl 14

Hej , vad står de på mejlet ?
Citera
2025-10-20, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aionbkon5677

Ny licens - ny välkomstbonus

Hej xxxxxxx,

Den 23 oktober får Unibet en ny spellicens.

Så här fungerar det:

1. Ditt nuvarande Unibet-konto (under Spooniker Ltd) kommer att stängas permanent den 23 oktober.

2. Samma dag öppnar Unibet på nytt under en ny licens. Du kommer då att kunna registrera ett nytt konto och hämta din välkomstbonus.

LÄS MER HÄR
Vanliga frågor & svar
Vad händer med mitt saldo?

När kontona stängs kommer vi att betala ut saldon över 10 kronor, där det är möjligt. Se därför till att du har uppdaterad betalningsinformation innan den 23 oktober. Saldo understigande 10 kr återbetalas om så efterfrågas. Vid frågor, kontakta oss via unibet@spoonikerltd.se.

Vad händer med mina pågående spel?

Om du har aktiva spel, gå in på Mina Spel och avgör om du vill casha ut innan klockan 23:00 den 21 oktober. Eventuella spel som avslutas/rättas efter den 23 oktober kommer att hanteras automatiskt enligt våra regler.

Behöver du hjälp?
Mer information finns på vår FAQ-sida eller genom att kontakta kundservice fram till den 22 oktober. Från och med den 23 oktober hänvisar vi till att mejla unibet@spoonikerltd.se.

Vänliga hälsningar,

Unibet

LÄS MER HÄR

Spela Ansvarsfullt

Användbara verktyg för ansvarsfullt spelande: Stödlinjen.se och Spelpaus.se

Det är alltid en bra idé att känna till och hålla reda på de egna spelvanorna. Vi på Unibet strävar efter att erbjuda dig en trygg och säker upplevelse där du känner att du för det stöd du behöver i ditt spelande. Besök vår sida för ansvarsfullt spelande eller kontakta kundservice för mer information.

Copyright 1997-2025, Unibet. Alla rättigheter reserverade. "Unibet" är ett registrerat varumärke. Unibet har inget samarbete med och är heller inte på något sätt anslutna till de lag, arrangörer eller spelare som förekommer på hemsidan.

UserID: xxxxxx

Säga upp prenumeration
Citera
2025-10-20, 16:21
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aionbkon5677

Mer eller mindre samma sak som står på deras hemsida. Så ingen ny information.
Jag rekommenderar alla att ta ut sina pengar via Swish för det är bättre än att sitta där sen och vänta på att Unibet själva betalar ut...

Men frågan kvarstår, varför gör de detta?
De kan ju knappast förvänta sig att alla deras kunder orkar skapa nytt konto, de kommer säkert att tappa runt var fjärde kund skulle jag tippa på.
Såvida inte de erbjuder någon superbonus, typ sätt in tusen och få tio tusen att spela för...
Citera
2025-10-20, 17:48
Medlem
Citat:
Mer eller mindre samma sak som står på deras hemsida. Så ingen ny information.
Jag rekommenderar alla att ta ut sina pengar via Swish för det är bättre än att sitta där sen och vänta på att Unibet själva betalar ut...

Men frågan kvarstår, varför gör de detta?
De kan ju knappast förvänta sig att alla deras kunder orkar skapa nytt konto, de kommer säkert att tappa runt var fjärde kund skulle jag tippa på.
Såvida inte de erbjuder någon superbonus, typ sätt in tusen och få tio tusen att spela för...

Du får ju spela i 1 eller 2 veckor på nytt innan Kambi limiterar sönder dig iaf
Jag får satsa underbara 329 kronor på 1x2 på euro league basket med 2.0 odds på svenska spel nu kanske man får satsa en tusenlapp i en vecka eller två
Senast redigerad av falafel111 2025-10-20 kl. 17:50.
Citera
2025-10-20, 18:43
Medlem
Ny bonus är inte fel. Kan väl hoppas på ett "riskfritt" spel på 1500 igen. Jag har tömt ut hela marknaden på dessa 😁 Enda sättet för mig att vinna på sportabetting... Hehe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in