2025-10-19, 21:43
Avstängd
Tantradyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Det var tydligen storbråk i Vita huset där Trump kastade kartor och skrek att Putin kan krossa hela Ukraina om Putin vill.

Jävligt fegt av Trump egentligen. Vore något helt annat om han vände sig mot EU, och vrålade detsamma. En jävla fjolla, när man tänker efter. Sparka på den som ligger, ja, det klarar ju vi av litet till mans!
Citera
2025-10-19, 21:44
Medlem
Även om delar av Ukraina blir ryskt nu och det blir eld upphör så kommer Putin att ta ett annat land härnäst. Det är bara en fråga om tid. Och rysshelvittet har visat att fred är mindre intressant än krig. Klassisk rysk maxim. Skaka en hand med andra länder och ljug om allt för att sedan kapa av hela armen senare. Vi kan inte lita på Ryssland.

Det enda riktiga som kommer ske. Om vi överlever. Är att ett nytt kallt krig uppstår. Och detta måste vi navigera.

Fullt rimligt att järnridån 2.0 sätts upp. Förra gången var det väl en 40-50 år eller så och det blir väl något liknande denna gång? Tror inte folk förstår magnituden.
Citera
2025-10-19, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lennisa
+1

Ryssland kommer inte acceptera något annat än ett neutralt Ukraina.

Om Europa går in med trupper och Ryssland känner sig allvarligt hotad så kommer dom att använda kärnvapen. Tyvärr förstår inte gemene man detta.
Europa kommer inte gå in med trupp. Ukraina kommer inte bli neutralt. SÅ länge Ukraina lobbar missiler över till andra sidan kan Ryssland ockupera hur mycket områden som helst.Ryssland har gått från att kräva att alla oblaster ska lämnas över till ett ynka. Det är realiteten.
Citera
2025-10-19, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Är detta för nån form av freds-deal som orchledaren Putin går med på?

Nu när Ryssland inte kan vinna kriget och deras ekonomi inte kan mäta sig mot NATOs så bör Ukraina inte acceptera inget annat än att Ryssland ger tillbaka hela Ukraina.

Ryssland är desperata nu. Låt kriget fortgå så kommer förr eller senare Ryssland att antingen ge upp eller falla sönder inifrån.

Ska du dit och kriga då eller hur menar du? Få människor vare sig de är ryssar eller ukrainare vill offra livet för det där. Normala människor vill inte ha krig. En lösning är väl det alla önskar. Att du sitter hemma och krigshetsar i soffan är rätt fegt. Det är inte du som behöver dö för något geografiskt landområde. Fast fortsätter detta så kan det mycket väl vara så att Natoländer dras in.
Citera
2025-10-19, 22:12
Medlem
Vi borde sända trupp till Ukraina!
Skulle hela Nato göra det kunde vi mota bort ruski på en vecka!
Skulle Moskva A-bomba något som helst i Europa så ryker Moskva snabbare än illa kvickt!

Det enda som biter på Moskva är styrka!
Vi har varit naiva.
Nu behöver Europa visa solidaritet och köra bort imperialistiska satan i öst!
Senast redigerad av Kuckeliku123 2025-10-19 kl. 22:15.
Citera
2025-10-19, 22:26
Medlem
Putin kommer aldrig våga atombomba Europa. Han vet att skulle han göra det så blir det MAD-doktrin.
Citera
2025-10-19, 22:32
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Putler håller på att torska allt. Klart att han vill förhandla helt plötsligt. 😂

Exakt så är det.
Ju desperatare Putler är, desto mer intresserad av förhandling är han.
Vilket i sin tur gör att, det är nu man verkligen inte ska förhandla med den lille bunkerdvärgen, det är vettigare att förhala och invänta att ryssland går i konkurs och blir bankrutt och tills det händer är någonstans mellan ett halvår och ett och ett halvt år.

Ryssland har, traditionellt sett, alltid gått sönder inifrån. Det kommer att hända den här gången också.
Det är i princip en naturlag.
Citera
2025-10-19, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag ser inte hur det är en positiv risk/reward på ditt förslag. Vi riskerar att miljoner dör i väst (och miljoner oskyldiga ryssar också för den delen). Kanske att vi själva dör. Samt atomvinter.

Men vad är uppsidan? Om jag ska riskera livet på alla som jag känner så ska jag kunna få något fantastiskt.

"Buhu, Putler får inte vinna." Det gäller att ha känsla för proportioner.

Nu tror jag inte din åsikt är så speciellt värdefullt för de 97% svenskar som vill ha ut ryssen till varje pris och som begriper vad alternativet är.

Hur som helst, ni behöver inte oroa er. Ni tror väl väl för fan inte Putin kommer att ändra grundlagen för att lämna över ryska oblast till Ukraina. Städer som han sagt är helig rysk mark...

Lägg av. Det är Trump och vatnik som tror på sånt
Citera
2025-10-19, 22:43
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Håller med dej. Samtidigt e det svårt för Ukraina att stå emot då den politiska högern vill att Ukraina ska kapitulera.
Vad är det för tryck dom behöver stå emot? Trumpeten drog tillbaka allt militärt stöd. Ukraina är inte beroende av USA i dagsläget.
Citera
2025-10-19, 22:59
Moderator
vfs avatar
OT i mängder raderat, skärpning nu. Nästa lallare får en varning/Mod
Citera
2025-10-19, 23:01
Medlem
Till dickefix:

"Att medvetet blockera eller avleda vatten på ett sätt som orsakar betydande skada för ett nedströms land är ett flagrant brott mot FN:s vattendragkonvention. Att utsätta civilbefolkningen för brist på dricksvatten är även ett ”brott mot mänskliga rättigheter” och inte ens tillåtet under krig.[b] Ändå så var det ingen i EU och USA som protesterade och jag såg inte ett enda nyhetsinslag på SVT om det lidande som vattenavstängningen 2014 medförde för Krim-borna!"

Sedan när måste ett land fortsätta pumpa vatten gratis till ett grannland?

Ruski får väl fixa sin egen vattenförsörjning 🤡

Anledningen till att media inte skrev om detta är att uppströms hänvisar till sötvatten-floder.
Du är verkligen korkad!
Läs en bok istället!
Citera
2025-10-19, 23:12
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Nu tror jag inte din åsikt är så speciellt värdefullt för de 97% svenskar som vill ha ut ryssen till varje pris och som begriper vad alternativet är.

Hur som helst, ni behöver inte oroa er. Ni tror väl väl för fan inte Putin kommer att ändra grundlagen för att lämna över ryska oblast till Ukraina. Städer som han sagt är helig rysk mark...

Lägg av. Det är Trump och vatnik som tror på sånt

Många tidigare i tråden tror att om fred bryter ut i Budapest, så måste det bli krig igen. Så hellre ett kärnvapenkrig nu än sen...

Det gagnar inte din sak att du inte har svar på:
"Jag ser inte hur det är en positiv risk/reward på ditt förslag. Vi riskerar att miljoner dör i väst (och miljoner oskyldiga ryssar också för den delen). Kanske att vi själva dör. Samt atomvinter.

Men vad är uppsidan? Om jag ska riskera livet på alla som jag känner så ska jag kunna få något fantastiskt."

Nu är uppsidan för just dig att din familj kanske får tillbaka mark i östra Donbass, som du skrivit om tidigare. Men vi andra då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in