2025-10-25, 01:14
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Du vet inget men vill ändå vinkla det till din egen uppfattning som inte är okej någonstans. Om du bor i ett flerfamiljshus så måste du tåla viss störning.
Ingen hade saknat dig om du hade sålt men däremot är det inte okej att slänga ut en barnfamilj på gatan tack vare egon som dig.
"Vissa störningar" innefattar inte att kasta sten på andra barn, gå in i andras lägenheter och klättra på andras balkonger.

Kallar du det "vissa störningar" hoppas jag du inte bor i flerfamiljshus.

Och jag valde sälja och flytta när soc köpte upp lägenheter i flerfamiljshuset jag bodde i. Allt som inte var fastbultat stals, även inifrån det låsta cykel-förrådet, "vissa" ställde ut soppåsen i trapphuet i stället för att gå 20 meter till sophuset. Idag bor det nästan bara utlänningar i det området.
Senast redigerad av Onanikrem 2025-10-25 kl. 01:21.
Citera
2025-10-25, 02:23
Medlem
murder4hires avatar
Samhället är fan helt uppochnedvänt.... Bor det en enda man i det här området?? Alltså seriöst nu, jag måste verkligen veta.

Jag har haft störiga grannar (män, 18-30, oftast) och då jag är en rätt civiliserad individ, min bakgrund till trots, ber jag alltid artigt att de håller käft eller slutar spela blattemusik om det stör mig. 9/10 gånger går det helt smärtfritt, men den tionde? Vad fan det är ju bara att slita fram ett blad och poängtera att man är trött på dem och deras beteende. FÖrvisso är jag en lång vålnad med psykotisk uppsyn som inte hade haft några faktiska problem att ge grabbarna ett litet stick om de inte tagit mig på allvar, men jag vill tro att det här ska funka lika bra alldeles oavsett vem som sliter fram kniven.

Jävla bögar och horungar som förpestar hela samhället. Folk vågar inte snacka med varandra, än mindre konfrontera varandra. Är ni så jävla rädda för lite stryk, eller att kanske råka dö?? Spoiler: ni kommer ändå dö, oavsett om det blir i trappen nu eller om 50 år efter mer räkningar, tidiga morgnar och ett ekorrhjul till arbetsplats. Integritet verkar vara ett ord vars innebörd numer är fullständigt och totalt urholkat. Fan inte en jävel som är villig att dö för sina principer längre....
Citera
2025-10-25, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Men hur kan de bara vräka en mamma med barn??

Socialtjänsten kan inte omhänderta barn som har bostad och föräldrar som vill ta emot hjälp och ber om hjälp.

Är barnen utan bostad kan socialtjänsten omhänderta barnen och hänvisa till att de saknar tryggt boende
Citera
2025-10-25, 07:17
Medlem
Rollokolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Det krävs ett omänskligt och fascistiskt samhälle för att göra det.
Självklart ska ungen och sin inkompetenta morsa bort. Oavsett orsak så kan inte omgivningen behöva stå ut med att bli trakasserade hela tiden.
Citera
2025-10-25, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtriologi
Det kvittar hur många utropstecken du lägger till efter dina idiotiska kommentarer, det är faktum och så det kan vara att skulden inte ligger på vare sig barn eller föräldrar. Olyckor och sjukdomar är det sällan man rår över - Det är verkligheten oavsett dina idiotiska åsikter!
Då kan ni också stå för kostnaden för alla dessa placeringar på familjehem, hvb och SiS som bara kommer leda till ännu värre skick på dessa ungar!
Istället för mer hjälp till familjer som denna.

Det är fortfarande föräldrarnas ansvar att söka vård och se till att ungens beteende inte spiller över på grannskapet.

Ungen har gissningsvis någon diagnos, men det fråntar inte föräldrarna från ansvar.

Föräldrarna har det yttersta ansvaret.
Citera
2025-10-25, 09:12
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder4hire
Samhället är fan helt uppochnedvänt.... Bor det en enda man i det här området?? Alltså seriöst nu, jag måste verkligen veta.

Jag har haft störiga grannar (män, 18-30, oftast) och då jag är en rätt civiliserad individ, min bakgrund till trots, ber jag alltid artigt att de håller käft eller slutar spela blattemusik om det stör mig. 9/10 gånger går det helt smärtfritt, men den tionde? Vad fan det är ju bara att slita fram ett blad och poängtera att man är trött på dem och deras beteende. FÖrvisso är jag en lång vålnad med psykotisk uppsyn som inte hade haft några faktiska problem att ge grabbarna ett litet stick om de inte tagit mig på allvar, men jag vill tro att det här ska funka lika bra alldeles oavsett vem som sliter fram kniven.

Jävla bögar och horungar som förpestar hela samhället. Folk vågar inte snacka med varandra, än mindre konfrontera varandra. Är ni så jävla rädda för lite stryk, eller att kanske råka dö?? Spoiler: ni kommer ändå dö, oavsett om det blir i trappen nu eller om 50 år efter mer räkningar, tidiga morgnar och ett ekorrhjul till arbetsplats. Integritet verkar vara ett ord vars innebörd numer är fullständigt och totalt urholkat. Fan inte en jävel som är villig att dö för sina principer längre....
Problemet med att området terroriseras är att det tydligen inte bor en enda Flashback-medlem där. Hade det bara varit denne ende Flashbackare så hade han i kraft av sin auktoritet och sitt imponerande yttre styrt opp hela området så inte en jävel hade vågar störa med ett pip.
Citera
2025-10-25, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Men hur kan de bara vräka en mamma med barn??

Mammor med barn har inte frikort att trakassera grannar och störa alla hur mycket de vill. Ingen har det. Det är ju absurt att du förefaller tro att för att man har barn ska man kunna trakassera alla andra obehindrat.
Citera
2025-10-25, 11:55
Medlem
Jag känner ingenting, i mitt hjärta känner jag ingenting. Vad ska jag göra, jag kan inte påverka det här. De lyssnar på grannarna men ingen pratar med mig, säger hon.

"I mitt hjärta känner jag ingenting". Så uttrycker sig inte svenskar, inte heller svenskt WT. Den där kvinnan är inte från Sverige. Det är ett direktöversatt uttryck från arabiska/kurdiska/afrikanskt språk eller något.

https://www.hemhyra.se/nyheter/mamma...jag-ingenting/
Citera
2025-10-25, 13:52
Medlem
murder4hires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Problemet med att området terroriseras är att det tydligen inte bor en enda Flashback-medlem där. Hade det bara varit denne ende Flashbackare så hade han i kraft av sin auktoritet och sitt imponerande yttre styrt opp hela området så inte en jävel hade vågar störa med ett pip.

ja, vi psykfall med stora bollar och lite till inget att förlora är en minoritet här på flashback i allmänhet, men i samhället i synnerhet.

Låta sig hunsas av en tjej man hade kunnat lyfta med en arm... Hur fan kan någon av manligt kön bo kvar i det området utan att skämmas? Jävla samtid, ger mig cancer alltså.
Citera
2025-10-25, 17:05
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Etnicitet?
Mamman klagade över att grannarna kallat kaosungen rasistiska saker - så du kan ju räkna ut resten själv.
Citera
2025-10-25, 18:31
Medlem
Homo-fils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justdontaskme
Låter som att detta barn ev. blir utsatt för något.
Barn som blir utsatta för våld /övergrepp kan börja agera utåt, skada andra, skada djur.
Men även tidiga tecken på psykopati, barn kan då ha dessa beteenden.

Och forskningen på detta antar jag finns någonstans? Eller bara hos dig?
Citera
2025-10-25, 18:33
Medlem
Det brukar väl fungera betydligt bättre när föräldrarna skickar hem ungarna på uppfostringsresa till hemlandet.
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Verkar som flickan inte går ha i möblerade rum. Hon behöver bli omhändertagen av soc. Verkar ju ha hela alfabetet i diagnoser. Om inte annat behöver hon tas om hand för sin egen skull, känns som hon kan råka riktigt illa ut annars om hon möter fel personer.

Går inte an att andra människor skall drabbas på det där viset av en utåtagerande unge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in